סוכנות רכב שמוכרת בביטקווין

יש לכם ביטקוין? תכירו את הסוכנות שמוכרת רכבים במטבע הווירטואלי

הביטקוין שלא מפסיק לייצר כותרות הגיע גם לסוכנות רכב בראשון לציון

פורסם בתאריך: 18.12.17 15:48

חיים בוכריס, מנהל סוכנות הרכב גרין קאר מראשון לציון, שרכש ביטקוין לראשונה לפני חמש שנים בעצה של חבר, הוא בין בתי העסק הבודדים, בוודאי באזור שמעניקים שירות וטיפולים באמצעות המצבט הווירטואלי.

"בשנים האחרונות התחלנו לעשות עסקאות של ממש עם המטבע. בעבר הוא היה שווה דולרים בודדים ורק לפני שנה הוא הגיע למצב שבו הוא נהיה שווה אלפים", אומר בוכריס, "אני עוד זוכר בשעשוע את הסיפור על שני הצעירים שרכשו פיצה בעשרת אלפים ביטקוין. זה מראה כמה שהעולם הזה תזזיתי, אבל בעתיד ביטקוין יהיה שם גנרי, כמו פריג'ידר. כולם ישתמשו במטבעות וירטואליים, בין אם מדובר בביטקוין או במטבע אחר. יש מטבעות שמבחינה טכנולוגית שהם חזקים ממנו. הטכנולוגיה לא משתנה, אלא התפיסה של האנשים – המטבע הווירטואלי נשאר כפי שהיה כבר שנים, זה לא שהחלפנו מכונית שעובדת על קיטור למכונית שעובדת על דלק".

ואולם, למרות האופטימיות, בוכריס מודע לקשיים ולסכנות שבאחזקת המטבע החדש שכבש את העולם. את המכונית הראשונה מכר בוכריס בקיץ האחרון תמורת שישה ביטקויינים. כיום המחירים משתנים ממכונית אחת לאחרת ובהתאם לתנודות בשוק הביטקויין העולמי: "יש בזה סיכון מן הסתם. בעסקה הראשונה הפסדנו כמה אלפי שקלים – השער היה מסוים כשהסכם רכישת הרכב יצא לפועל, וכשקיבלנו את הביטקוין, ערכו היה שונה. כל עסקה תלויה בהרבה גורמים כך שאין המון עסקאות, אבל זה מספיק לי בינתיים. שואלים אותי למה מקומות אחרים לא מקבלים ביטקויין. מה אכפת לי? אומרים לי שזה מסוכן, אבל גם מניות זה עניין מסוכן".

וכדי להרגיע מוסיף בוכריס: "ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי מורגן צ'ייס, אמר כי ביטקוין הוא הונאה שתתפוצץ בסופו של דבר, כי אי אפשר להקים עסק שבו אנשים יכולים להמציא מטבעות מהאוויר ולחשוב שאנשים שקונים אותם הם ממש חכמים. הוא גם איים לפטר עובדים שלו אם יגלה שהם מחזיקים ביטקויין. הוא טען שהבועה הזו עלולה להגיע ל-20,000 דולר לביטקוין לפני שהיא תתפוצץ. כעת, אחרי שלושה חודשים היא כבר מדגדגת את ה-20,000 דולר ובינתיים הכל בסדר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר