איריס חזן (תמונה באדיבות המצולמת)
איריס חזן (תמונה באדיבות המצולמת)

איך הפכה איריס חזן למנוע של אישה אחת

בעלת עסק משלה, מתנדבת במשטרה, מגדלת שלושה ילדים, מצילה חתולי רחוב וגם מנהלת קבוצת פייסבוק ענקית בראשון לציון, קבלו את איריס חזן

פורסם בתאריך: 24.4.18 10:05

היא הכי ישראלית שיש, פטריוטית, כדור אנרגיה מהלך, ידה בכל, מספיקה ביום מה שלא תספיקו בחודש ועוד נשאר לה זמן לנהל את קבוצת הפייסבוק "פורום ראשון לציון בימת התושבים". קבלו את איריס חזן.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

"נולדתי וגדלתי בראשון לציון דור שלישי בעיר, שהיתה שונה לחלוטין מראשון לציון של היום" היא מספרת, "רמת אליהו, שיכון המזרח, והמרכז, אלה היו השכונות כאן, סביבן הכל היה דיונות של חול ופרדסים והיה משהו טהור ואמיתי בעיר, לפני עידן הקניונים, והיס פלאנט, אם רצינו לבלות היינו יוצאים לקולנוע נעמן, קולנוע ראשון, הקונקורד ומכבידנס בימי שישי".

הנוער של היום שונה, העיר השתנתה, כאמא לשלושה ילדים גדולים, את מרגישה את השינוי?

בהחלט, ואולי בעקבות כך התנדבתי למשטרה כשראיתי את המצוקה, בתקופתנו הכל היה ראשוני וטהור, ה"מופרעים" של אז, הם השקטים של היום ויש קושי אדיר להורים, אני מניחה שזה גם בעקבות המדיה החברתית, והיד שקלה על המקלדת, הכל מהיר ומצד אחד זה חדיש ומעניין ומצד שני מפחיד. במשטרה אני מתנדבת כבר 9 שנים, התחלתי במחלקת הסיור והמשכתי משם להוביל מספר פרויקטים לבני נוער בסיכון בתוכנית שנקראת מיל"ה (מובילים יחד למען הנוער), כיום אני מתנדבת בתנועה".

מתי פתחת את פורום "בימת התושבים", ולמה החלטת לפתוח קבוצה כשהיו קיימים כאן כבר כמה?

"את הפורום "ראשון לציון-בימת התושבים" פתחתי בשנת 2016, כיום הוא מונה כ-43500, פתחתי אותו כבמה לתושבים, מקום שיהיה להם להביע את דעתם לטוב ולרע על העיר וההתנהלות שלה, הפורום הוא בעיקר פורום חברתי ואנשים מאוד נעזרים אחד בשני על מנת לקבל פתרונות ומענה בנושאים שונים ומגוונים. מהפורום מגיעים גם לאנשים שזקוקים לתמיכה בכל נושא ואכן יש לו הצלחה מרובה.
אני חושבת שהייתי החלוצה שהביאה פורום שלא מזוהה עם שום סיעה פוליטית".

תני לי דוגמה לאנשים שהצלחת לעזור להם בפורום?

"סיפורים מרגשים יש הרבה, היה סיפור על אישה נכה שגנבו לה את הקלנועית, האישה היתה במצב קשה מאוד שלא יכלה להתנייד בלעדיה, היא פנתה אלי בפרטי, העלתי פוסט והצלחנו לגייס לה דרך הפורום את הסכום לקלנועית חדשה, זה סיפוק אדיר בעיני אני חושבת שאפילו יותר מכל דבר אחר, אבל עם הזמן למדתי לבדוק כל מקרה לגופו, לצערי היו פוסטים של אנשים שביקשו תרומות ולאחר בדיקה הפוסטים התבררו כשיקרים והוסרו, יש גם כאלו".

נראה שהסדר יום שלך עמוס, גם עובדת בעסק שלך שמתמחה בדודי שמש, גם מגדלת את הילדים ובנוסף מנהלת את הפורום שזאת בטח עבודה לא קלה.

"אמת, אבל כזו אני, אישה של עשייה ותמיד לומדת משהו חדש, לפני כשנתיים סיימתי לימודי קרימינולוגיה בבית ברל, בימים אלה מתחילה ללמוד גישור ברמת האקדמיה בקריית אונו, בנוסף אני מצילה חתולי רחוב ונלחמת עבורם בעיר והיד עוד נטויה".

איפה נראה אותך בעוד כמה שנים? אולי בפוליטיקה?

"אין לי מטרה פוליטית נכון לעכשיו, אבל אף פעם אי אפשר לדעת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר