כיצד התפוררה הכוורת של ראש העירייה דב צור?

הכרזתו של רז קינסטליך, סגנו של ראש העירייה, על התמודדות בבחירות כיווצה עוד יותר את הקואליציה ולפי גורמים בעירייה זאת לא תהיה ההפתעה היחידה שממתינה לדב צור

פורסם בתאריך: 21.6.18 13:16

ההכרזה של רז קינסטליך על התמודדות לראשות העיר ראשון לציון לא באה בהפתעה. נראה שכולם בעיר ציפו להכרזה. בכל זאת, זמן קצר אחריה אירעה הדרמה האמתית: ראש העירייה דב צור הגיב בחריפות: שלל מקינסליך את סמכויותיו מממלא מקום וסגן ראש העיר והורה לסלק את אנשיו מבניין העירייה, כפי שפורסם ב"השקמה ראשון לציון" כאן.

הכרזתו של קינסטליך הייתה הסימן להתגברות הנטישה מצד בכירים בעירייה. דב צור שעדיין מתמודד עם פרשיית השחיתות, שהביאה באחרונה להרחקתו מהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בנוסף לוועדות המכרזים של העירייה ושל החברה הכלכלית, נאלץ להתמודד עם מתמודדים לראשות העירייה שעד לא מזמן היו לצדו בניהול העיר.

רז קינסלטיך

רז קינסטליך

בשלב זה רשימת המתמודדים הארוכה עדיין לא סגורה והיא צפויה לגדול. בינתיים, מלבד קינסטליך, הכריזו על התמודדותם דורון אוזן – לאחר שהודח בערב יום הזיכרון מתפקידו כמשנה לראש העירייה, יואל חסון ,יואל אברוצקי וליאל אבן זהר. לדברי גורמים בעירייה בימים הקרובים עומדת לנחות פצצה נוספת וייתכן שגם איתן שלום ומוטי עג'מי יכריזו על התמודדותם לראשות העיר. אם השניים יחליטו להתמודד תתכווץ עוד יותר הקואליציה של צור. כיום מבין 29 חברי המועצה, 19 נמנים עם הקואליציה. במידה שאיתן שלום יכריז על התמודדות לראשות העיר יפרוש מהקואליציה יחד עם יפעת מאירוביץ היא תתכווץ ל-17 חברים. "אני את ההחלטות שלי אקבל אחרי שאעביר אותם אצלי בסיעה, כל אחד צריך לקבל את ההחלטות שלו לטובת העיניין שלו, כשיהיה לי מה להגיד אני אודיע על כך", אומר שלום ל"השקמה ראשון לציון".

איתן שלום, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט בעיריית ראשון לציון

איתן שלום

"עמדתי מאחורי דב צור גם בימים הקשים ביותר, כשהיה במעצר ולא הצטרפתי למצעד חברי המועצה שהתראיינו תחת כל עץ רענן, למרות לחצים כבדים ואיומים שהופעלו עלי", אומר קינסטליך, "עם פרסום ההארכה הנוספת של ההרחקה של דב לפני מספר ימים ולאחר שיחות עם חברי סיעתי ועם תושבים רבים בעיר חשתי שאין לי מנדט ציבורי להמשיך ולתמוך בהמשך כהונתו של דב ועלי לפעול להחליפו. זו הייתה אחת ההחלטות הקשות בחיי, אבל בסופו של יום אני חייב להיות נאמן לעקרונות שלי ולציבור ששלח אותי לייצג אותו".

"אני לא מתכוון להכנס להחלטות של גורמים אחרים במערכת. השחקנים המשמעותיים בזירה יצטרכו להחליט במי הם תומכים ואיך הם רואים את עתידם הציבורי ואת מחויבותם הציבורית", המשיך קינסטליך, "מעבר לכך, המהלכים האחרונים של דב מרגע הודעתי לו על כוונתי לממש את זכותי הדמוקרטית ולתת לציבור להחליט במי הוא נותן את אמונו, מוכיחים כי הוא איבד את דרכו".

מהמטה של דורון אוזן נמסר: "דורון אוזן אינו מתכוון להגיב לגבי המתרחש במטות אחרים. דורון אוזן תמיד אמר שהחבורה שהתקבצה סביב דב צור מהווה בעיה, והוא שמח שגם דב מבין את זה, חבל שקצת מאוחר, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם. אוזן, ממשיך במסע שלו למען מנהיגות חדשה בראשון לציון ולמען יישום תכניות העבודה אותן הציג, כדי לשפר את איכות החיים ואת סל השירותים הניתן לתושבים".

דב צור ומוטי עג'מי סירבו להגיב לדברים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. אבי

    אפילו בתגובות אוזן יוצא דביל, התגובה הראויה ביותר של רז
    לדעתי הוא ראש העיר הבא.. איתן שלום חבל על הכסף מציע לך לחבור ותמוך ברז

  2. תמני

    איתן שלום הבלוף הכי גדול…
    לא שמענו מצך 5 שנים גירדתי 2 מנדטים איזה ראש ואיזה עיר….עצוב עצוב עדיף שתחזן

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רז עוד כלומניק מושחת שהלך יד ביד עם דב צור וכל השחיתויות שלו עד שהוא הבין שהספינה טובעת.
    רק ליאל מתאימה להוביל את העיר

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאמינה ביכולותיו של רז להנהיג את עירנו למחוזות טובים ובטוחה בהצלחתו.

  5. אורלי

    מאמינה ביכולותיו של רז להנהיג את עירנו למחוזות טובים ובטוחה בהצלחתו.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההתרחשות הראשונה במעלה היא כי הנוכל דב צור ילך הביתה או אולי למקום היותר מתאים לו הוא ראוי. משם יתחיל המרוץ האמיתי לראשות העירייה.

  7. אהרון

    חבל לי על דב צור. איזה מצליף היה בימי ניצן.
    הופתעתי והתאכזבתי. פעם ראשונה שאני לא יודע למי אצביע בבחירות הקרובות.

  8. ניידת מודאגת

    הניידות של רז…. התעללות בחיי התושבים ללא טיפת רחמים
    רז היה הוגה הרעיון… בשם הסדר הציבורי

  9. אתי

    איפה אברוצקי הליצן? הוא רוצה להיות ראש עיר? אברוצקי? חחחחחחחחא אני מתגלגלת מצחוק…. אברוצקי ראש עיר? זה נכון שגם לראשון מגיעע פייגעלה. אבל אברוצקי? חא חא חא.

  10. שם טוב

    בוא אגיד לך רז משהו חשוב. לעולם לא מחליפים חשוד בשחיתות במושחת אחר…

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איתן שלום האיש המתאים לראשות העיר: ישר, נקי, פטריוט לעיר,מעולם לא דבק בו רבב, כולם אוהבים אותו, כולם מכבדים אותו, עוזר לכולם בגלוי ובסתר, המון בסתר.
    ואיתו יפעת הגאונה באיכות הסביבה, סוף סוף ראש עיר ספרדי בראשון, סוף סוף ראש עיר מהשכונות.
    שיכון, נחלת, סלע, רמת אליהו כל השכונות חייבות להילחם כדי שאיתן יהיה ראש העירייה הבא. בעזרת ה׳.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהי ״ התנועה החברתית הירוקה״?, שם הסוואה למר״צ?
    במה הם דוגלים?, לפתוח חנויות בשבת?, ואם התשובה היא חיובית, מה עושה גב׳ קלדרון, ושרידי הבית היהודי שם?!
    אם המטרה לרבות רסיסי מפלגות,כדי שיעלמו כל בעלי דיעה דתית, אז זו ממש הדרך!

  13. שמוליק

    טוב – סבבה בהצלחה לרז נקווה שלא נגלה עליך שאתה לא מסתיר משהו איתן שלום היה צריך להיות ראש העיר- לא אתה אבל הציבור בחר בך הציבור – יישלם את היתמדדות עם הנאמנות שלך ״רז ״ נקווה שלא יהיו – פדיחות לראשון לציון ״ בהצלחה ״ ונקווה לראות ב – 5 – שנים הבאות את ״ איתן שלום ״ ראש – העיר הבא אחריך – בע״ה !!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר