עו"ד רונית רם
עו"ד רונית רם

פתאום קם אדם ומגלה שעומדת נגדו תלונה על אלימות במשפחה

מה עושה אדם שמוצא את עצמו בוקר אחד מואשם בפלילים על לא עוול בכפו?

פורסם בתאריך: 26.10.17 15:26

תלונות על מקרי אלימות במשפחה, מתגלות לעיתים, כמבוססות על דברי שקר הנאמרים במטרה לנקום, לפגוע ולהחליש את בן הזוג לקראת הליך גירושין או במהלכו, ועל מנת להשיג יתרון משפטי. תלונת השווא מובילה, לא אחת, להגשת כתב אישום כנגד בן הזוג, למרות היותו חף מכל אשמה. כיוון שמדובר בעבירות פליליות חמורות העלולות לסכן את הנאשם: בענישה הכוללת מאסר, הרחקה ממשפחתו, מפגש עם ילדיו במרכז קשר ויתרה מזאת, פגיעה בתדמיתו החברתית במעגלי החיים השונים. לכן, יש לפעול בנחישות על מנת להוכיח את חפותו ולחלצו מציפורני החוק שננעצו בו שלא בצדק.

למשרדי הגיע גבר נורמטיבי, בשנות ה-40 לחייו. אב לילדים כשברקע הליך גירושין. בידיו אחז כתב אישום הנושא שבעה סעיפים בעבירות תקיפה וגרימת חבלה, היזק לרכוש, הטרדה ואיומים. כולם פרי תלונות שהגישה בת זוגו. לאחר שגולל את סיפורו, החלטנו לשלב זרועות ולצאת למסע להוכחת חפותו.

ברצוני להדגיש כי ההליך הפלילי בשלב זה, כולל ניסיונות הידברות מול גורמי התביעה, במטרה לשכנעם כי יש מקום לסגור את התיק. במידה שאין הסכמות, הדרך מובילה אל הליך הוכחות שהוא לב לבו של המשפט הפלילי. במסגרת הליך זה, מבקשת המדינה להוכיח כי הראיות שבידיה מספיקות כדי לגבש הרשעה, ואילו הנאשם, מעלה את גרסתו, מציג עדויות, צילומים, סרטונים, מסמכים וכל אמצעי שיש בו כדי לבסס את הגנתו. על הנאשם מוטל גם להיאבק מול סטטיסטיקה המצביעה כי לערך- 95 אחוזים מכתבי האישום המונחים בהיכלי המשפט – מסתיימים בהרשעה.

 

ובאשר ללקוח שלי, ידענו דרך ארוכה ומאתגרת, רצופת חשש וחרדה, כאב ועלבון. ידענו רגעי משבר וכאב אך לא עצרנו. צעדנו אל המטרה מתוך אמונה כי אלת הצדק ניצבת לצידנו ומושיטה את ידה. בתום הליך הוכחות שכלל הצגת ראיות מטעם ההגנה, חקירת אנשי משטרה ועדים נוספים, הונפה החרב וקרעה לגזרים את כתב האישום על כל סעיפיו. כתב אישום אשר איים לרמוס את כבודו ועתידו של אדם חף מפשע.

"לפיכך הנני מזכה את הנאשם מכל העבירות", כתב כבוד השופט בהכרעת הדין והתיר את הנאשם מכבלי הסבל. כאשר אדם מסתבך בפלילים, נדמה לעיתים שהמסך ירד, שאין עוד תקווה וכי קולן של האפשרויות נדם. אני ממליצה שלא להניח לתחושה הזו לחלחל. מאמינה שתמיד קיימת עוד דלת משפטית שעדיין לא נפתחה, וכי בעזרת ידע משפטי רחב ומבוסס, ניהול יצירתי של ההליך ובעיקר תעוזה – ניתן לנצח.

אציין, כי אדם המואשם על לא עוול בכפו, יכול להגיש תביעה אזרחית לפיצויים על תלונת הסרק ועל הנזק שנגרם לו. ישנם כמה נתיבים משפטיים לכך. אולם, בסוגיה זו נרחיב בהמשך.

עו"ד, רונית רם

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר