ילדים בכיתה, כיתה שיעור ציור
אילוסטרציה: שאטרסטוק

בהפתעה גמורה – כל הצוות בבי"ס ללקויות למידה יוחלף?

בבית אקשטיין בראשון לציון לומדים תלמידים עם לקויות למידה שונות. השבוע נודע להורים כי בשנה הבאה רשת אחרת תפעיל את בי"ס

פורסם בתאריך: 29.6.18 10:08

בית אקשטיין בראשון לציון, הוא בית ספר לילדים עם לקויות למידה שמאכלס תלמידים מכיתה ז'-יב', בכל כיתה כ- 12 תלמידים, מחנכת ועוזר הוראה, תוכניות הלימודים בבית הספר נגזרת מתוכנית הלימודים של משרד החינוך בחינוך הרגיל בשילוב תוכניות יחודיות של החינוך המיוחד, בית הספר עוזר לילדים להשתלב בעבודה מחוץ לשעות בית הספר, פועל באופן אישי ומקדם כל תלמיד.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בתחילת השבוע הודיעה הנהלת בית הספר להורים שבשנה הבאה, לאחר עשור שבית אקשטיין מפעיל את בית הספר, תעבור ההנהלה "לטומשין", בעקבות מכרז שהתנהל, לטענת ההורים בחטף. ההורים מתרעמים בעצב, שבית הספר מטפל בילדים עם לקויות למידה ושהחלפת הצוות תגרום לרגרסיה ולאי אמון, " הילדים עברו תהליך של אמון בצוות, שהצליח להרים אותם למסלול, לגרום להם לאבד את הצוות שהם סומכים עליו זה פשע", מסבירים ההורים. 

ירון סופר, אבא של עמרי שסיים כיתה ח' מספר: "הבן שלי לומד שם אחרי שנים מאוד קשות בבית ספר רגיל, עם פוסט טראומה לבן שלי וגם לנו כמשפחה, תחושה של חוסר יכולת, שהמקסימום שמצפים ממנו שישב בשקט בכיתה ולא יפריע, הצקות וחרמות היו עניין שבשיגרה, והוא נשאר הרבה זמן בבית. נאמר לנו שהוא עצלן ולא מחונך ושאנו לא יודעים לחנך אותו, כשהגענו לבית אקשטיין ביום הפתוח ראינו צוות שפתאום אומר את המילים הנכונות גם לילד וגם לנו כהורים, שהבין את המגבלות של הילדים, למצוא את הצדדים החיובים של כל ילד, בית ספר שמדבר על ההורים, מה קורה בבית, בצורה רוחבית, לי זה מזכיר סיטואציה של חיות שהתעללו בהם, ושמגיעות לחווה שיקומית ושלוקח להם זמן להאמין במערכת, כך הילדים בבית הספר, וזו התחלה של דרך. מילד שלא רצה ללכת לבית הספר הוא מחכה כל יום ללימודים, היועצת שהיתה מתקשרת בהתחלה ארבע פעמים ביום לבקש ממנו להגיע, ובכל התהליך המופלא הזה, פתאום חותכים לנו אותו, עד שהבן שלי מאמין במסגרת ובמורים, מחליפים את ההנהלה שזה אומר הכל". מספר סופר בכאב, "איך עושים תהליכים כאלה? זו טראומה עצומה ורשלנות גדולה, אני בטוח שאנחנו נחזור אחורה בכל התהליך".

עיריית ראשון לציון הגיבה לנושא: העירייה לא הייתה יוצאת למכרז להפעלת וניהול בית הספר לחינוך מיוחד, לולא דרישת משרדי החינוך והפנים על פי חוזר מנכ"ל שהופץ בתחילת שנת 2017. טומשין זכתה במכרז ותפעיל את בית הספר החל משנת הלימודים הקרובה. טומשין מביאה עימה ניסיון רב בניהול מוסדות חינוך לרבות מיומנות, מקצועיות, ומחויבות בתחום החינוך המיוחד.

העירייה תעודד ותעשה ככל יכולתה שצוות המורים שהועסק על ידי אקשטיין יועסק על ידי טומשין כדי להבטיח את רציפות ההוראה. נציין עוד כי כבר ביום ראשון צפויה להתקיים פגישה בין ראש מינהל החינוך לבין נציגי ההורים על מנת לשתף את ההורים בתהליך ולפעול יחד איתם על מנת להבטיח מעבר חלק ורגוע.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שמואל

    מוזר ומקומם שבית ספר שפועל עשר שנים לשביעות רצונם של ההורים, ועושה נפלאות עם הילדים ע״י הנהלה וצוות מעולה מפסיד במכרז, משהו מריח לא כשר ומסריח.

  2. אבא המום של תלמיד בבית אקשטיין

    – [ ] עיריית ראשון הייתה חייבת ליידע את ההורים לגבי קיום מכרז, מספר שנים לפני קיומו, יציבות והמשכיות הם תנאי ונתון חשוב בשיקול רישום ילד למוסד לימודי. בעיקר לילדי חינוך מיוחד. פשוט חוסר מקצועיות פדגוגית ואטימות לב, כסף, כסף, כסף …

  3. אור לוי קופלמן

    אני תלמידה בבית אקשטיין שנתיים. בבית ספר הקודם היה לי קשה לסמוך על המורים ועברתי דברים קשים כמו חרמות ושיימניג שלמורים לא היה אכפת. שעברתי לבית ספר ראיתי שהמורים צוחקים איתנו ומתייחסים אלינו כמו חברים שזה נותן לי יותר בטחון לבוא ולדבר איתם על דברים שקשה לי. להחליף צווץ מנהלה וצוות מורים יגרום לי פחות לסמוך על מורים ולעבור שוב את מה שעברתי לפני שנתיים. זה פעם ראשונה שאני רוצה ללכת לבית ספר וקמה בחיוך אני מבקשת שלא תיקחו לי את השמחה הזאת בכך שתחליפו צוות.

  4. דני

    אסור לעשות דבר כזה !!!
    מדובר בפגיעה חמורה בילדים שזקוקים להמשכיות בלמידה ! צוות חדש יגרום להם לנזק בלתי הפיך.
    הצוות של בית אקשטיין שייך לבית אקשטיין ולא יעברו לטומשין. בית אקשטיין זה רשת ויתנו להם משרות בבתי ספר אחרים של הרשת.

    לא הכל זה כסף

    מישהו במשרד החינוך חייב להתעורר ולשנות את ההחלטה האומללה הזו!

  5. תלמיד שכתבה כזאת עושה לו טוב

    לאחר שנתיים בבית הספר בהנהלת בית אקשטיין שמחתי מאוד לשמוע שהכל עומד להשתנות. בית אקשטיין המתואר כבית ספר מקסים ומכיל, מכיל גם תלמידים שלא אמורים להיכנס למסגרת מסוג זה אלא למסגרות לתלמידים עם הפרעות התנהגות. עברה שנה מאז שההנהלה התחלפה ונעשה בעיקר טוב: תלמידים שלא מתאימים למסגרת בצורה קיצונית הועברו לבית ספר שמתאים להם! בבית אקשטיין מי שבא ברוך הבא. סוף סוף הנהלה שלא משחקת משחקים ולא פוחדת להוציא מבית הספר תלמידים למען שלומם של התלמידים האחרים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר