סמל ניקה קלימנצ'יק צילום דובר צה"ל
סמל ניקה קלימנצ'יק צילום דובר צה"ל

"השירות שלי היה הדבר הכי משמעותי שיכלתי לעשות"

הכירו את סמל ניקה קלימנצ'יק, סמלת מחלקה בפלוגת נתונים וצופן בקורס טכנאי רשתות בבה"ד 7 ומצטיינת קצין הקשר הראשי לשנת 2021.

פורסם בתאריך: 28.9.21 21:37

ניקה בת 20 ומתגוררת בראשון לציון עם משפחתה. הוריה של ניקה עלו מאוקראינה לפני כ-25 שנים, אמה לא שירתה בצה"ל ואביה התנדב למסלול צבאי. אחותה הגדולה עלתה בגיל 4 ארצה וניקה נולדה בארץ. בתיכון, הרחיבה ניקה מדעי המחשב וגיאוגרפיה, ונהנתה במיוחד מאפייה וריקודים סלוניים בזמנה הפנוי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אחותה הגדולה של ניקה, ורה, שירתה גם היא באגף התקשוב. היא עברה את אותה ההכשרה בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר, שניקה מעבירה לחיילים היום. ורה חתמה קבע באגף והשתחררה בדרגת רס"ר. באוקטובר 2019 התגייסה ניקה למיזם אלקטרוניקה, גיוס כלל צה"לי לכל מקצועות האלקטרוניקה. היא עשתה טירונות במחנה 80 ויצאה לקורס בבה"ד 7, בקורס טכנאי רשתות. ניקה אותרה לפיקוד במהלך הקורס והגיעה לתפקידה כמפקדת צוות. במרץ  היא קודמת לסמלת מחלקה 2021.

"השירות שלי היה הדבר הכי משמעותי שיכלתי לעשות," מספרת ניקה בהתרגשות, "פיקדתי על שישה קורסים. עברו תחתי 300 חיילים צעירים. פיקדתי על כל מחזור כמעט 3 חודשים, הכנתי אותם לסדיר ואני נמצאת בקשר עם הרבה מהם עד היום."

"לא רציתי להיות מפקדת בהתחלה," מודה ניקה. "תכננתי לעשות יומיות ולסמן 'וי' על הצבא. המפקדת שלי דאז, יובל אוחיון, שינתה לי את התפיסה. כשראיתי אותה, גם מבחינת תפקוד כללי וגם מבחינת דרך הפיקוד שלה על אנשים, איך שהיא הגיעה ללב של כולם, החלטתי שגם אני רוצה לעשות משהו משמעותי כמוה וזה היה ממש תפנית בשירות שלי."

"אני חושבת שאחד הדברים החשובים ששמתי מולי זה לשנות לטובה מה שאני יכולה, ולעשות את השירות הכי משמעותי שאפשר, שאזכור אותו לחיוב. עשיתי את זה, הובלתי פרויקטים, את התרגול ואת השיעורים שאני בניתי. הכנסתי שיעורים חדשים ועדכנתי שיעורים קיימים."

פרוייקט נוסף לקחה בו חלק הוא המעבר  ללמידה מותאמת אישית בבה"ד. "בלמידה זו החניך לומד לפי שיטת הלמידה הנוחה לו: פרונטלי, לבד, או בקבוצות."

גם קשיים ונקודות משבר פגשו את ניקה במהלך הדרך: "הסגרים של הקורונה היו נקודת מפנה. הייתי מפקדת חדשה, והיה ממש מוזר לסגור עם אנשים שאני לא מכירה 35 יום – הרי מדובר בתפקיד אינטנסיבי גם ככה. היה קשה מאוד אבל זה בנה אותי. לפני זה היה לי קשה לסגור שבת, והיום אני סוגרת ונהנית."

לכבוד ראש השנה, ניקה רוצה לאחל: "אני מאחלת התחלה חדשה טובה לכולם. שתהיה שנה טובה, מלאה בחיוכים וחידושים, שנכשיר את הקורסים בצורה הכי טובה שאפשר וכל אחד בבה"ד ובאגף יצליח להביא את המיטב שלו ולעשות לעצמו את השירות משמעותי כמו שהיה לי."

על עבודתה המשמעותית ומסירותה לתפקיד, סמל ניקה קלימנצ'יק מקבלת את אות מצטייני קצין הקשר הראשי לשנת 2021.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר