מסלול אופניים במערב ראשון לציון (צילום: עיריית ראשון לציון)
מסלול אופניים במערב ראשון לציון (צילום: עיריית ראשון לציון)

לרכוב על אופניים בעיר בדרך הבטוחה והקצרה ביותר

עיריית ראשון לציון וגוגל יצאו בשיתוף פעולה באפליקציית המפות החדשה, שימוש בשבילי האופניים כדי לאפשר רכיבה בטוחה ומהנה

פורסם בתאריך: 24.10.18 16:29

גוגל השיקה השבוע פיצ'ר חדש באפליקציית המפות שלה, את האופציה לנווט בשבילי אופניים במרחב העירוני. השירות זמין בכל הארץ. והגולשים שרוכבים, יכולים לבחור את המסלול הטוב ביותר עבורם, כשהמפה מחשבת את המסלול, לא הכי קצר, אלא גם את זה עם כמה שפחות עליות וירידות, לרווחת הרוכבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


איך זה עובד? פשוט מאוד. מזינים כתובת יעד ובוחרים בהאייקון רוכב האופניים, כאמצעי התחבורה. הפיצ'ר יאתר עבור המשתמשים את מסלול הרכיבה הקצר ביותר בהתבסס על שבילי אופניים קיימים (אם יש בנמצא) והמנעות ככל האפשר גם מכבישים מסוכנים. כעת, במקום לנווט באמצעות אפשרויות או אפליקציות שמתאימות לכלי רכב, הולכי רגל או תחבורה ציבורית, אפשר לבחור בניווט יעודי לאופניים שגם יציע מסלולים חלופיים.

האופציה פתוחה לכל המשתמשים בכל הארץ, אך עיריות תל אביב, ראשון לציון וירושלים עבדו בשיתוף עם Google בכדי לשפר את איכות הניווט בפיצ'ר, על ידי עדכון נתוני שבילי האופניים בשטחן. את המידע על מיקום שבילי האופניים, העבירו העיריות במטרה להנגיש את השבילים למספר הרב ביותר של רוכבים בעיר, להקל על התושבים בתכנון הנסיעה והתניידות בערים עצמן ולהוריד את כמות הפקקים בכבישי הרשויות העירוניות. זאת לצד עזרה בשמירה על בטיחות הנסיעה של התושבים, עידוד פעילות גופנית ועזרה בצמצום זיהום האוויר וכמות כלי הרכב בשימוש בעיר. ככל שיותר עיריות יעלו את המידע על שבילי האופניים אל המפות, כך תעלה איכות הניווט עבור כל הרוכבים.

ברק רגב, מנכ"ל Google בישראל, אמר: "אופניים הם כלי תחבורה נפלא ששומר על בריאות הרוכב וגם על הסביבה. אני מקווה שהפיצ'ר החדש יגרום ליותר אנשים לצאת מהמכונית ולדווש לכל מקום בבטחה בשבילים ייעודים ובמסלולים שמותאמים לרוכבים. כולי תקווה שבעתיד הקרוב נראה ערים נוספות מצטרפות לאלו שכבר העלו את מסלולי האופניים שבשטחן".

ממערב ראשון לציון לעירייה - 17 דקות בלבד, כמעט כמו רכב, לא כולל חניה ודלק. שימו לב שהאפליקציה מציינת שהדרך שטוחה ברובה

ממערב ראשון לציון לעירייה – 17 דקות בלבד, כמעט כמו רכב, לא כולל חניה ודלק. שימו לב שהאפליקציה מציינת שהדרך שטוחה ברובה

ראשון לציון מקדמת בשנים האחרונות תכנית אב לשבילי אופניים, תכנית שעברה לאחרונה שדרוג משמעותי כשהתכנון הוא להוסיף 106 ק"מ של שבילים. תכנית זו תעבור לאישור משרד התחבורה וחלקים ממנה כבר יצאו לתכנון מפורט.

על פי נתוני "עמותת ישראל בשביל האופניים" כ-60 אחוז מתושבי ישראל גרים במרחק רכיבה על אופניים ממקום עבודתם, מרחק של עד 15 קילומטר. על פי נתונים מהשנה שעברה של עיריית תל אביב, 16 אחוז מתושבי העיר מגיעים לעבודה באופניים, מדובר בגידול של 11 אחוז בשנתיים לצד עליה של 10 אחוז בשימוש באופניים חשמליים. על פי נתוני עירית ירושלים, 40 אחוז מבתי האב בישראל מחזיקים לפחות זוג אחד של אופניים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלעד שלום

    "ראשון לציון מקדמת בשנים האחרונות תכנית אב לשבילי אופניים" = אנחנו שומעים את זה מ-2003.
    זו כתבה ממומנת מטעם העירייה? כי אם כן, מן הראוי לציין זאת.
    יש שני שבילי אופניים במערב, במקום שממילא כבר היה בעל מדרכות רחבות וסימון נפרד לשביל אופניים.
    זהו. זה ההישג של דב צור במשך 10 שנים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר