מוסך
אילוסטרציה

הנהג נשכח על הליפט במוסך – ניסה לצאת ונפל

הנהג שסבל משברים בעקבות הנפילה מגובה של 2.5 מטר, דורש כעת פיצויים

פורסם בתאריך: 17.12.17 17:03

נהג הסעות תובע כ-300 אלפי שקלים ממוסך, לאחר שנפל מהמיניבוס שלו בעת שהיה מורם על הליפט. בכתב ההגנה מבקשים בעלי המוסך מבית המשפט להורות על מחיקה או דחיית התביעה על הסף בין היתר בטענה כי התאונה התרחשה אך ורק באשמתו של התובע, שפעל בחוסר זהירות וללא הפעלת שיקול דעת.

על פי התביעה שהוגשה בבית משפט השלום בראשון לציון בחודש אוקטובר לפני כשנתיים (2015), הגיע הנהג בבוקר למוסך בראשון לציון, במטרה לתקן תקלה. עוד לפני שנפתח כרטיס העבודה, הנהג נכנס למיניבוס דרך דלת הנוסעים ובשעה שהיה בתוך הרכב עובד המוסך העלה את המיניבוס על הליפט. הנהג שלא היה מודע לכך שבעת שהייתו ברכב, המכונית הועלתה, יצא מהרכב ונפל על ראשו מגובה של 2.5 מטרים, איבד את הכרתו והובהל באמבולנס לבית חולים תל השומר. במחלקה הכירורגית התברר כי הוא סובל משבר בגולגולת, שברים מרובים בצלעות, מבר בכתף ימין ובעצם הבריח, שבר בחגורת הכתף ובעמוד השדרה.

 

בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג, העוסק בתביעות נזקי גוף, טען בין היתר בכתב התביעה, כי המוסך התרשל ואם היה פועל בזהירות הנדרשת, התובע לא היה נפצע וניתן היה למנוע את תוצאות התאונה. עוד נטען כי המוסך לא דאג להבטיח סביבת עבודה בטוחה והנהיג שיטות עבודה מסוכנות ולא בטיחותיות, כאשר התובע לא עודכן על הכוונה להרים את הרכב באמצעות הליפט.

בתביעה נטען כי בעקבות התאונה נהג המיניבוס יתקשה להתפרנס כשאר בני גילו הבריאים, ושהפגיעות משליכות גם על תפקודו היום יומי. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי הכירה בתאונה כתאונת עבודה וקבע לו 19 אחוזי נכות לצמיתות. פרופ' מומחה באורתופדיה מטעם התביעה, בדק את הנהג, וקבע כי נכותו היא בשיעור 25 אחוזים לצמיתות, בגין הגבלה בתנועות הטיה, מגבלה בכתף ומגבלת תנועה בעמוד השדרה המותני.

נהג ההסעות תובע פיצוי של כ-300 אלף שקלים עבור הפסדי שכר, תנאים סוציאליים ופנסיה, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הוצאות נסיעה מוגברות ועזרת צד ג'.

בעלי המוסך מבקשים מבית המשפט בכתב ההגנה, להורות על מחיקה או דחיית התביעה על הסף, בין היתר בטענה כי התאונה התרחשה אך ורק באשמתו של התובע שפעל בחוסר זהירות וללא הפעלת שיקול דעת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר