אסף הרופא
צילום: אסף הרופא

בהלת הקורונה: בשמיר-אסף הרופא מרגיעים אך דרוכים ונערכים לכל תרחיש

מנהל היחידה למחלות זיהומיות לילדים בבית החולים, אומר בשיחה עם "השקמה ראשון לציון": "מדובר בווירוס יחסית מאוד מדבק ומכיוון שהוא 'חדש' אין לנו חיסונים נגדו. לכן יש לו פוטנציאל להפוך למגפה"

פורסם בתאריך: 25.2.20 10:42

בהלת הקורונה שנמצאת בעיצומה במדינה ובעולם, מדאיגה את תושבי ראשון לציון קצת יותר, בעיקר בעקבות כוונת משרד הבריאות לקלוט חולי קורונה בית החולים הגריאטרי, מלבן, הנמצא בעיר. מלבד המאבק סביב בית החולים מלבן, רבים מודאגים מהאפשרות שייחשפו ויידבקו בנגיף.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במוצאי שבת התברר כי מספר תיירים מקוריאה הדרומית שביקרו בישראל נמצאו חולי קורונה. מוקדם יותר בשבוע שעבר, ישראלים ששהו על "ספינת הקורונה" ביפן הגיעו לישראל, כאשר נכון לעכשיו, ידוע על שני מקרים של הידבקות בקורונה.

בבית החולים שמיר-אסף הרופא דרוכים כל העת, תחת הנחיות משרד הבריאות ונערכים לאפשרות שיגיעו גם אליהם חולים.

מנהל היחידה למחלות זיהומיות לילדים בבית החולים, ד"ר אילן יונגסטר, מספר בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" על האווירה בבית החולים בימים האחרונים, ומציין כי אין חשש מיוחד בקרב הצוות הרפואי. "הצוות מתורגל להתמודדות עם מחלות מדבקות", אומר ד"ר יונגסטר, "המחלה הזו לא יותר מסוכנת מהרבה מחלות זיהומיות אחרות שאנו מטפלים בהם באופן שגרתי. היוצא דופן במחלה הזו זה האספקט ה'ציבורי', כלומר עושים הכל כדי שזה לא יעבור לכלל הציבור".

מה אתם יודעים על הנגיף והאם אתם ערוכים בשמיר-אסף הרופא לקליטת חולי קורונה

"ווירוס בעיקר פוגע בקשישים ואנשים עם מחלות כרוניות. מרבית הנדבקים מבריאים ללא בעיות מיוחדות. החשש הוא בעיקר מהדבקה מסיבית, שתיצור עומס רב על מערכת הבריאות. אנו ערוכים לקליטה של כל חולה שיגיע, אך לא לקליטה המונית של חולים. במידה שזה יהיה רלבנטי, למשרד הבריאות יש תכניות התמודדות".

ואולם, יחד עם זאת, מציין ד"ר יונגסטר כי "מדובר בווירוס יחסית מאוד מדבק ומכיוון שהוא 'חדש' אין לנו חיסונים נגדו. לכן יש לו פוטנציאל להפוך למגפה. מצד שני הוא לא וירוס אלים במיוחד בהשוואה לנגיפים אחרים שאנחנו מכירים".

איך ניתן להימנע מהידבקות בנגיף הקורונה?

"ההדבקה היא 'טיפתית', כלומר דרך מגע עם הפרשות או רוק של אדם הנושא את הנגיף, כמו שיעול או עיטוש. המניעה היחידה היעילה היא הימנעות משהות במקום עם חולים, והקפדה על היגיינת ידיים טובה, כלומר חיטוי ידיים תדיר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר