טיפת חלב. אילוסטרציה: שאטרסטוק
טיפת חלב. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מדוע הוחלט לסגור את מוקד טיפת חלב? ההורים יוצאים למאבק

הורים רבים זועמים: התחנה המטפלת במאות פעוטות תיסגר והם ייאלצו להרחיק לשכונות אחרות - "מה יעשו אמהות בלי רכב?"

פורסם בתאריך: 27.8.18 12:27

בעקבות ההודעה כי סניף טיפת חלב ברחוב גורדון בעיר ייסגר, יצאו הורים רבים במחאה. ההורים הזועמים, שמתגוררים בשכונות רמז וכצנלסון במערב הוותיק של הראשון לציון, מתכוונים להילחם בסגירה בהובלתו של חבר מועצת העיר אוהד אוזן, יו"ר תנועת הסרוגים והחברתיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשבועות האחרונים החלו הורים לפעוטות לקבל מסרים מאחיות ב"מרכז לבריאות המשפחה" ברחוב גורדון כי בכוונת משרד הבריאות לסגור את תחנת טיפת חלב באזור, ולפצל את מטופלים בין שלושה מוקדים קיימים: גן נחום, קריית ראשון ומוקד חדש בנחלת החדשה.

ההורים הזועמים חברו לחבר מועצת העיר אוהד אוזן, ששיגר בשבוע שעבר מכתב דחוף לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לראש העיר ראשון לציון דב צור ולגורמים נוספים במשרד הבריאות ובו הביע במכתב את מצוקת ההורים.

 "כחבר מועצת העירייה וכתושב שכונת רמז זה כ-40 שנה", כתב אוזן במכתבו, "הובא לידיעתי כי יש כוונה לסגור את התחנה לבריאות המשפחה (טיפת חלב) שברחוב גורדון בראשון לציון. כמו כן נודע, כי במקביל תפתח תחנת טיפת חלב בשכונת נחלת החדשה ומטופלי טיפת חלב גורדון 'יחולקו' בין התחנות השונות. מיותר לציין כי הדבר מנוגד לכל הגיון, ולאב או אם הלוקחים את תינוקם, החל מלידתו, ואין ברשותם כלי רכב, לתחנה שאינה באזור מגוריו – היא פעולה בלתי אפשרית של ממש".

כמו כן הוסיף אוזן וציטט מתוך הנחיות משרד הבריאות כי: "השירות יינתן קרוב ככל האפשר למקום המגורים", וטען כי יש לקיים סעיף זה ככתבו וכלשונו ולא יעלה על הדעת ששכונות רמז וכצנלסון בנות עשרות אלפי תושבים (כיום מטופלים בתחנת גורדון 340 תינוקות) יאלצו לנסוע קילומטרים על מנת לקבל שירות בסיסי כל כך לתינוקם".

אוהד אוזן, הוסיף ואמר למערכת "השקמה ראשון לציון" כי "בשיחות שקיימתי עם משרד הבריאות הבעיה היא תקן. אך לא ייתכן ששכונות ותיקות כמו רמז וכצנלסון יתועדפו לרעה והתקן יילקח מהן לטובת שכונה חדשה. אני קורא לדב צור להיכנס לעובי הקורה ולבטל את הכוונה הזאת. כי כפי שדווח וידוע הדבר אומנם באחריות משרד הבריאות אך נעשה בשיתוף  עם  העיריה".

חברת מועצת העיר ראשון לציון אוהד אוזן (צילום: יח"צ)

חברת מועצת העיר ראשון לציון אוהד אוזן (צילום: יח"צ)

בנוסף, בתחילת השבוע אף הופצה ברשתות החברתיות עצומה עליה חתמו מאות תושבי השכונות. זאת, מתוך כוונה להחריף את המאבק עד שתתקבל ההבנה כי יש להשאיר את תחנת טיפת חלב גורדון הוותיקה.

 

צדפית מזוז אמא לשלושה ילדים, בני חמש, שלוש וחמישה חודשים, מספרת: "לא ייתכן שאמהות המתגוררות בשכונה יצטרכו ללכת לנחלת או לקרית ראשון, בכל האזור שכולל את שכונת אברמוביץ', שכונת רמז וכצנלסון זו הטיפת חלב היחידה, אז לסגור גם אותה? מה יעשו אמהות בלי רכב? כרגע הקמנו עצומה בפייסבוק והחתמנו קצת פחות מ-500 הורים, היעד שלנו הוא להגיע לאלף חתימות, אני מקווה שראש העיר ישכיל להשאיר את טיפת החלב ולא לסגור אותה".

לעצומה לחצו.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ראשית נבהיר, שירות טיפת חלב הינו שירות באחריות משרד הבריאות המקצה צוותים רפואיים. הרשות מקצה ומתחזקת את המבנים בהתאם לבקשת משרד הבריאות ולפי צורכי האוכלוסייה. אנו מוכנים לבנות או לשפץ מבנה בשכונה שישמש כטיפת חלב ובלבד שמשרד הבריאות יעמיד לרשותנו צוותים רפואיים, לדאבוננו זה לא קורה. "

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "פיזור וחלוקת התחנות בעיר נעשה בתכנון יחד עם העירייה. מאחר שמדובר בתחנה ישנה באזור שבו מספר התינוקות הולך ופוחת, הוחלט לפני כשלוש שנים שהתחנה הזו מיועדת לסגירה והמטופלים בה יפוצלו לשלוש תחנות על פי מקום מגוריהם, כך שכל אחד יטופל בתחנה הקרובה לביתו, ללא פגיעה באיכות החיים של התושבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר