בדיקת ינשוף
צילום אילוסטרציה: עמותת אור ירוק

מתכוונים לשתות ולנהוג בסילבסטר? המשטרה מחכה לכם

נתונים מדאיגים של עמותת אור ירוק מראים - הנהגים סבורים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה אלכוהול ונוהג ורבים מחבריהם יעלו על הכביש תחת השפעת אלכוהול

פורסם בתאריך: 26.12.17 14:31

בעוד ימים אחדים תסתיים שנת 2017 ובדומה לכל שנה רבים מתכננים לחגוג את השנה החדשה בברים העירוניים, ובמקומות הבילוי של הערים הסמוכות. האם רבים מהם מתכוונים לשתות אלכוהול ולנהוג? ועד כמה הם מודעים להשלכות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול?

עמותת אור ירוק ערכה סקר בקרב תושבי ראשון לציון והסביבה (בגילאי 17-65) שנועד לבחון את שיעור האזרחים אשר מתכננים לצאת לבילוי בסילבסטר ואת הערכותיהם לגבי הסיכויים שהם או מכריהם יצרכו אלכוהול, ישתו וינהגו, ויתפסו על ידי המשטרה. בסקר נמצא כי אחד מכל חמישה, מתושבי האזור (19%) משער כי חבריו ישתו אלכוהול ולאחר מכן ינהגו. נתון מדאיג, שעשוי לגרום לסימני שאלה בדבר בטיחותם של שאר הנהגים על הכביש שצפויים לציית לחוק, ולחייהם של הולכי הרגל.  

בין הערים שתושביהם השתתפו מלבד ראשון לציון, נמצאים גם תושבי רחובות, נס ציונה, מזכרת בתיה וגן רווה. 60% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי יצאו לבלות בערב השנה החדשה, 63% מבין הנשאלים בישובים אלה מעריכים כי במהלך הבילוי הם ישתו משקאות אלכוהוליים ו- 41% מבין הנשאלים מעריכים כי המשטרה לא תתפוס את מי ששותה ונוהג, נתון נוסף שעשוי להעיד על בעיה חמורה בפני עצמה.

הדו"ח שהכינה עמותת אור ירוק המתבסס על נתוני הלמ"ס בשנים 2006-2014, במטרה לאמוד את היקף התופעה של נהיגה בשכרות. הוא חושף כי בכל שנה בממוצע 18 בני אדם נהרגים בתאונות אלכוהול, בכל יום נפגעים קרוב לשני בני אדם בממוצע בתאונה שאחד הנהגים היה תחת השפעת אלכוהול ו-684 בני אדם בממוצע נפגעים בכל שנה בתאונות שנגרמות עקב השפעת אלכוהול. עם זאת במהלך השנים האחרונות ישנה ירידה במספר התאונות והנפגעים, מה שמעיד כי ניתן לצמצם את המאבק במספר הנפגעים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק טוען, "למרות הידיעה שהמשטרה תתגבר את האכיפה בליל הסילבסטר, חלק גדול מהציבור לא חושב שהמשטרה תתפוס אותו והוא שותה ונוהג לאחר מכן. על המשרד לביטחון פנים להוסיף ניידות ושוטרים ולהגביר את האכיפה בכבישים בכל ימות השנה ולא רק באירועים כמו ערב השנה החדשה".

מדוברות משטרת מרחב שפלה נמסר: "כוחות משטרת ישראל ייערכו, כבכל שנה, לאבטחת המבלים סמוך למקומות הבילוי וריכוזי הקהל,  וכן בצירי התנועה לאכיפת עבירות של נהיגה בשכרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר