מרכז העיר ראשון לציון, מבט ממעוף הציפור

הפרויקטים החדשים בראשון לציון: מה יבנה והיכן?

מדוע אישרה העירייה בניין של 8 קומות במקום דו משפחתי והיכן יבנה מרכז מסחרי חדש בעיר?

פורסם בתאריך: 23.5.18 10:26

מליאת ועדת התכנון והרישוי של עיריית ראשון לציון החליטה לדחות את הערר שהגישה חברת המועצה עו"ד ליאל אבן זוהר ולאשר, לראשונה בתולדות העיר, ניוד זכויות לצורך ביצוע תוכנית תמ"א 38 ברחוב דב הוז 9, וכך יוקם בניין של 8 קומות ו-15 דירות על המגרש שעליו ניצב בית דו משפחתי צמוד קרקע. הזכויות המקוריות לביצוע התוכנית שייכות לבניין ברחוב השדה 10.  

רחוב יצחק שדה נמצא בשכונת כצנלסון ומאופיין בעיקר בבנייה צמודת קרקע ובבניינים נמוכים. הבניין ברחוב השדה (14 דירות, שכונת רמז) ישופץ ויחוזק ללא תוספת בנייה. מספר תושבים התנגדו לתוכנית בנימוקים של צפיפות, רעש, היעדר חנייה ברחוב הצר (וללא מוצא) ופגיעה באופי הבנייה המקובל באזור (עד 6 קומות) וחשש מתקדים שיהווה בסיס לבניינים נוספים, אבל  בעירייה השיבו שתוכנית המתאר מאפשרת בנייה עד 8 קומות ולכן אין חריגה ממנה, ודחו גם את הטענות האחרות.

 

רשות הרישוי של עיריית ראשון לציון נתנה אור ירוק להרס בניין ברחוב חי"ש 6 בשכונת רביבים לאחר פינוי הדיירים ממנו – לצורך הקמת בניין בפרויקט "קריית האמנים" של חברת דוניץ בע"מ, שיכלול לפי התכנון 14 מגדלים. ההיתר הסופי יינתן לאחר השגת כל האישורים הבאים: הצהרת מהנדס, תצהיר החברה על מניעת פגיעה בשטח ציבורי, אישור על תשלום דמי השבחה, חתימת בעלים על התקנות ו/או ועד הבניין, וכן אישורים ממהנדס תנועה והאגף לאיכות הסביבה (על הסדרי הטמנת הפסולת).

כמו כן אישרה רשות הרישוי הקמת מבנה מסחרי חדש ברחוב ברשבסקי 4  בגובה 3 קומות +מרתף חנייה. אישור התוכנית נדחה בדיון קודם שנערך בנובמבר 2017 לאחר שבתוכנית הבנייה התגלו חריגות רבות מבחינת גובה הקומות, מקומות חנייה, פתרונות ניקוז ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר