תלמידה חוצה מעבר חציה סמוך לבית הספר
תלמידה חוצה מעבר חציה סמוך לבית הספר

הסיפור האמיתי: הצומת שמסכן מאות תלמידים ביום

לאחר שכמעט נדרסה החודש תלמידה מבית הספר מרחבים בשכונת נאות שקמה – המשטרה הפסיקה את פעילותן של משמרות הזה"ב במקום והוצעו מספר פתרונות מתקדמים

פורסם בתאריך: 7.2.18 11:13

במהלך הימים האחרונים הורי תלמידי בית הספר מרחבים בשכונת נאות שקמה תכננו להשבית את הלימודים לאחר שמשטרת מחוז שפלה החליטה לבטל את פעילות משמרות הזהב בצומת בקרבת בית הספר (ברחוב תור הזהב על פינת אלקבץ והרשב"א) בעקבות מקרה שבו כמעט נדרסה ילדה במקום – מקרה שתועד בסרטון שרץ ברשת בו נראה נהג רכב פרטי נוסע בנתיב נגדי וחולף במהירות מבלי להתייחס לתלמידה שעברה במעבר החצייה. מצד העירייה הוצגו פתרונות חלופיים בדמות פקחים שיסייעו לילדים לחצות את מעבר החציה, אך יו"ר וועד ההורים בבית הספר מרחבים, ארנה ברן, טענה, "כנראה שהפתרון היחידי כאן הוא הצבת רמזור" והוסיפה, "כבר שנתיים שאני מתריעה על הבעיה, הבטיחו לנו שיציבו פסי האטה בכביש, ופניתי לגורמים שונים בעירייה שמודעים לבעיה כאן. הצבת פקחים היא רק פתרון זמני. לא יכולים לעשות מאתנו צחוק, כנראה שנתחיל במלחמה כי בינתיים יש הפקרות של חיי הילדים ונשקפת סכנה יומיומית".

תחילה נמסר מעיריית ראשון לציון כי פנתה בנושא למשטרת ישראל בבקשה לאשר את המשך פעילותן של משמרות הזהב, כפי שפעלו במקום לאורך השנים. במקביל, ראש העירייה דב צור הנחה את כל הגורמים העירוניים לבחון וליישם בדחיפות אפשרויות פעולה במקום. אך מצד הורי התלמידים עד שאלו לא ראו פתרון ראוי, הייתה בכוונתם להשבית את הלימודים. "נהגים כאן בכלל לא מתייחסים לכך שיש ילדים שעוברים במעבר החצייה. אני מלווה את הילדה שלי כל בוקר לבית הספר כי אני מפחדת, אפילו אותי כמעט דרסו" ציינה מיכל, אם לתלמידה בבית הספר, וחברת וועד ההורים הבית ספרי.

לאחר שמתחילת השבוע הורי התלמידים היו מוטרדים וחשבו כי הפתרון אינו נראה באופק, העירייה החליטה החל מהיום (רביעי) להציב במקום מעבירי דרך שידאגו להעברה בטוחה של הילדים במעברי החצייה בסמוך לבית הספר. עוד צוין כי, "במקביל, יבוצעו במקום עבודות תשתית שיגבילו את מהירות נסיעת כלי הרכב, רמזור יוצב במקום ומעבר החצייה יוגבה".

מבחינתה של ברן, פתרון זה מניח את הדעת וככל הנראה היא ושאר ההורים יוכלו סוף סוף לנשום לרווחה כשאלו שולחים את ילדיהם לבית הספר מדי בוקר.

 

מבדיקה מול עמותת אור ירוק, הצומת על רחוב תור הזהב, לא נכלל ברשימת הצמתים האדומים, מדבריהם עולה כי הצמתים שהוגדרו כאדומים בעיר הם אלו שאירעו בהם לפחות שלוש תאונות בשנת 2016 – ובראשון לציון 19 צמתים מוגדרים ככאלו כיום והבולט שבהם נמצא בשדרות משה דיין. ברחוב תור הזהב אירעו 37 תאונות בין השנים 2003-2016, בהן 61 פצועים.

מדוברות משטרת מחוז שפלה נמסר בתגובה:בעקבות מקרה שבו כמעט נדרסה ילדה בצומת הסמוכה לבית הספר מרחבים, ובעקבות ממצאים בטיחותיים והנדסיים הנוגעים לצומת, הוחלט במשטרת ישראל לבטל במקום את פעילות משמרות הזהב, ולא להטיל את האחריות, לשלומם וביטחונם של הילדים החוצים את הכביש, על ילדי משמרות הזהב. במקביל, משטרת ישראל המליצה לגורמי הרשות המקומית לבחון ביצוע שינוי הנדסי בצומת ולהציב עד אז במקום פקחי רשות או משמרות סבא זהב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר