גדלתם בשיכון המזרח בשנות ה-80? בכאן 11 מחפשים אתכם I צפו ואולי תזהו:

בעקבות שידור קטעי ארכיון שצולמו בשיכון המזרח, בכאן 11 מחפשים את תושבי השכונה. גילי ארגוב שצולם כילד: "חלק מהזיכרונות שלי מאותה התקופה לא נעימים"

פורסם בתאריך: 13.7.20 14:05

החל ממוצאי שבת הקרובה תעלה במהדורת החדשות של ערוץ כאן 11 פינה נוסטלגית חדשה בהגשת העיתונאי דב גיל-הר, ותשלב קטעים נדירים מארכיון רשות השידור.

הפינה החדשה, שאורכה יהיה כ-20 דקות, תוקדש ל"מלך" של המוזיקה המזרחית, זוהר ארגוב, ותכלול תיעוד מחייו והופעותיו בשיכון המזרח שבראשון לציון. בעקבות שידור התוכנית בכאן 11 מחפשים את תושבי השכונה שצולמו בשנות ה-80, ומזמינים אותם לפנות להפקה באמצעות פרטי קשר המופיעים בסרטון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גם גילי ארגוב, בנו של זוהר, מופיע בקטעי הארכיון. "הייתי ממש ילד קטן, אולי בן שבע, אני מצולם שם כשאבא שלי מרים אותי על הידיים ונכנס איתי לבית של סבתא יונה, שם למעשה גדלתי", אומר גילי, "חלק מהזיכרונות שלי מאותה התקופה לא נעימים. אני זוכר את אבא מסתגר ימים בחדר בהשפעת הסמים, ואותי דופק על הדלת כדי שיפתח לי".

"היום אני בכלל לא כועס. אני אפילו מבין אותו, גם אני הייתי שם, בתחתית", הוא מוסיף, "אני יודע שאבא היה אדם חולה, אבל הוא השאיר כאן נכס צאן ברזל וחולל מהפכה במוזיקה בישראל. הייתי לפני כמה ימים בסיור בשיכון, פגשתי אנשים מהעבר הרחוק וכולם הסכימו פה אחד שנעשה לאבא עוול ושראוי לקרוא רחוב על שמו בראשון לציון. אבא היה ויישאר המלך".

 

 

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוסי

    זוהר ארגוב זה דבר אדיר וענק. הרבה הרבה יותר מעוד זמר. לחלק מהאנשים לקח זמן להבין זאת אך היו כאלה שזיהו זאת כבר בתחילת שנות השמונים של המאה שעברה. זוהר ארגוב הוא נשמה ענקית שמלווה ומדריכה את האדם לאורך חיים שלמים.

    האזנה לקולו של זוהר מכניס הוא מסוג הדברים שמשנה סטטוס, פתאום הגוף משנה מצב, הגוף מתעורר והופך מרוכז ביצירת המופת, בקולו של זוהר ובדמותו. מי שטעם מזוהר לא יכול להיגמל לעולם, זה דבר שאתה זקוק לו כמו אויר לנשימה (כמובן שאני אומר זאת שבמובן החיובי של הדברים). דמותו וקולו של זוהר הופכים להיות חלק מה די.אנ.אי של השומע והופכים להיות חלק בלתי נפרד ממנו.

    לכן לא הייתי מגדיר את זוהר כמחולל המהפכה המוסיקלית בישראל, זו ראיה צרה מאוד, אלא יש משהו הרבה הרבה יותר עמוק שקיים שם. זוהר ארגוב בנוי מחומר ממנו בנויים דמויות ענק מההיסטוריה האנושית, דמויות תנ"כיות שנשארות איתנו לעד. ניתן לזהות זאת בהרבה אופנים. ראשית כמובן, בהרגשה הקיימת כאשר עולה שמו של זוהר, או שומעים את שירו, או כאשר מדברים עליו.

    הקושי של התקשורת להתעלם ולהתכחש לו גדל עם השנים וככל שהשנים עוברות הסביבה מבינה כמה גדול היה האיש. כתוצאה, וכמו אותם דמויות עבר מפוארות קיים רצון לחקור ולהיכנס ולהבין את הדקויות, המורכבויות וכל דבר הכי קטן שהיה קשור בזוהר ארגוב. בעצם מי שהתכחש לאיש בעבר הפך למעריץ מושבע בתקופה מאוחרת. זה אומר הרבה מאוד על מיהו האיש.

    זוהר היקר שלנו, אהבנו אותך מאוד בחיים ואנחנו תמיד נאהב אותך מאוד מאוד, אתה חלק בלתי נפרד מאיתנו. ככל שעובר הזמן אתה חסר יותר ויותר. אילו היית איתנו אני בטוח שהכל היה שונה והעולם היה אחר והרבה הרבה יותר טוב. כמה חבל שהלכת לנו. מאותו היום הפכנו יתומים ועדיין קשה לנו לעקל זאת. שולח לך חיבוק ענק והמון המון אהבה.

    נ.ב. לעיריית ראשון לציון ולמשרד החינוך הייתי רוצה לומר דבר. לא אפרט בתגובה זאת אבל זוהר ארגוב הוא מהווה דמות חינוכית ממדרגה ראשונה במעלה. סיפור חייו של זוהר יכול להדריך וללמד ההרבה ההרבה יותר מהרבה אופנים שבהם עושים היום שימוש. לכן, מי שממשיך להתכחש לזוהר, ממשיך לעשות את אותה טעות שהחלו בה בשנות ה-80. זוהר הוא דמות שיש לאמצה למטרת חינוך ולקדם את מה הוא הטוב ובמה אסור לגעת. זוהר ארגוב הוא דמות חינוכית מופתית כדי להשיג מטרות על אלה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר