בן זימרה מימין וכהן, שואפים לכבוש את ועד העובדים העירוני

מי יהיה יו"ר ועד העובדים הבא? זה שמכהן כבר 15 שנה או הכח הטרי?

בשבוע הבא ייערכו הבחירות לתפקיד יו"ר ועד העובדים בעיריית ראשון לציון. נפגשנו בנפרד עם שני המועמדים לתפקיד היו"ר, ושמענו מהם על החזון ומה הם יעשו במידה ויבחרו

פורסם בתאריך: 2.1.18 13:58

בשמיני בינואר ייערכו הבחירות לתפקיד יו"ר ועד העובדים בעיריית ראשון לציון, רוני כהן המכהן בתפקיד ב-15 שנים האחרונות יתמודד אל מול המועמד השני יחזקאל בן זימרה. פגשנו את שני המתמודדים שלהוטים לנצח ושמענו מה מפריע להם ומה הם יביאו לתפקיד.

"שמי רוני כהן, אני בן 61 ומכהן כ-15 שנה בתפקיד יו"ר ועד העובדים" מספר על עצמו כהן, "תפקיד היו"ר הוא תפקיד מורכב מאוד, מעבר לאהבת העובדים והעשייה, חשוב לדעת את חוקת העבודה על בוריה כדי לשאת ולתת מול הנהלת העירייה וכדי להילחם על זכויותיהם של העובדים. הישגינו ניכרים בתחומים רבים כאשר ההישג העיקרי הוא  שיפור תנאי שכרם של עובדי דור ב' במינהל החינוך ואיכות הסביבה. מדובר בפתרונות יצירתיים אשר בזכותם הצלחנו לשפר במעט את שכרם. הישגים נוספים שהושגו בשיתוף פעולה פורה בין ועד העובדים להנהלת העירייה היו איחוד יום העובד עם יום האישה בהם אלפי עובדים יצאו לטיולים והגדלת קופה קטנה לעובדים מסך של 3000 שקלים ל-4500 שקלים. בנוסף מאות עובדים זכו להשתתפות בגובה של עד 50% משכר הלימוד לתואר ראשון.|

כהן גם לא מהסס להציג את האג'נדה שלו, "הנושא העיקרי שבו אעסוק יהיה המשך הטיפול בסוגיית השכר, בכוונתי להמשיך לפעול בשיתוף של יושבי ראש ועדי עובדים ברשויות נוספות במטרה להפעיל מנוף לחץ על ההסתדרות כדי לשפר ככל שניתן את בעלי השכר הנמוך ועובדי דור ב', נוסף לכך חשוב להילחם גם ולנסות לשפר את שכרם של העובדים הוותיקים שנשחק במשך השנים. חשוב להדגיש כי כל שינוי ושיפור של ההסכמים הארציים, יכול להיעשות אך ורק על-ידי הסתדרות העובדים והאוצר ולא ברמה המקומית.  זאת בניגוד גמור להבטחות השקריות של הקבוצה היריבה המבטיחה שתבטל את דור ב'."

לכהן גם יש תשובה לגבי זהות המנצח"אני מעריך את סיכויי להיבחר כטובים, במרוצת השנים צברתי ניסיון רב, פעלתי רבות למען עובדים רבים, הרשימה שבראשותי בעלת נציגות שווה של נשים וגברים, דאגתי שלכל סקטור בראשותי יהיה נציג שיוכל לתת מענה מהיר לפניותיהם של העובדים. הרשימה שלי מורכבת מעובדים בעלי ניסיון מקצועי, מחויבות ויכולת אישית מוכחת בתחומי העבודה הנדרשים."

 

 

"יו"ר ועד העובדים הוא אח של סגן ראש העיר וזה מצב לא תקין"

מולו כהן יתמודד יחזקאל בן זימרה, בן 58, אשר עובד ברשות למניעת סמים ואלכוהול ומכהן כראש תחום התמכרויות בראשון לציון.

"שמי יחזקאל בן זימרה, בן 58," הוא מספר על עצמו, "אני עובד ברשות למניעת סמים ואלכוהול וראש תחום התמכרויות אשר מטפל בכל המכורים לאלכוהול וסמים בעיר ראשון לציון. אני עובד בעירייה כמעט 30 שנה וזאת הפעם הראשונה שאני מתמודד לראשות ועד העובדים. האני מאמין שלי הוא קודם כל להיות נקי משייכות כובלת לחברי מועצת העיר ולחברי הנהלת העירייה. כיום יו"ר ועד העובדים הוא אח של סגן ראש העיר וזה מצב לא תקין. אנחנו נחזיר את האכפתיות והכבוד לעובד, נדאג לדלת פתוחה, כאשר כל חברי הועד יהיו זמינים לכל עובד ועובדת ללא הבדלים של שיוכים פוליטיים, אצלנו כל העובדים יהיו שווים. אנחנו נדאג להחזיר את תחושת הביטחון לעובדים שכבר מזמן איבדו אותה בעיריית ראשון ונדאג להגנה ראויה לכל עובד באמונה שלמה. יו"ר הועד מכהן כבר 15 שנה ולדעתי הגיע זמן לשינוי, הרי דמוקרטיה זה לתת את זכות הבחירה לכל עובד כדי שיחולו שינויים וייכנסו כוחות ואנשים חדשים שירעננו את המערכת ולא יישארו אותם אנשים שיושבים כבר 3-4 קדנציות באותו הועד. אני אגב מתחייב לכהן שתי קדנציות ולא יותר מזה במידה ואבחר."

גם בן זימרה לא מהסס להציג את האג'נדה שלו שכוללת שקיפות מלאה לצד טכנולוגיה, "אנחנו ניצור פורטל שבו אנחנו ניתן אינפורמציה און ליין בכל רגע נתון לכלל העובדים. הרי עובדי החינוך שנמצאים בבתי הספר כמו הסייעות וכדומה, האינפורמציה מגיעה אליהם ממש מאוחר, אנחנו נדאג שהם יקבלו את האינפורמציה און ליין ובנוסף לכך נערוך ישיבות שיועברו בשקיפות מלאה כאשר נתקין מצלמה ונדאג שכלל העובדים יוכלו לראות את הישיבות בזמן אמת. אנחנו בעד שקיפות, בעד שיתוף פעולה מלא של העובדה בין אם זה בבחירת המתנה, ביום הכיף ובכל. אנחנו הולכים להיות שותפים של העובדים, אצלנו לא יהיו עובדים שווים יותר או שווים פחות, לא נהיה ועד שיש בו מצד אחד ועד ומצד שני עובדים, נהיה כולנו שותפים ביחד וזה עובד גם רק ביחד."

ומי בן זמרה חושב שינצח? "אני בגדול. עובדי עיריית ראשון לציון צמאים לשינוי והם הולכים לעשות את המהפך, לא יעזור ההשמצות וההכפשות של הצד האחר, אני אהיה יו"ר ועד העובדים הבא".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר