אילוסטרציה אור ירוק

לקראת הגשמים: חשש מתאונות דרכים בראשון לציון

כמעט בכל יום במהלך חודשי החורף בשנה החולפת נהרג אדם בתאונת דרכים. אז מה מצב התשתיות העירוניות בעיר?

פורסם בתאריך: 1.11.17 10:39

המעבר לשעון החורף, איתו החשכה המוקדמת, הגשמים שהחלו ואיתם ההצפות והשלוליות, כל אלה כבכל שנהמסכנים את הולכי הרגל ואת הנהגים. בחורף שעבר בין החודשים נובמבר 2016 למרץ 2017 (על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתנוי הלמ"ס), נפגעו בתאונות דרכים 9,669 בני אדם ו-141 נהרגו.

השאלה המתבקשת היא, האם הרשויות העירוניות דאגו מבעוד מועד לתשתיות בכדי למנוע את מה שעלול ליצור מצד אחד סיכון יומיומי ומצד השני הפרעה לשגרת אורח חיים תקין בחיי היומיום. יעקב ברק תושב העיר, מספר שבכל חורף במשך כ-15 שנים בהן גר באזור, קיימת אותה בעיה של ניקוז מי גשמים לאורכו של רחוב הרצל, לדבריו כהולך רגל כמעט בלתי ניתן לעבור לצידו השני של הרחוב, אלא אם כן נכנסים לעומקה של השלולית בדרך.

תושב העיר, דורון בן משה, מתייחס לסכנה שבדבר מפגעים על הכביש שעלולים להוביל לתוצאות הרות גורל: "בכניסה לנחלת יהודה בשדרות היובל קיימים בכביש שברים ובורות, וכרוכב אופנוע שמגיע בלילה לא ניתן לראות את הבורות שם שמלאים במים. זה ממש סכנת נפשות". ואילו, התושבת, הילה מן, מעלה בעיה שככל הנראה היה צריך להעניק לה פתרון עוד לפני תקופת החורף. "באיזור חונים קונים לא פותחים ולא מוסיפים תשתיות ויש שקע בכביש שגורם למים לעמוד שם ולא להתנקז. בכל פעם שעוברת מכונית היא מעיפה מים על האנשים שעומדים בתחנת האוטובוס לכיוון חולון. אף אחד לא טורח לעשות עם זה משהו".

מה שעשוי לגרום להרמת גבה, היא העובדה כי לפני כשנה צוין על ידי העירייה שכחלק מפרויקט ההתחדשות העירוני שמוביל אגף כבישים ומדרכות במנהל שפע שבעירייה, יגיעו העבודות לשכונת רמז וכחלק מהן לעולי הגרדום, בכדי לאפשר עד כמה שניתן את שגרת יומם של התושבים, ואכן העבודות יושמו. אך מדברי של תושבת העיר, יש עוד על מה לעבוד: "אני לא מבינה מה עשו בזה ששיפצו את רחוב עולי הגרדום אם עדיין יש הצפות? אי אפשר לחצות את מעבר החצייה. הכול מלא בשלוליות".

מעיריית ראשון לציון טרם נמסרה תגובה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר