תחנת אוטובוס בראשון לציון (צילום ארכיון)
תחנת אוטובוס בראשון לציון (צילום ארכיון)

האם מהפכת התחבורה הציבורית בדרך לראשון לציון?

פעילים חברתיים מראשון לציון החליטו לקחת לידיהם את קידום ושיפור מצב התחבורה הציבורית בעיר. בתכנית - חיבור בין מערב העיר למזרחה באמצעות קווים ישירים וחיבור לאזורי בילוי ותעסוקה

פורסם בתאריך: 24.12.17 17:33

התחבורה הציבורית בארץ ובגוש דן רחוקה שנות אור ממה שאנחנו חווים כשאנחנו מגיעים לערים כמו פריז או ניו יורק. מעבר לים תמצאו רכבות שמגיעות בזמן ושפע תחנות שמביאות אותך לכל פינה בכרך הגדול, ואילו כאן – פקקים בשעות הבוקר, מחסור בתחנות שיספקו פתרונות עבור התושבים ושינוי מסלולי קווים קיימים. כל אלו הם רק חלק מהבקשות והתלונות היומיומיות של תושבי ראשון לציון כשמבקשים מהם להתייחס לתחבורה הציבורית בתוך העיר ומחוצה לה.

בשבוע שעבר פעילי "מרכזים צדק חברתי" ראשון לציון, פרסמו פוסט באחד מהפורום המקומיים ובקבוצת "ראשונים בתחבורה" בפייסבוק (שעוסקת בבעיות התחבורה בעיר) שכותרתו "מה הקו הדמיוני שהכי חסר לכם בראשון וסביבותיה?" חברי הקבוצה אספו ועיבדו את המידע שהתקבל וגיבשו את התובנות שיעזרו לתושבים בדרכי ההתניידות בעיר.

הבעיות שעלו בתגובה לפוסט שמו דגש בעיקר על היעדר חיבור בין שכונות שונות לתחנות הרכבת בעיר ובין שתי התחנות עצמן, הצורך בחיבור בין מזרח העיר למערב במסלולים ישירים ולא מפותלים כפי שקיים היום, הצורך בגישה מהירה משכונות שונות למרכזי בילוי ומסחר במערב העיר (כמו קניון הזהב, חוף הים ועוד) והצורך בחיבור ישיר למרכזי תעסוקה מחוץ לעיר כמו רמת החייל ואיירפורט סיטי.

בתכנון – תיגבור הקווים ומיניבוסים שיעברו ברחובות שאוטבוסים לא יכולים לעבור בהם 

הפעילים החברתיים לא מסתפקים רק באיסוף אינפורמציה ברשתות החברתיות והם מתכוונים להגיע ביום שלישי הקרוב לתחנה המרכזית הישנה ולבצע סקר בקרב עוברי אורח שמשתמשים בתחבורה הציבורית במקום. מלינה דיין, פעילה חברתית ב"מרכזים צדק חברתי" ראשון לציון ציינה: "אנחנו רוצים להעלות את נושא התחבורה הציבורית למודעות התושבים ולקדם פתרונות מהירים ומידיים בניסיון לפתור את הבעיות העירוניות בתחום התחבורה. תושבים צריכים להיות מעורבים בנושאים אלו וזו ההזדמנות להשמיע את הקול שלנו." עוד הוסיפה דיין, "אנו רוצים שיזמינו אותנו להשתתף בדיונים לפני קבלת החלטות עירוניות. ישראל מוטעי, יו"ר ועדת התחבורה בעירייה, אמר לנו שהוא עובד מספר שנים על תכנית בנושא. הקבוצה שלנו הציעה הצעות רבות לתכנון תחבורתי ונרצה להציג אותן בפני חברי המועצה – כדוגמת שאטלים שיחברו בין שתי הרכבות הנמצאות בעיר ועוד נושאים שיכולים להיות מיושמים תוך תקופה קצרה".

בשיחה של 'השקמה ראשון לציון' עם מוטעי הוא ציין כי "כרגע אנחנו בטרום אישור תכנית הנגשה לשיפור התחבורה הציבורית ברחבי העיר. צפויים להתווסף קווים של חברות אגד ודן וכמו כן תוגבר תדירות הקווים של מסלולים וקוויים פנימיים וחיצוניים לקיצור לוחות הזמנים. בנוסף ביקשנו לצרף מיניבוסים שיעברו ברחובות פנימיים שבהם האוטובוסים לא מסוגלים לעבור. התכנית עדיין לא אושרה אך להערכתי היא תצא לפועל בטווח שלושת החודשים הקרובים". עוד ציין מוטעי בתגובה לדברי הפעילים החברתיים: "מחובתי לשמוע את התושבים. נבחרתי על ידי הציבור ואני אשרת אותו. אם הם רוצים להיפגש בנושא, בבקשה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר