נמצא מאוד קרוב לתחנת הדלק. הקרוון של פיתה בשר (צילום: לירז לוי)

מה היה קורה אם היו עושים "על האש" בתחנת דלק ליד הבית שלכם?

באחרונה הוצב על יד תחנת הדלק בשיכון המזרח דוכן מזון מהיר שמוכר פיתות עם בשרים שמוכנים במקום. האם העסק קיבל את כל האישורים ועובד כחוק? תלוי את מי שואלים

פורסם בתאריך: 15.3.18 15:25

"זה לא חוקי, אין מצב שעושים על האש בתחנת הדלק", כך טוענת ענת פנסו נפגי, תושבת שכונת שיכון המזרח בראשון לציון. פנסו נפגי אינה התושבת היחידה שמוטרדת. לפני כחודש הוצב קראון למזון מהיר בשם "PITA בשר" שמוכר, כפי שמובן משמו, בשרים בפיתה. הקרוון הוצב בסמוך לתחנות דלק דור אלון – חלום ראשון. מביקור באזור נראה כי הקרוון חונה בסמוך למשאבות הדלק.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

 "זו סכנת נפשות, הקרוון  עומד בין שתי תחנות דלק סמוכות אחת לשנייה", מוסיפה פנסו נפגי, ומציינת כי "אין דבר כזה שמאשרים כזו סוג של מסעדה בקרבת תחנות דלק. אני עצמי בעלת מסעדה בעיר ונאבקת כבר תקופה רבה למתן אישור רישוי עסק. אני צריכה לעבור את התהליכים עם משרד הבריאות ולהם יעשו הנחות? למה?".

מטעם עסק "PITA בשר" נמסר בתגובה כי "העסק ממוקם בתוך תחנת דלק פרטית, בשטח פרטי ולאחר שקיבלנו את הסכמת הבעלים פתחנו תיק רישוי באגף רישוי עסקים, העברנו את כל המסמכים הנדרשים לאישור יועץ בטיחות. לאחר מכן קיבלנו דרישה ממשרד העבודה לשנות את המיקום של הקראוון ולהרחיקו ממיכליות הדלק וגם את זה עשינו מיד, כך שהמיקום עומד בתקנים ואף יותר מזה".

עוד נמסר כי "אנו מבצעים כל דרישה ופועלים לפי החוק, כל מה שעשיתי היה בסטנדרטים הכי גבוהים ומחמירים שיש. אנחנו לא מסכנים חיי אדם אלא מחפש לעשות טוב לתושבי האזור שצמאים לעסקים באזור המבודד הזה".

ואולם, מחזיק תיק רישוי עסקים בראשון לציון, משה לבהר, אומר כי "בשבוע שעבר זימנתי את בעל העסק לשימוע לפני צו סגירה. בשימוע נדרש בעל העסק לסגור את העסק במיידית עד לעמידה בדרישות הכבאות לשם הבטחת בטיחות הציבור".

עוד מציין לבהר כי "לאחר קבלת כל האישורים התקיימה ביקורת של נציג ממשרד העבודה והרווחה שדרש להזיז את המבנה הנייד למקום בטיחותי והדבר בוצע. ביקורת נוספת של משרד העבודה והרווחה בוצעה לאחר העברת המבנה. תוכניות של העסק יועברו לאישור משרד הבריאות וממונה רישוי הנדסי כנדרש בחוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב רגוע!

    מה הבעיה?!? מקדונלדס והפיצריה במקום הרבה יותר קרובים למשאבות דלק… לא מבין מה הלחץ??? אם זה ככה, אז צריך לסגור גם את הטוסטר בחנות נוחות… גם זה יכול לגרום לאש.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר