הצילום "עבר הווה" של תלמיד מראשון לציון שזכה בתחרות
צילום: שחר שקד

תמונה מצמררת: צילום של תלמיד מראשון לציון במסע לפולין זוכה להכרה

הצילום של התלמיד שחר שקד זכה בתחרות "העדשה היהודית" ויוצג בתערוכה בבית התפוצות - מוזיאון העם היהודי

פורסם בתאריך: 25.2.20 16:06

הצילום "עבר והווה" של התלמיד שחר שקד מגימנסיה גן נחום בראשון לציון, זכה בתחרות היוקרתית "העדשה היהודית" ויוצג בתערוכה מיוחדת במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות. שקד: "כשצילמתי את התמונה הרגשתי שזה מה שחיפשתי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תלמיד הגימנסיה גן נחום בראשון לציון, שחר שקד, זכה בתחרות "העדשה היהודית" במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, עם תמונתו 'עבר והווה'. התחרות נוצרה תוך שיתוף פעולה של בית התפוצות עם הצלם ציון עוזרי. התמונה הזוכה צולמה במחנה ההשמדה באושוויץ בירקנאו והיא נבחרה מתוך מאות תמונות שנשלחו מרחבי הארץ והעולם היהודי.

בצילום נראית יד אוחזת יד על רקע מסילת הרכבת במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, על זרוע כל יד קעקועים, אחד מהם פרח והשני משולש פנרוז.

"צילמתי עשרות תמונות, אך כשצילמתי את התמונה הזאת, ידעתי שזה מה שחיפשתי", אמר שחר שקד אחרי שהתבשר על הזכייה. "במהלך המסע לפולין חיפשתי תמונה מקורית וייחודית. התמונה מתארת שני עולמות – עבר, שערי המוות שבהם השמידו את העם היהודי, עבר בו הקעקוע סימל לאותם יהודים דבר רע שהם מתביישים בו; וההווה, שבו אחרי כל הזוועות שעברו היהודים עמדו שני נערים כחלק מהמסע לפולין והצטלמו יחד עם הקעקועים שסימלו בעבר משהו לא טוב והיום הם מסמלים צמיחה ושגשוג".

שחר שקד זכה בתחרות צילום

שחר שקד

 

שקד הוא בוגר פרויקט "דרגות גאווה", פרויקט התנדבותי של בני נוער מקבוצת הצילום של מועדון הנוער "התדר" בראשון לציון, בשיתוף הבית הפתוח לניצולי שואה בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השנה השתתפו בתחרות העדשה היהודית בני נוער מקהילות יהודיות מכ-25 מדינות: ישראל, ארגנטינה, מקסיקו, צ'ילה, ספרד, פנמה, קוסטה ריקה, אורוגוואי, ברזיל, קולומביה, פרו, ארה"ב, אוסטרליה, דרום אפריקה, רוסיה, אוקראינה, פולין, איטליה, צרפת, יוון, ליטא, קזחסטן, בלרוס, מולדובה, ועוד. התחרות מיועדת לבני נוער בגיל 14 עד 18 ובמסגרתה מתבקשים לצלם תמונה המבטאת את הקשר שלהם לעולם היהודי ולישראל. את התמונה מלווה טקסט קצר. העבודה המצטיינת נבחרה על ידי ועדת שיפוט בישראל בהובלתו של ציון עוזרי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר