מועדון הנוער בנווה חוף
על דבר אחד אין עוררין. מועדון הנוער בנווה חוף צריך להפתח שוב למען בני הנוער (צילום: גוגל מאפס)

מועדון הנוער בנווה חוף: העירייה הוציאה צו פינוי, בית המשפט ביטל

מנשה גולן שהפעיל את מועדון הנוער בשכונת נווה חוף קיבל צו פינוי מהעירייה, אך בית המשפט חשב אחרת. העירייה עדיין טוענת כי גולן פעל בבריונות

פורסם בתאריך: 25.2.18 14:29

סוגיית פינוי מועדון הנוער ברחוב הצנחנים מסרבת להיפתר. כמה ימים לפני שהצו שהעירייה הוציאה המכריז כי בתוך 30 ימים המתנדב מנשה גולן אמור לעזוב את מועדון הנוער אותו הוא הפעיל ברשות העירייה בשנים האחרונות, פנה גולן לבית המשפט והצליח לבטל את הצו לאחר שטען בפני השופט כי נתנו לו 30 ימים לפינוי על אף שלפי החוק היה אמורים להינתן לו 60 ימים. בתגובה לכך בית משפט השלום בראשון לציון, בראשות השופט מוטי פירר, ביטל את צו העירייה שניתן למתנדב המפעיל את מועדון הנוער בנווה חוף וכעת לא ברור מה יעלה בגורל מועדון הנוער. בפסיקתו אמר השופט פירר כי "אין מדובר בפולש קלאסי אשר השתלט על מקרקעי ציבור ומנכס אותם לעצמו, אלא במתנדב אשר פעל משך מספר שנים מטעם אגף הנוער בעירייה ומפעיל מועדון נוער עבור ילדי השכונה. החלטת ועדת האכלוס בדבר סגירת מועדון הנוער, הפכה את פעילותו הציבורית המבורכת של המבקש בין לילה לפלישה לקרקע ציבורית. נדמה, כי לא למקרים כאלה נועד החוק".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

קובי דהן, פעיל חברתי אשר עזר לגולן בביטול הצו לאחר שזה התקבל אמר, "העירייה רצתה לסגור את מועדון הנוער לאחר שזה פעל חמש שנים, כאשר אגף הנוער במנהל הרווחה נתן אותו לגולן לצורך הפעלתו כשהוא מפעיל אותו מתרומות של אנשים טובים. המקום הוציא כבר 400 בוגרים בחמש שנות פעילות וכיום הוא דואג ל- 120 ילדים תושבי השכונה בשעות אחר הצהריים. לאחר שמנשה לא הסכים לפנות את המקום, העירייה שלחה פקחים וצוות של עובדי עירייה שהרסו את  המקום וניתקו את המים והחשמל. רק אחרי שהם ראו שגולן לא מתפנה הם הוציאו לו צו מנהלי וגם הוא בניגוד לחוק. לאחר שזה קרה גולן פנה אליי וביחד עם עורך הדין השגנו את דחייתו ועכשיו השופט ביטל את הצו. חשוב לציין כי כלל התושבים באזור תומכים בו ואף עזרו לו עם החשמל והמים כאשר אלו נותקו".

מעיריית ראשון לציון נמסר: העירייה הקצתה את השימוש בנכס לפעילות קידום מינהל נוער וצעירים של העירייה, אך אחד המתנדבים הפך את המקום לבית מדרש ללא כל הסכמה ואישור מהעירייה. השוהים במקום פעלו בבריונות מול נציגי העירייה, ואף גלשו לאלימות, שבשיאה פצעו עובד עירייה והפיצו מודעות אבל על ראש העירייה.

עצם הסירוב לפנות את המבנה מהווה עבירה על החוק ופעילות עבריינית. הצו בוטל בשל סיבות טכניות בלבד ולא בשל קביעות כי לאותו אזרח ישנן זכויות כלשהן במבנה או במקרקעי העירייה.

העירייה מכבדת כל פסק דין של בית המשפט ובימים אלה הגורמים הרלוונטיים בעירייה לומדים את פסק הדין, השלכותיו ומשמעותו ומכלכלת צעדיה בהתאם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר