אילוסטרציה של חברה
מי מועל בכספי החברה?

לאן נעלם הכסף שנגנב מהחברה המשפחתית

האב ומייסד החברה המשפחתית, נשוי בפעם השנייה, לא העניק לכל ילדיו את אותו היחס ומעמד. התוצאה: הונאת ענק שהוסתרה היטב מאחורי חזות המשפחה המלוכדת

פורסם בתאריך: 5.4.18 09:11

זה היה מפתיע. פתאום התברר שמאחורי המשפחה עם החזות המלוכדת, כזו שמעוררת קנאה, בוודאי על רקע המצב הכלכלי המאוד מבוסס, עומד סוד ענק.

מכל החקירות הכלכליות והמשפחתיות שערכתי עד היום, זכור לי במיוחד סיפורה של החברה משפחתית, שהיה בה הרבה יותר מכסף. גם בעסק כמו במשפחה, הייתה היררכיה ברורה וחלוקת תפקידים מאוד מוגדרת והכל בניצוחו של האב, המייסד.

היחסים העכורים בתוך חברה המשפחתית הגדולה הוסתרו היטב. על פניו נראה שכל אחד מקבל בהבנה ואולי בהכנעה את מקומו: הילדים של האשה הראשונה של בעל החברה קיבלו יותר מאשתו השנייה, הצעירה יותר. אף אחד לא התקומם. אחרי הכל, כולם זכו לנתח יפה, ובכל בני המשפחה היו מסודרים בתוך מערך התפקידים.

אלא שיום אחד הגיעה אליי אחת הבנות, זו שנמנתה עם הילדים שקיבלו יותר. היא עבדה בהנהלת חשבונות בחברה המשפחתית ומשהו נראה לה מוזר: היא מצאה חוסרים בסכומים ובמספרים שלא הצליחה לתת להם הסבר. היא הוסיפה שקיבלה דיווח מהמנהלת של אחד מסניפי החברה, לפיו אינה מקבלת סחורה על פי החשבונית שיוצאת. חוסר ההתאמה בין המספרים העלה בה חשש, אבל היא העדיפה שלא לשתף את אביה לפני שיהיו לה הסברים וראיות.

הסכומים שנעלמו היו קטנים, אבל הם נעלמו בצורה עקבית במשך מספר חודשים אבל מנגד נראה שהסכומים הקטנים שנעלמו נועדו להסיט את הגילוי על כך שסכומים גבוהים יותר נעלמים. היא דאגה לכך שנוכל לערוך בדיקה מבפנים. פתחה לפנינו את ספרי החשבונות, חשפה את כל הנתונים. אנחנו התחלנו לעקוב אחרי הכסף: לאן הוא זורם.

 

גילינו שכספים רבים נותבו לסעיף "שונות", שכלל שמות של מספר ספקים. השמות נבדקו, גם שמות כלליים או כאלה שלא היו סביבם מספיק פרטים. חלק מהשמות התבררו כחברות מתחרות ולא היה כל הגיון בהעברת הכספים אליהן.

אחרי שבדקנו את כל הפרטים, ובידינו היו כל הרישומים והצילומים, הלקוחה הבינה שהכספים הועברו על ידי אחד הבנים מהנישואים השניים, שביקש להבטיח את עתידו הכלכלי, משום שידע שהוא אינו נמצא בראש סדר העדיפויות המשפחתי של האב. התברר שהיא בנה לעצמו עם השנים תשתית לחברה משלו באמצעות הכספים של החברה שבה עבד למקרה שלא יקבל נתח נאה מהירושה המשפחתית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר