צילום: לימור רזניק קפלניקוב

עוצרים לרגע, חושבים, מנערים את הבגדים ומצפים

שעות אחדות לפני כניסת יום הכיפורים, תושבים מספרים על טקס התשליך שהתקיים בגן העיר

פורסם בתאריך: 24.9.17 19:36

דתיים וחילונים כאחד הגיעו בשבוע האחרון לגן העיר (גן המושבה) בראשון לציון על מנת להיות נוכחים בטקס התפילה היהודי 'תשליך'. בטקס נערכת תפילה על יד מקור מים, אשר מהווה בקשה להשלכת העבירות אל מצולות הים. מקובל לנער את שולי הבגדים וזאת כסמל להתנערות מהעוונות.

"בתור חילונייה גמורה, אני חייבת לציין שהיה משהו מאוד מרגש במעמד התשליך היום בגן העיר. האווירה, האחדות, בגדי החג המהודרים, אנשים מכל קצוות הספקטרום וזרים גמורים, עומדים זה לצד זה ומברכים איש את רעהו בברכת שנה טובה" סיפרה תושבת העיר, לימור רזניק קפלניקוב, והוסיפה: "משהו בזה החזיר אותי אחורה לימי התום של הילדות. זמנים בהם לא הבנתי מה זה ימין ושמאל, אשכנזים ומזרחים, מי אמור להיחשב כ'אויב' וכ'שונה'. כולנו פשוט אנשים שרק רוצים שהשנה הזו תהיה שנה טובה."

גם תושבים שהגיעו די במקרה למקום, לא יכלו להישאר אדישים לאווירה הייחודית. "הגעתי לטיול עם בעלי והילד וכבר בדרך מהבית ראינו קהל גדול לבוש לבן בדרך לגן העיר. בגן עצמו, שמנו לב שכולם מתקהלים מסביב למים עומדים בשקט וקוראים. לקח לנו רגע להבין במה מדובר. זה היה מקסים. הייתה הרגשה של חג וזכיתי לחלוק עם בעלי מחשבה על העוונות שאנחנו משליכים, ובתרגום חילוני- הרגלים רעים שאנחנו רוצים להיפטר מהם השנה" אמרה, אורלי הופמן.

על ההרגלים שמהם רוצה להיפטר, קבעה חד משמעית, הופמן: "לקראת השנה החדשה הייתי רוצה להיפטר מהעצלנות ללא ספק. אני בעיקר רוצה לעשות ספורט. ואני לא מצליחה להקים את עצמי מהספה והימים עוברים, עוד שבוע ועוד חודש. וגם עוד כל מיני דברים שדורשים לתפוס את עצמי בידיים". עכשיו רק נשאר מלבד ניעור שולי הבגד שכל אחד יעמוד במילותיו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר