דירה מעוצבת
אילוסטרציה : שטארסטוק

נחלת יהודה: מגדלים, דירות לזוגות צעירים והוצאת האצטדיון מהשכונה

800 יחידות דיור יבנו בנחלת יהודה במסגרת פינוי-בינוי, מתוכן 200 מיועדות לזוגות צעירים ויחידים

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:07

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה לאחרונה לאשר תוכנית גדולה להתחדשות עירונית והרחבת שכונת נחלת יהודה. במקום יפונו 214 יחידות דיור ו-20 יחידות מסחר (חנויות ודוכנים) ובמקומן ייבנו 800 יחידות דיור באזור שגובל בכביש 412. כמו כן ייהרס האיצטדיון של הפועל נחלת יהודה והקבוצה (העונה בליגה ב') תיאלץ לארח את משחקיה במקום אחר.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

לחברה היזמית "נווה גד" ניתנו תשעה חודשים (עד ינואר 2019) כדי להגיש מסמכים מתוקנים, ובהם פתרונות להערות של הוועדה (למשל תיאום מול רשות שדות התעופה לגבי גובה הבניינים). תוקף התוכנית נקבע ל-15 שנה, במהלכן תצטרך החברה לבצע את הבנייה או לבקש הארכה נוספת.  

שטח התוכנית הוא 84 דונם והצפיפות תהיה 36 יח"ד לדונם. היזמים התחייבו לבנות 200 דירות קטנות בשטח של 80 מ"ר ברוטו (3-4 חדרים) כאשר גודל סטנדרטי מוגדר כ-110 מ"ר ברוטו, וכך יוצע דיור ליחידים וזוגות ללא ילדים. למבני ציבור הוקצו 20 אלף מ"ר, 5,200 מ"ר הוקצו לתעסוקה ו-2,800 מ"ר למסחר.

 

על שטח האיצטדיון ברחוב אלי כהן מתוכננים לקום חמישה מגדלים של 23 קומות ובהם כ- 500 יח"ד. הוועדה חייבה את נווה גד למצוא פתרון לקבוצת הכדורגל כתנאי למתן אישורי בנייה, כלומר להתחיל את בניית האיצטדיון החדש עוד לפני הקמת המגדלים. החלטת הוועדה התנתה את מתן אישורי הבנייה בסלילת דרך גישה נוספת לשכונה מלבד זו של כביש 412. כמו כן נקבע שתינתן עדיפות עליונה לפינוי המרכז המסחרי הישן בנחלת יהודה, וזה יתבצע בתחילת העבודות ויהיה תנאי הכרחי לקבלת אישורי בנייה.

יו"ר הפועל נחלת יהודה, דודי סגל: "את הדיבורים האלה על הפינוי והקמת המגדלים שמעתי כבר לפני שבע שנים. אני חוזר ואומר: אנחנו לא נצא משם כל עוד לא יהיה לנו איצטדיון חלופי בתוך השכונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר