אילוסטרציה

ההסעות לבית הספר: "הילדים מרגישים כמו סרדינים"

אין מקומות לשבת אין מקום גם לעמוד והנסיעה לבית ספר היא סיוט ארוך. התוצאה: הורים מעדיפים לעמוד בפקקים או לשלוח את הילדים על אופניים חשמליים

פורסם בתאריך: 9.11.17 15:41

מדי בוקר, ב-07:30 וב-08:00, תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים המתגוררים בשכונת נווה חוף שבראשון לציון, עולים על ההסעות בקווי השירות של אגד – 70 ו-70 א', כדי להגיע למוסדות החינוך בעיר בהם הם לומדים. אלא שלמרות ההסעות המאורגנות שמסייעות להם בהגעה בזמן אל יום הלימודים, הדרך בבקרים, היא כבר סיפור אחר לגמרי. התלמידים והוריהם טוענים כי מתחילת שנה, הצפיפות באוטובוסים היא בלתי נסבלת, ויש לעשות סדר מיידי בנושא.

עופר מטרסו, תושב שכונת נווה חוף ששני ילדיו מתניידים באמצעות ההסעה בכל יום, מציג את המצב: "כמעט באופן קבוע עולים הרבה יותר תלמידים ממספר הכיסאות שקיימים באוטובוס, ואין לתלמידים כבר אפילו מקום לעמוד בתוך ההסעה", הוא מספר ומוסיף: "הילדים שלי אומרים לי שהם מרגישים שם ממש כמו סרדינים ושאין אף אחד שמפקח על הנושא הזה". תושבת נוספת מעידה: "מדי יום צפוף באוטובוס ומחניק זה ממש לא אנושי מה שהולך שם. אני מעדיפה לא לתת לילדה שלי לעלות להסעה הזאת ולעמוד בפקקים של הבוקר. זה פשוט בושה מה שהולך שם".

משיחות עם תלמידי השכונה, עולה כי פעמים רבות הם מעדיפים להתנייד באמצעות האופניים החשמלייים שברשותם, עקב הצפיפות הקבועה בהסעה בשעות הבוקר, וזאת למרות שהוריהם מבקשים מהם להגיע לבית הספר באמצעות ההסעה.

מחברת אגד נמסר: "לנוכח פנייתכם המוצדקת ובשל עודף ביקוש בקרב התלמידים בציר נסיעה זה גמרנו אומר לתגבר את הקו בשעות הביקוש באופן ניכר. דומני שתגבור צפוי זה ייתן את המענה לצפיפות ולמחסור אותו היטבתם לתאר בפנייתכם."

מעיריית ראשון לציון נמסר: "אנו פועלים מול חברת אגד במטרה לשפר את הסעות התלמידים. אף על פי שקווי השירות המדוברים נמצאים באחריות אגד והיא היחידה שיכולה להחליט על תגבורם, נפעל במרץ עד למציאת פתרון למען נוחותם ובטיחותם של התלמידים".

מחברת קווים נמסר בתגובה: "בשנתיים האחרונות הוכפל השירות ולשני מיניבוסים שסיפקו את כל השירות העירוני לבאר יעקב נוספו שני אוטובוסים עירוניים. בימים אלו, לאחר שטופלה בעיית מעברי האוטובוסים בתלמי מנשה, השירות כולו יועבר לביצוע באוטובוסים ובשעות שבהן מוסעים תלמידים כבר מיום ראשון. הוספת נסיעות לקו היא בסמכות משרד התחבורה בלבד".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר