מדוע החברה לביטחון סירבה להעסיק את הפעיל הפוליטי זיו נחמה?

מתברר כי נחמה, שתקף לא פעם את החברה במהלך השנה האחרונה, ניסה להתקבל לעבודה לפני שנתיים אבל נדחה בעקבות הרשעה מעברו. אחרי שנדחה הגיש תביעה. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 24.9.18 20:31

החברה לביטחון ולסדר ציבורי בראשון לציון שנויה במחלוקת, רבים מהתושבים נעזרים בה, הקריאות אל המוקד העירוני מגיעות ללא הרף והיא פועלת סביב השעון. מנגד, יש לא מעט ביקורות כלפיה. אחד המבקרים הבולטים הוא זיו נחמה – פעיל חברתי ופוליטי שהצטרף לרשימתו של דורון אוזן, המתמודד לראשות העיר ראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עד לפני כשנה היה זיו נחמה אדם אנונימי, אלא שאז החל לעסוק בפעילות חברתית, כשהוא מחלק תה חם בימים קרים, מעניק לילדי העיר חבילות ממתקים בחגים, ומסייע לניצולת שואה תושבת העיר, שאותה הפך לידידתו הקרובה. בהמשך החליט נחמה גם להצטרף לפוליטיקה המקומית. אבל עוד לפני כן הרבה נחמה למתוח ביקורת על החברה לביטחון, באחד המקרים אף השתמש במונח "קומבינות" לתאר את המתרחש בחברה. האם יש מניע לכל התקיפה הלא פוסקת בחברה לביטחון או שמדובר באזרח מודאג בלבד? תלוי את מי שואלים.

עוד באותו נושא:
טודו בום גרסת ראשון לציון: האיש שמפיץ אהבת חינם

בשנת 2002  נחמה התנדב במשטרת ישראל, באחד הלילות, כשהוא נמצא בניידת עם מתנדב נוסף, עצר נחמה את ניידת המשטרה, ליד זוג אחים קטינים, ולאחר דין ודברים, היכה נחמה את אחד הקטינים, נער בן 14 וגרם לו לחבלה אשר התבטאה בשטף דם בכתפו הימנית, אומנם הדבר קרה לפני לא מעט שנים אך הדברים תועדו במשטרה ונחמה הורשע בביצוע עברה של תקיפה הגורמת לחבלה של ממש בנסיבות מחמירות. על נחמה נגזרו עבודות שירות, קנס ומאסר על תנאי.

בפסק הדין כתבה השופטת: "הנאשם ( זיו נחמה) התקשה לקחת אחריות על התנהגותו בעת ביצוע העבירה, שלל התנהגות אלימה ולתפיסתו היה מדובר על אירוע שגרתי במסגרת תפקידו. עוד נכתב בפסק הדין כי "לנאשם קווים תוקפניים באישיותו אשר התפרצו לנוכח הפגיעה שחווה המתלונן. הוא הביע רצון להשתלב בהליך טיפולי וההמלצה להעמידו למבחן למשך שנה, ויושת עליו מאסר מותנה אשר יבהיר לו את חומרת מעשיו".

מתברר כי בשל אותו מקרה נדחתה בקשתו של נחמה להתקבל לחברה לביטחון לפני כשנתיים. "זיו נחמה ניסה להתקבל לחברה לביטחון לפני כשנתיים בערך", טוען בכיר בחברה לביטחון, "לאחר בדיקה, וכפי שמבקשים מכל מועמד שרוצה לעבוד, תיק משטרתי נקי, התגלה המקרה שבו הכה קטין ולכן בקשתו להתקבל נדחתה. אז התחיל במסע תקיפות נגד החברה לביטחון.

נחמה לא הסתפק בתשובה השלילית, בפרט לאחר שחברו, מי היה במקרה של תקיפת הנער בן ה-14 התקבל לעבודה. הוא הגיש תביעה נגד החברה לביטחון בבית הדין האזורי לעבודה בטענה לאפלייה ובדרישה לקבלו לעבודה.

ממטה סיעת הצעירים והסביבה של דורון אוזן נמסר בתגובה: "לפני מספר שנים, זיו נחמה ביקש להתקבל לעבודה בחברה לביטחון אשר בחרה את חברו, עובד לשעבר במשמר האזרחי אשר השתתף באותו מקרה (מלפני 16 שנים) ומיוחסים לו אותן הטענות. מכאן החליט נחמה, לתבוע את החברה על רקע אפליה, תביעה שעומדת עדין ומתבררת בבית המשפט".

"זיו נחמה לא התבטא בנושא זה נגד החברה לביטחון, אלא תקף אותה על יוזמות משונות כדוגמת המצלמות הניידות, אשר לטענתו ולטענת רבים נועדו לסחוט מהציבור כספים. זיו תמך במאבקו של דורון אוזן בניידות עד שהמאבק הצליח והביא לביטולן. מביש שישנם גורמים פוליטיים אשר הופכים מקרים רציניים ועבודת קודש מורכבת עבור ביטחון תושבי מדינת ישראל לקלף פוליטי ומנצלים אירוע מורכב לצרכים אלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אורח

    זיו נחמה ידוע כי בלופ אחד גדול אנשים קונים בפייס את הלוקשים שלו.
    עלק פעיל חברתי בולשיט אחד גדול מחלק מרק חם בשביל לייקים ושיתופים בפייס כל דבר שעשה כביכול למען החברה זה למענו ולא למען החברה.
    זה בשביל שיתופים ולייקים מה לא הבנתי!!!!
    הוא עבריין עם תיקים ובנוסף הולך לפיציריות לבקש פיצות לתרומות ואז,הולך לתרום בדלתותשל מערב ראשון כאילו הם צריכים תרומות אה וגם מבקש על כל פוסט שהוא מעלה מבקש מאנשים שיעשו לו שיתופים ולייקים אם זה לא אדם צומי אז אני לא יודע מה זה צומי הוא צריך לעבוד בקומדי בר ולא בשום תחום פוליטי הפוליטיקה היחידה שהוא יודע לעשות לזיין את השכל את תושבי העיר בלוקשים כבר אמרתי

  2. אחת שיודעת

    אני אישית מאמינה בעשייה שקטה למען הקהילה
    אין צורך ללכת לעשות קולות של אני אדם טוב
    בצילומים ובשיתופים
    כשעושים מצווה של ממש כשהיא נסתרת היא אמיתית כשהיא גלוייה היא מייצרת.לפחות.אצלי איזה כוונה נסתרת…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר