צילום: vitec / shutterstock.com

האם ראשון לציון תצליח לקיים חמישה ימי לימודים לתלמידי א'-ד'?

בעיר מנסים להרחיב את המתווה שקבעה הממשלה, באמצעות גיוס כוח אדם ואיתור מרחבי למידה, אלא שעדיין לא ברור האם המתווה העירוני יצא לפועל כבר ביום ראשון

פורסם בתאריך: 27.10.20 14:29

ביום ראשון הקרוב, לאחר שבועיים מפתיחת הסגר, תיפתח חלקית מערכת החינוך לתלמידי א'-ד', על פי מתווה שגובש בקבינט הקורונה ומעורר לא מעט קשיים, שאלות וביקורת מצד ההורים.

על פי המתווה שגובש כיתות א'-ב' יפוצלו לשני חצאים, וילמדו לסירוגין שלוש פעמים בשבוע בבית הספר. עוד הוחלט כי כיתות ג'-ד', יחזרו ללמוד בקפסולות. כמו כן, הוחלט כי הצהרונים יחזרו לפעילות, כאשר מספר הילדים בצהרון לא יעלה על 28 ילדים מכיתות א'-ב', שילמדו במקסימום של שלוש קפסולות. בנוסף, ההסעות ימשיכו לפעול, אולם הילדים יחויבו לעטות מסכות ותהיה הפרדה במרכז האוטובוס.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מספר רשויות מקומיות, בהן ראשון לציון, החליטו להגדיל את מספר ימי הלימוד לחמישה ימים, בקפסולות לכיתות א'-ב'. זאת, באישור קבינט הקורונה ובאישור משרד החינוך תוך עמידה בדרישות הבריאות.

אתמול הודיעה העירייה, כפי שפורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", על גיוס כוח אדם ואיתור מרחבי למידה. קנסטליך פנה במסר להורים, ואמר: "אני מבין לליבכם ויודע שאתם רוצים וצריכים לצאת לעבודה וכי הישארות הילדים בבתים מונעת מכם לחזור לשגרה. אני מבטיח לכם שנעשה כל מה שניתן כדי לאפשר שגרת לימודים".

בנוסף, אמר קינסטליך כי הוא קורא לממשלת ישראל להעביר תקציבים וסמכויות בניהול תחום החינוך לרשויות המקומיות, לאר שהוכיחו מתחילת משבר הקורונה שהן יודעות לתמוך ולהתנהל בהתאם לצורכי התושבים.

גם ממלאת מקום וסגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך התייחסה למתווה החזרה ללימודים. "העיר ראשון לציון תעשה כל מאמץ לפתוח בשבוע הבא את כיתות א'-ד' בקפסולות לחמישה ימי לימודים (א'-ה'), תוך הרחבת  מתווה משרד החינוך", כך כתבה בדף הפייסבוק שלה,  "אנחנו מגייסים מאות מתגברי הוראה ופועלים להכשרת התנאים לכך ומקווים שנוכל להיות ערוכים כבר ליום ראשון. כיתות ה'-ו' יגיעו בימי שישי וכן לפעילות מדי פעם לאורך השבוע בקבוצות קטנות כדי לאפשר להם להתאוורר מהזום והבית. ילדי התיכונים שלנו יקבלו מענה לפי המתווה של המשרד – בקבוצות קטנות ובמפגשים בכיתות חוץ כמו בתמונה או לפי המתווה, הכל בזהירות ואחריות, ולפי הנחיות משרדי הבריאות והחינוך".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית, רוני עקירב, מתח גם הוא ביקורת על מתווה, ומסר: "ההורים בראשון לציון כבר עייפים מכל המתווים השונים והמשונים שנוחתים עליהם מדי בוקר וערב. קבלתי בסיפוק את הודעת העירייה בימים האחרונים על כך שייתנו מענה של חמישה ימים לפחות בכיתות א'-ד' בקפסולות. יחד עם זאת, אסור לשכוח את שכבות ה'-י' ובטח שלא את שכבות י"א-י"ב הלומדים לבגרויות".

עוד הוסיף עקירב: "חשוב לזכור שיהיו חיים גם אחרי הקורונה, ולכן אני מצפה מעירית ראשון לציון לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת למצוא פתרון מיטבי לכל שכבות הגיל. אנו רשמנו בפנינו את הודעת העירייה ונעקוב ונבדוק כיצד מתבצעים בפועל הדברים ונעדכן את ההורים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר