תלמיד ניצב בפני מעבר חציה
מחסור בפסי האטה תקינים

כמעט שבוע לחזרתם של תלמידי החינוך המיוחד: הורים זועמים ומתוסכלים

"אין הסעות, אין הזנה. פשוט פתחו את בתי הספר בלי לדאוג לכלום": 3,000 ילדי החינוך המיוחד אמורים ללמוד כבר שבוע וההורים חסרי אונים. גם מחזיקת תיק החינוך המיוחד נאלצת להסכים עם הטענות

פורסם בתאריך: 26.4.20 11:31

בשבוע שעבר חזרו תלמידי החינוך המיוחד למוסדות החינוך, כאשר החזרה נעשית באופן הדרגתי ומתוכנן מראש. בראשון לציון חזרו בהדרגה למוסדות החינוך כ-3,000 תלמידים. אלא שההורים גילו שישנם לא מעט קשים ומהמורות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מתברר כי בהיעדר הסעות לא מעט הורים גילו כי אינם יכולים לשלוח את ילדיהם ללימודים. "מדוע אין הסעות מהעירייה?", שואלת אם לבת הלומדת בחינוך המיוחד, "אם כבר החזירו את הלימודים, שימצאו פתרונות להסעות. צריך לערוך סיעור מוחות ולהבין איך אפשר לעזור לציבור. העיקר זה לא רק לפתוח מוסדות. אולי יסייעו לנו מתנדבים מהעירייה כפי שיש בחלוקת מזון או נהגי מוניות שנמצאים בלי פרנסה כבר שבועות ארוכים? זה ממש לא פתרון להצהיר שפותחים – אבל ללא הסעות".

הורה נוסף הסביר כי העירייה פועלת לפי ההנחיות ועושה את המקסימום, וכי לטענתו – משרד החינוך הוא זה שיוצר את הבעיה: "זו הצהרה פופוליסטית שאין לה שום ערך מוסך. החזירו את הילדים לשלוש שעות ברוטו ביום, מהשעה שמונה בבוקר עד 11, ללא הזנה, הסעות , טיפולים או חוגים. זה טרטור מיותר של ילדים מדהימים ורגישים והוא מתבצע יום כן יום לא. הסתגלות לא תהיה פה ומה יהיה? מציאות של כאילו לחזור לשגרה – להורים זה ממש לא תורם כאשר מתברר שהם אלה שצריכים להסיע את הילדים הלוך חזור. זה רעיון מיותר שלא מאפשר להורים לחזור אפילו לחצי יום של שגרת עבודה, מנוחה או טיפול בילדים אחרים בביתם". 

 

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך המיוחד ד"ר הדס הכהן מסבירה כי אין הסעות משום שהחזרה ללימודים נעשתה על פי מתווה של משרד הבריאות ומשרד החינוך והם אלה קבעו זאת. לדבריה, טכנית אין אפשרות לקחת כל ילד במונית לבד עם מלווה אחד ונכון לעכשיו – ההורים נדרשים להביא את ילדיהם למוסד ולאסוף אותם בתום יום הלימודים.

לדבריה, יש בעיה יותר חמורה: ההזנה מבוטלת וגם הצוות לא מורשה לאכול בתוך המוסד. "הילדים לא יכולים לאכול בזמן שהם בגן או בבית ספר, ואוכל זה צורך בסיסי", היא אומרת, "יוצא שהתלמידים אינם יכולים לאכול כשלוש וחצי שעות שזו הסוגייה הבעייתית ביותר. ייתכן וזו הסיבה גם לקביעת שלוש שעות לימוד בלבד. לצערי, שעות לימוד ובנוסף ההסעה הנדרשת הלוך ושוב – לא יאפשרו להורה להרגיש רווחה או לנסות לעבוד מהבית. דומה כי נעשתה כאן חשיבה מאוד לא מושכלת", מסכמת הכהן.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בעקבות דיון שנערך בהנהלת המשרד בנושא שבנדון, הוחלט כי המשרד ימשיך להשתתף בעלות מסלולים במתכונת שהתבצעו עד ה-13.3.20 (מועד הפסקת הלימודים במסגרות החינוך המיוחד) בלבד ובתנאי שעומדים בכללים ובהנחיות שפורסמו על ידי משרד הבריאות. השתתפות המשרד תהיה בהתאם לכללים הנהוגים בשוטף, כמדי שנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רומי

    אני אמא לילד אוטיסט ולא שולחת את הבן שלי ללימודים, כי עדיין מסוכן מאוד, הנגיף עדיין מדבק ואוטיסט חייב את המגע של הצוות גם שהם מתלכלכים הרבה, חייבים לאכול בשעות שלהם, זה שהוא הוא אוטיסט הוא לא פחות בסכנה ממישהו אחר, אלא ילדים כאלה בסיכון גבוה כי גם חלק מהם לא לגמרי בריאים פיזית

  2. גילי אסתר מועלם

    אני אמא לילד מיוחד ואני לא מבינה על מה המאומה?? מדובר במצב חירום ובשל כך בחזרה הדרגתית לשגרה על כל המשתמע מכך. תסתכלו על חצי הכוס המלאה ותזכרו שזה זמני. בנתיים תהנו מלהיות אלה שמסיעים את הילדים שלכם מה שלא קורה בשגרה.

  3. בת שבע

    לא מבינה את זעם ההורים, תפסיקו להיות שקועים בעצמכם, המדינה מתמודדת עדיין עם שכול ועם מגפה שמשתוללת, החזרה היא הדרגתית, אז תשלחו אוכל ואל תדרשו הכל, גם כך המורים מסכנים את עצמם עם החזרה, קצת שליטה על האגואיזם הפרט ועל תחושת המגיע לי, תנו למערכת לחזור לעצמה ולהשתקם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר