רחוב חנה סנש ברמת אליהו
רחוב חנה סנש ברמת אליהו

תושבי רמת אליהו טוענים: "תוכניות התמ"א בשכונה נגועות באפליה"

פורסם בתאריך: 8.7.18 10:23

נציגי מטה "רמת אליהו שלנו" עו"ד מיכל דחוח לוי ודוד נזר הגישו ערר נגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ראשון לציון בטענה כי ההחלטה, שהתקבלה בחודש פברואר 2018, נגועה באפליה לטובת בניין ברחוב חנה סנש 11, שהדיירים בו עשויים לזכות במענק של 85 אלף שקל לדירה. הם ביקשו לתת אפשרות נוספת להגשת התנגדות לתוכנית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדבריהם רמת אליהו מוצפת בימים אלה ביוזמות נדל"ניות לביצוע תוכניות תמ"א 38, בשכונה יש מחסור חמור בשטחים ירוקים, והעירייה לא ביצעה בדיקת קיבולת מקסימלית אשר נדרשת לפני אישור תוכניות בנייה.

טענות נוספות שפרטו אנשי ועד השכונה היו בעניין סירוב העיריייה לשמר מבנים בשכונה כמו מגדל המים, קולנוע "הדר", בתי כנסת ותיקים ועוד. לטענתם העירייה מתכוונת להוסיף 500 יח"ד אבל ללא שיתוף התושבים ויש רחובות ובניינים אשר זקוקים להתחדשות עירונית יותר מאשר רחוב חנה סנש. בעיה נוספת שהוזכרה בערר הייתה הקצאת מקומות חנייה של היזם רק לדיירים חדשים ולא לתושבים הוותיקים, למרות שהצפיפות בשכונה תעלה בשל הגדלת מספר הדירות. כמו כן נטען ששיפוץ בניין אחד תמורת מענק גבוה לדיירים דומה להצעת שוחד, כאשר דיירים בבניין אחד מעדיפים את טובתם על פני האינטרסים של כלל תושבי השכונה.

נציגי המטה הוסיפו שבשכונת אברמוביץ' גדל מספר הדירות בפרויקט תמ"א מסוג זה ב-50 אחוז ולא ב-100 אחוז כפי שמתוכנן ברמת אליהו. לדבריהם, תוספת מעלית בלבד תשרת בניינים רבים בשכונה. לאור כל האמור לעיל ביקשו נציגי המטה לבטל את ההחלטה להפקיד את התוכנית לבנייה בוועדה המחוזית.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "השופט המליץ בחום לנציגי העותרים למשוך את הערר". מקרה דומה של המלצה למשיכת הערר קרה גם בישיבה הקודמת בתחילת מאי, ובכך למעשה נסללה הדרך להפקדת התוכנית בוועדה המחוזית ולקידומה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עורך דין פינוי בינוי דורון תמיר

    עורך דין פינוי בינוי יכול לסייע לדירים במצבם של תושבי ראשון לציון שנמצאים לפני התחדשות עירונית.
    משרדנו ישמח לספק שירות ראוי לבעלי דירות בראשון לציון והכי חשוב שהשירות לא משולם על ידי הדיירים עצמם אלא על ידי היזמים .

    חפשו את שטרית-תמיר באינטנרט ונשמח לסייע.

  2. רמת אליהו מתקדמת

    אני בטוח שלשופט יש סיבה מספיק טובה להגיד ל"וועד" למשוך את הערר, כנראה שכרגיל מיכל וקבוצת התומכים שלה מדברים שטויות

  3. תודה מיכל

    עם השופטים של היום, אל תהיה בטוח בכלל. לגבי מיכל, היא היחידה שדואגת לכלל התושבים ובמיוחד לחלשים שאותם לא רואה לא העיריה, לא הקבלנים ובטח לא בית המשפט שדואג לחזקים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר