אילוסטרציה: shutterstock

הגישה לרכבי האספנות נחסמה – החניון ישלם כ-51,000 שקל

מה קורה כשמתעוררת מחלוקת בין בעל אוסף רכבים נדירים ויקרים לבין בעלי החניון?

פורסם בתאריך: 28.11.17 20:24

מנשה הללי, בעליו של אוסף רכבים נדירים, אשר אותם הוא משכיר לפרנסתו לצורך צילומי קולנוע, פרסומות ואירועים, תבע סכום של 139 אלף שקל מחברה שהשכירה לו חניה, לאחר שלטענתו נגרם לו נזק בעקבות חסימת החניה שבה אחסן את האוסף הנדיר. בית משפט השלום בראשון לציון קיבל את התביעה בטענה כי החניה שנחסמה למשך חודש וחצי גרמה לו לבטל הזמנות, אך פסק לזכותו 51 אלף שקל בלבד. .

הסיפור של הללי מתחיל בספטמבר 2015, לאחר שהוסכם על השכרת החניה על ידי לשימוש רכביו של מנשה הללי במתחם השייך לחברה. עלות שטח ההשכרה שנקבע עמד על 5,000 שקל בתוספת מע"מ לחודש בשנת השכירות הראשונה ו-7,000 שקל בתוספת מע"מ לחודש בשנת השכירות השנייה. עוד הוסכם כי "השוכר יוכל לבטל את ההסכם בהתראה של חודשיים מראש, בכל רגע נתון בתקופת השכירות הראשונה".

לטענת הללי במהלך התקופה ביקש להפסיק את השכירות ולמצוא מקום זול יותר, אך החברה סירבה לאפשר לו להוציא את רכביו למשך חודש וחצי, דבר שפגע במונטין שלו וכן בכנסות עתידיות. הללי שטען כי נאלץ לבטל הזמנות הגיש תביעה ודרש פיצויים בסכום של 277,850 שקל, ובמשך ירד הסכום ל-139 אלף שקל "לצורכי פשרה".

החברה שהשכירה להללי את החניה טענה להגנתה כי "בתקופת הגרייס" עמד חובו של התובע על סך 15,000 שקל, ובנוסף לא ניתנה התראה של חודשיים מראש, כך שהיה על הללי לשלם מחיר מלא עבור שני חודשי שימוש נוספים. עוד טענה החברה, כי התובע לא הוכיח את הנזקים שנגרמו לו, וכי מכל מקום היה עליו להקטין את נזקיו על ידי תשלום סכום החוב שנדרש ממנו, גם אם הוא חולק עליו.

 

בפסק הדין התייחס השופט אבי סתיו לטענות על פגיעה במוניטין, ההזמנות שבוטלו ונזקים שנגרמו לרכבים שהיו בחניון. "אין ספק כי השתלשלות העניינים גרמה לתובע עוגמת נפש לא מעטה, שעה ששישה רכבים שלו היו תפוסים בידי הנתבעת ונמנעה ממנו גישה אליהם במשך כחודש וחצי, ובהתחשב בכך שמדובר ברכבי אספנות ייחודיים ויקרים", קבע השופט, "עוד יש להביא בחשבון בפסיקת הפיצוי את חוסר תום ליבה החמור של הנתבעת, אשר החזיקה ברכבי התובע ללא כל הצדקה וללא אבק זכות, סירבה לפניותיו של התובע לשחרר את הרכבים, וגם כאשר הוצעה לה חלופה שהיה בה כדי להבטיח מעל ומעבר לחוב הנטען, היא סירבה לה".

בסופו של דבר פסק השופט סתיו כי "לאור כל האמור, אני מורה כי הנתבעת תשלם לתובע סך של 50,850 שקל. כמו כן, בנסיבות העניין ובהתחשב בכך שהגשת התביעה נדרשה גם על מנת להביא לפתיחת החניון ובחוסר תום ליבה של הנתבעת, תישא הנתבעת במלוא אגרת המשפט ששילם התובע ובשכר טרחת עורך דין בסך 20,000 שקל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר