צילום: דודי אייזנטל.
צילום: דודי אייזנטל.

"בבתי הספר לא מלמדים אנגלית, מלמדים איך לעבור מבחן"

אחרי שהרגיש תסכול בגלל רמת האנגלית שלו יוסי ינקו (29) הבין שהוא חייב פיתרון ומצא אותו כשהקים מיזם לימודי אנגלית ייחודי

פורסם בתאריך: 30.8.21 15:58

יוסי ינקו (29), גדל בראשון לציון והתגלגל בעיר הגדולה אל עולם הפרסום הדיגיטלי.שם, הבין כי הוא חש במגבלה – שהאנגלית שלו לא מספיק טובה. "בכל פעם שקפצה לי חלונית עם מלל באנגלית, בין אם זו הייתה תקלה במחשב ובין אם מייל מחברה בחו"ל, מצאתי את עצמי פשוט מקיש 'אנטר' בחוסר סבלנות ונמנע מלהתמודד. זה גרם לי להרגיש תסכול, שיש לי חסם שמונע ממני להתקדם בעבודה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ינקו, הבין שהבעיה שלו, היא בעיה של המוני ישראלים. לטענתו "בבתי הספר לא מלמדים אנגלית, מלמדים איך לעבור מבחן". והחליט להקים מיזם שישמש כפתרון וכך נולד: TALKING- בית ספר אונליין ללימוד ושיפור האנגלית שמחבר בין מורים מכל העולם לתלמידים ישראלים אשר רוצים לשפר את האנגלית שלהם. והכל קורה, איך לא? בזום. "הרעיון התגלגל על צורותיו השונות לאורך כל חיי הבוגרים ומתוך הרגשה כי אני חש במגבלה. אני פשוט לא יודע אנגלית וזאת למרות שלמדתי בבית הספר, לקחתי שיעורים פרטיים ועשיתי תואר ראשון, תמיד הצלחתי להתחמק מהתמודדות עם הקושי. איכשהו, הצלחתי ובכל פעם בדרך אחרת – כשזה הגיע לעבודה, הרגשתי שכבר אין לי איך לברוח. אני חייב להתמודד. מסתבר שאף פעם לא לימדו אותי אנגלית, לימדו אותי בכלל איך לעבור מבחן. שיטת הלימוד הקיימת יוצרת פער בין הציונים הנדרשים לבין היכולת לדבר, לכתוב ולתקשר בפועל. התוצאה היא מגבלה ומחסום פסיכולוגי. כמוני ישנם מאות אלפים בחוץ, אנשים שמודעים למגבלה הזו ובסוף בוחרים להתעלם ממנה ולפספס הזדמנויות תעסוקתיות ועסקיות. בסוף, כולם מזמזמים במלמול את מילות השיר שמתנגן ברדיו, מזיעים מול הגוגל טרנסלייט כשהם נאלצים לתרגם מאמר באוניברסיטה או בעבודה, נמנעים מלהתחיל עם התיירת בבר, מדלגים על הוראות המחשב שמסרב להיפתח ופשוט לוחצים כמה פעמים אנטר, אני פשוט הרגשתי שהגיע הזמן שלי להתגבר על כך והחלטתי להקים מיזם שיפגיש בין אותם אנשים לבין דוברי אנגלית מכל העולם. בשיחת זום אחת, שבה אנחנו פשוט נאלצים לדבר, להוציא מתוכנו את המילים כשאין לנו באמת את הדרך לברוח, אנחנו פשוט מדברים. בהתחלה זה "שובר את השיניים", אך תוך זמן קצר אנחנו פשוט לומדים לנהל שיחה, באנגלית לכל דבר ועניין. משם, כל אחד יכול לנתב את "הכלי" החדש הזה שנקרא "אנגלית" ופשוט להשתמש בו בכדי להתקדם בעולם האישי ובעולם המקצועי. הרי בשביל מה לימדו אותנו אם לא בשביל זה?"

כמה תלמידים כבר הספיקו להירשם לפרויקט?

"כיום יש לנו למעלה מ-500 תלמידים בגילאי 15 ומעלה. התלמידים שלנו מגיעים עם מטרות שונות ולכן כל מסלול מותאם אישית לפי הצרכים של התלמיד.  בין התלמידים תוכל למצוא גם לא מעט מפורסמים וכוכבי רשת שהסכימו לתעד בחשבונות הרשתות החברתיות שלהם. ההייפ שהם יצרו, גרם לנו רק בחודש האחרון לגייס עוד 10 מורים חדשים מכל העולם – דרום אפריקה, קנדה, ארגנטינה ושאר מדינות אירופה".

האם אתה חושב שהקורונה שינתה את אופן הלמידה המסורתי?

"בוודאי! הקורונה הביאה אלינו את פלטפורמת ה- ZOOM אשר שברה את מגבלת התנועה והמרחק ונותנת לנו מענה חדשני, נגיש ונוח ללמידה והרחבת אופקים. הכל קורה מהר יותר, באופן גלובלי יותר, והזום הוא בהחלט מהווה גיים צ'יינג'ר תחת העובדות האלה".  

איך נוצרו שיתופי הפעולה עם המורים?

"התחלתי לחקור את שוק לימודי האנגלית בכל העולם ולחפש בקבוצות ופורומים שונים. לצד זה גייסתי את מייק לוי- מרצה לאנגלית במכללות לצורך בחירת המורים המתאימים והכשרתם ללימוד הקהל הישראלי. היה לנו חשוב למצוא את המורים הרציניים והמקצועיים ביותר. כולם נרתמו לפרויקט – יש לי מורים שרעבים ללמד ויש לי תלמידים שרעבים ללמוד".

האם הפרויקט עתיד להתפתח גם ללימודי שפות נוספות?

"עדכונים בקרוב, מבטיח לך לדעת ראשון, אבל בוא נאמר את זה ככה – Sí ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר