צילום: BlurryMe / shutterstock.com

חזרה ללימודים: "כולי תקוה שניתן יהיה לבודד כיתות ולא לסגור מוסד שלם"

ליאל אבן זהר, סגנית ומחזיקת תיק החינוך, עונה על כל השאלות לקראת פתיחת שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 21.8.20 09:36

פתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה היא אתגר מאוד מורכב. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, שנת הלימודים תשפ"א תיפתח ב-1 בספטמבר, בעוד פחות משבועיים.

בריאיון מיוחד ל"השקמה ראשון לציון" מספרת ליאל אבן זהר, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך בעיר, על ההיערכות והשינויים שנעשו מצד העירייה לקראת פתיחת מוסדות החינוך.

"שנת הלימודים תשפ"א תפתח ב-1 בספטמבר בהתאם למתווה משרד החינוך, באופן שמכיתה ג' ואילך ילמדו בחצאי כיתות או עד 18 ילדים, תוך שילוב 'היברידי' בין לימוד מרחוק לבין לימוד בבתי הספר", אומרת אבן זהר, "אנחנו ערוכים לכך וגם מעמידים לטובת התלמידים את כלל המרחבים הציבוריים העירוניים, כגון מרחבי תרבות, מרכזי קהילה ופנאי וזאת כדי לסייע בחלוקת הכיתות ופיצולן".

"שנת הלימודים הקרבה תהיה מאתגרת במיוחד לאור העלייה בתחלואי נגיף הקורונה ועם מתווה משרד החינוך. בעבר, עם גילוי חולה מאומת, ההנחיה הייתה לסגור את המוסד הלימודי. החקירות האפידמיולוגיות משתפרות וכולי תקוה שניתן יהיה לבודד כיתות ואפילו ילדים בודדים באופן סלקטיבי, ולא להביא לסגירת מוסד שלם כמו בעבר".

ליאל אבן זוהר

ליאל אבן זוהר


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עד כמה אתם ערוכים מבחינת הלמידה מרחוק והלימודים המקוונים?

"תקופת הקורונה חייבה שינוי סביבת העבודה. הוקם אתר עירוני ייעודי, מלווה ותומך למידה מרחוק, המתעדכן מדי יום בתכנים לפי שכבות הגיל ומכיל גם קישורים לאתרי תוכן מיוחד לבחינות הבגרות. בנוסף, אגף החינוך יצר קשר עם ספקי תוכן לשימוש ללא עלות ופרסם קול קורא לספקים נוספים. אנחנו כמובן השאלנו מחשבים לילדים ובימים אלה רוכשים מחשבים נוספים לבתי הספר לצורך תגבור החלוקה והלימוד הדיגיטלי".

האם ידוע לכם על ילדים שאין ברשותם מחשבים וציוד למידה. כיצד בכוונת העירייה לסייע להם?

"כמובן שיש ילדים ומשפחות בלי מחשבים או עם כמה ילדים שצריכים להסתדר עם מחשב אחד וזו אכן בעיה. בשנת הלימודים תש"פ השאלנו 400 מחשבים ניידים לתלמידים ממשפחות נזקקות. בימים אלה מחולקים 100 מחשבים נוספים במסגרת פרויקט 'מחשב לכל ילד' ובתחילת השנה יחולקו 300 מחשבים נוספים, כדי לתמוך בקיום הלמידה מרחוק. אני מקווה שעד אמצע השנה יגיעו אלפי מחשבים נוספים לעיר בשיתוף פעולה עם מפעל הפיס ומשרד החינוך וגם הם ייועדו להשאלה".

מה הלקחים והמסקנות שהסקתם לקראת החזרה ללימודים בצל הקורונה?

"המסקנה העיקרית היא שאנו בתנאי אי וודאות, והחשוב ביותר מבחינת הרשות המקומית היא שמירה על שקיפות מלאה ופעולה מיידית וגמישה לפי ההתפתחויות. מבחינה פדגוגית, אני מאמינה שעלינו לתת יותר אוטונומיה למנהלים לווסת את אופן הלמידה ואני סומכת על נבחרת המנהלים המעולה של ראשון לציון ובטוחה שהם יעשו את הטוב ביותר כדי להגיע להישגים מקסימליים ולהכיל כל ילדה וילד במערכת חרף התקופה המורכבת הזו".

כיצד הרשות מתכוונת להיערך להפעלת מערך ההסעות של החינוך המיוחד?

"נעמיד הסעות על פי הנחיות משרדי הבריאות והחינוך".

כיצד תקבלנה הגננות את הילדים החדשים בגן בבוקר בימי ההסתגלות לאחר שהוחלט שההורים ימתינו בחצר, האם זה יישים, האם תהיה הזנה בגן עקב הקורונה?

"לפי המתווה הנוכחי של משרד החינוך בשיתוף האגף הקדם יסודי של העירייה, הילדים יגיעו להסתגלות מדורגת ביומיים הראשונים של השנה וככל הנראה יהיה מפגש עם הורים, צוות הגן והילדים בקבוצות קטנות בהתאם להנחיות תו סגול. כל גננת תודיע להורים על מועדי הפגישות וזמני ההסתגלות".

האם ילדי כיתות א' יתחילו את השנה בזמן?

"זה תלוי בארגוני המורים ובהסתדרות המורים והגננות, לא בנו. מבחינת עיריית ראשון לציון – כמובן שהשנה תיפתח".

מה לגבי הצהרונים בבתי הספר והגנים; האם יפעלו במתכונת רגילה ואם לא, באיזו מתכונת?

"חלק מהצהרונים יאוחדו משתי קבוצות שכן אחרת לא יהיה ניתן לתת שירות להורים, אך הקבוצות תהיינה קבועות כל השנה ויפעלו במרחב קפסולות נפרד בחלל הכיתה או הגן".

האם ייגבו מההורים תשלומים בגין סל תרבות? האם בכוונת העירייה לנסות ולקיים אירועי סל תרבות?

"בשלב זה אין תשובה חד משמעית. ייתכן ונצליח לקיים סל תרבות חלקי. הכול תלוי בהנחיות משרדי הבריאות והחינוך".

האם הזמן של החופש נוצל עבור שיפוצי קיץ בבתי הספר והגנים? באיזה אופן?

"כמו כל שנה, שיפצנו בתי ספר וגני ילדים בעשרות מיליוני שקלים, יפתח ביה"ס מקיף חדש- י"ג, שופץ לגמרי ביה"ס הראל, אמנויות עובר למשכן חדש יחד עם 'אתרים' ויפתחו עוד קומפלקסים חדשים של גני ילדים ומעונות ברקפות, בנחלת יהודה בקריית האמנים ועוד. זו ההזדמנות להודות לכל השותפים בהנהלת העירייה ובחברות העירוניות, כמובן לרז קינסטליך ראש העירייה, לשותפי להנהלה, סגן ראש העירייה אבי חיים, למ"מ דירקטוריון, החכ"ר אסף דעבול, למנכ"ל וסמנכ"ל העירייה, להנדסה ועובדי הבנייה הציבורית וכמובן כלל עובדי העירייה והחברות העירוניות ולעובדיהן המסורים. כמו כן, בראש ובראשונה למנהל החינוך בראשות אטי אדר וכל עובדיו ולשותפינו במשרד החינוך, על כל העשייה המרובה כדי להבטיח גם השנה פתיחה חלקה ורגועה, חרף הקורונה. ברכת בריאות והצלחה לילדים".

תגובות

2 תגובות
  1. אני

    כשכל מורה מלמד כמה כיתות ומתחכך עם מספר רב של מורים בחדר המורים, זה יהיה בלתי אפשרי. מה שכן, הייתי רוצה לדעת על חשבון מי יהיו ימי הבידוד?

  2. רחל

    לתת לילדים לחזור ללימודים לבודד לעשות קפסולות לפצל לשני מחזורים, הילדים וההורים עברו מספיק במשך החצי שנה האחרונה הילדים משתגעים אין להם תעסוקה יותר מדי, הלימודים והמסגרת עושים להם טוב הלימודים דרך המחשב בבית לא יעילים משרד החינוך והממשלה צריכים להיות חזקים ולהחזיר את הילדים למערכת הלימודים מידית נעשה פה עוול גם להורים…..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר