אין גבולות לרצון – נער על הספקטרום האוטיסטי משבט הצופים בעיר יצא לראשונה למסע לפולין

לראשונה בשבט שורק בעיר, ליעד לוי חניך בן 18 מפרויקט ''צמיד'' לילדים על הספקטרום האוטיסטי, יצא בקיץ האחרון למסע למחנות בפולין כשהוא ללא ליווי הורים. לוי, תיאר את ההרגשה במסע ''כטלטלת רגשות''. נפגשנו איתו לראיון מרגש במיוחד

פורסם בתאריך: 31.12.17 11:21

ליעד לוי, נער שנמצא בספקטרום האוטיסטי וחניך בשבט צופי שורק בראשון לציון, יצא למסע למחנות ההשמדה בפולין בקיץ האחרון כאשר הוא מלווה בחונך בן גילו בלבד. מסעו של לוי נוצר ביוזמתה של שיר שרלו, מרכזת לשעבר בשבט שורק. מדובר בפעם הראשונה שאירוע כזה מתרחש בשבט, כאשר לרוב חניכים על הספקטרום האוטיסטי מפרויקט "צמיד" (שילוב נערים עם צרכים מיוחדים בתנועה) נוהגים לבוא לפעולות הצופים בלבד ולא לצאת למסעות.

שרלו מספרת כי "בתור מרכזת יש לך המון חששות ומורכבויות בנוגע לשילוב ולהתייחסות לחניך עם צרכים מיוחדים." היא מספרת על הקושי, "האם להתייחס אליו כמו אל כל ילד רגיל כדי ליצור שוויון או להתאים את כולם אליו כדי לקדם אותו ברמה האישית. במקרה של ליעד שהוא ילד סופר מוכשר ואהוב מאוד על חבריו בשכבה הבוגרת, המסע לפולין היווה הזדמנות להוציא אותו למסע אישי לתהליך של עצמאות, פיתוח מסוגלות והתבגרות שהיום כל הסביבה נהנית ממנה ואני בטוחה שבראש ובראשונה ליעד. אני מרגישה שביציאה למסע הורדנו בפניו חסם וגרמנו לו להרגיש שאם הוא רוצה הוא יכול" היא מסכמת את ההתקדמות, "הוא יכול לישון בחוץ, הוא יכול להיות מחוץ לבית, הוא יכול להתמודד עם לו"ז עמוס ותכנים רציניים ויכול להכיר אנשים חדשים ועדיין להיות מסמר המסיבה ואולי הכי חשוב שהתהליך שהוא עבר, בזכותו ועם דחיפה קלה שלנו וזה מרגש. אני מרגישה שזכיתי לקחת חלק וזכינו כולנו בליעד שלא מפחד מאתגרים לחדשים ומאמין בעצמו, במיוחד לקראת היציאה לשנת שירות מותאמת מטעם התנועה.

 

כאמור לליעד לוי, זו הייתה הפעם הראשונה בחוץ לארץ ללא הוריו והוא מספר כי "הנסיעה לפולין הייתה מאוד משמעותית עם טלטלת רגשות. פגשתי בני נוער משבטי צופים אחרים ועם סיפורים אחרים ממדינות אחרות. יואב, החניך שהתלווה אלי, היה מדהים, זה היה ממש כיף אדיר, גיליתי פתאום מזווית אחרת בן אדם אחר לחלוטין ועד היום אנחנו בקשר. אני מצפה לצאת לשנת שירות בשנה הבאה ואני מקווה שהיא תהיה בצופים בשבט בראשון לציון".

אמו של ליעד, ליאת לוי מספרת כי "ליעד מעולם לא היה מחוץ לבית בלעדיי. הוא עבר סמינרים של הכנה לפולין והצמידו לו חונך בן גילו מהצופים. החברות ביניהם, התמיכה של יואב החונך בליעד והשקט הנפשי, גרמו לו לצאת למסע, זה היה תהליך מדהים, ליעד חווה את המסע בהתרגשות רבה, הוא למד המון דברים. כל החיבוק של המדריכים, הצוות, והחברים בכל צעד במסע הזה ריגשו אותו, והוא חזר עם המון תובנות. ליעד קיבל פטור מהצבא אז הוא ימשיך לכיתה י"ג ואפילו י"ד ואנחנו נשלב את שנת השירות בתיאום עם הבית ספר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר