האם התחבורה הציבורית עונה על הצרכים שלכם?

המרכז לצדק חברתי בראשון לציון, ערך השבוע מפגש בסימן התחבורה הציבורית בעיר: "התחבורה הציבורית מבוססת על מסלולים היסטוריים"

פורסם בתאריך: 1.8.17 15:23

בשבוע האחרון התקיים בראשון לציון מפגש שעסק באפשרויות לשיפור מצב התחבורה העירונית. ההתמקדות הייתה בתחומי התשתית, התכנון והביצוע בשטח. האירוע אורגן על ידי פעילי המרכז לצדק חברתי מראשון לציון שמודרך ונתמך על ידי יזהר כרמון שמרכז את פעילות המרכז בעיר רחובות ולקחו בו חלק, גיל יעקוב, מנכ"ל ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל "15 דקות", ולרה פארן, רכזת קמפיינים וקהילה בארגון.

"המפגש נועד לשיח על הצרכים התחבורתיים של תושבי ראשון לציון ועל מנת לנסות לגבש רעיונות לפעולה בנושא, כמו גם להכיר תושבים נוספים אשר מעוניינים לפעול בתחום", אמרו המארגנים, והוסיפו: " ראשון לציון סובלת מבעיית פקקים בתוך העיר כמו גם ביציאה מהעיר. התחבורה הציבורית בה מבוססת על מסלולים היסטוריים שאינם משקפים את הצרכים הנוכחיים ומסלולי אופניים מוקמים בשכונות חדשות, אך לא בחלקים המרכזיים והבנויים של העיר – ללא רצף".

במהלך הערב כרמון ופארן דנו בנושאים תחבורתיים מרכזיים שנוגעים לעיר, בהם היעדר העדפה לתחבורה ציבורית, כיסוי תחבורתי נמוך, בנייה בחלקים גדולים מהעיר מותאמת לתחבורה פרטית ולא לתחבורה ציבורית, ולקראת סופו גם נתנו השניים דוגמאות לדרכים בכדי לייצר שינוי – ביניהן פעילות ברשתות החברתיות, פעילות בקרב תלמידי בית ספר, ביצוע סקרים, החתמת עצומות, פנייה אישית לחברי מועצה, ואפילו הגשת תלונות לגורמים מוסמכים ותביעות קטנות.

הפעילים הודיעו כי צפויים מפגשים נוספים כבר בזמן הקרוב בהם יוחלטו מהם הנושאים הראשונים שבהם יתמקדו, לצד הדרכים שבהן יש לפעול לקידומם.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "העירייה מודעת היטב לשירות התחבורה הציבורית הלא מספק בעיר, ובפרט בשכונת נחלת יהודה. במסגרת זו העירייה פעלה לגיבוש תוכנית אב לתחבורה ציבורית שבין היתר בוחנת את שינוי מסלולי הקווים והגברת התדירות. התכנית הוצגה למשרד התחבורה ואנו מקווים כי נצליח לקדמה יחד. באשר למסלולי אופניים, עיריית ראשון לציון מקדמת תכנית לרשת שבילי אופניים הפרוסה על פני כל העיר ומשקיעה משאבים אדירים מתוך ההבנה שיש לספק לתושבים את כל התנאים לחיים איכותיים, ספורטיביים, ירוקים ובריאים. כבר היום נסללו שבילי אופניים מחוף הים ועד למרכז העיר, כמו גם לאורך צירים ראשיים בעיר, כמו חלקים מרחוב הרצל, שדרות משה דיין, ההסתדרות, חיים הרצוג ועוד. על פי התוכנית, כל העיר תרושת במסלולים שיאפשרו הגעה לכל מקום באמצעות אופניים".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר