לכלוך והזנחה בשיכון המזרח: "כאילו אזרחים סוג ב'"

דיירי שיכון המזרח מתלוננים על הזנחה מוחלטת בסביבת מגוריהם. סיור של "ראשונים השקמה" מגלה תמונה עגומה. עיריית ראשון לציון: "ניקיון על בסיס יומי"

פורסם בתאריך: 25.7.17 16:58

בעיריית ראשון לציון מתהדרים מפעם לפעם בשימור המבנים ההיסטוריים בעיר, ובייחוד במטרתם להפוך את העיר למרכז העסקים של ישראל. אלא קודם כדאי שבעירייה יטפלו בבעיות הרבות שעליהם מתלוננים תושבי שיכון המזרח.

השבוע, בעקבות פניות תושבי השיכון המזרח שהתלוננו על "הזנחה", הגיע "ראשונים – השקמה" לסיור באזור מגוריהם. הסיור נפתח במתחם שמקיף את מגדלי העיר, בפתחה של שכונת שיכון המזרח. המתחם מלולך,  עם עשרות בדלי סיגריה זרוקים על הרצפה, שקיות זבל וארגזים קרועים בתוך השיחים, שלטענת התושבים נשארו במקום עוד מהשבוע שעבר. וזה עוד לא הכל: גם כריות וכורסא זרוקים בסמוך למרכז הקהילתי הגובל למגדלי העיר, וקירות מעוטרים בגרפיטי ומלאי עובש באותו המקום.

"גולת הכותרת של שיכון המזרח נראית זוועה. כל הזמן יש פחים מלאים שלא מרוקנים אותם, מסביב לקניון לא נקי, לפעמים אני אוספת לפח. מרגישה שעובדת בזבל", סיפרה ציונה דוד, תושבת השכונה, והוסיפה:  "צריך לאכוף את כל הזורקים את הגרטאות ליד מורדי הגיטאות 40 לקנוס אותם. כבר פניתי מספר פעמים למוקד העירוני 106. שיכון המזרח זה המקום הכי מוזנח של ראשון".

"הכול מלוכלך כאן בפנים של השכונה באיזור הציבורי בסביבת מגדלי העיר. זו הזנחה מוחלטת וזה משליך גם על האזרחים", סיפרה אחת מתושבות השכונה, שהעדיפה להישאר בעילום שם, ומיד לאחר מכן הוסיפה בכעס: "תסתכל על המזרקה כאן, בכיכר, היא נצבעה ממש לא מזמן, ותראה איך צבעו בצורה חובבנית. אפילו זבל יש בתוך המים".

"נותנים לנו תחושה שאנחנו אזרחים סוג ב'. הכול מלוכלך כאן וגם שאנחנו כבר פונים למישהו לעזרה אנחנו מרגישים כאילו ראש העיר בולם את הסיוע לכאן", הוסיפה ענת נבגי, תושבת השכונה.

צעקתם של התושבים לעזרה נשמעת היטב, עכשיו רק נשאר שמישהו ירים את הכפפה וייראה להם שהריקוד של הקיץ מתחיל בצעד ראשון משותף וממשיך בטנגו לעבר הצעד הבא.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "פינוי האשפה באזור נעשה שלוש פעמים בשבוע. ניקיון הרחוב מתבצע על בסיס יומי והקבלן העובד בשירות העירייה קיבל הנחייה לפנות בכל יום גרוטאות שנזרקות החוצה. לצערנו אנו עדים לתופעה של השלכת פסולת בכל מקום. אנו מבצעים באזור אכיפה על מנת להתחקות אחר המשליכים ולקנוס אותם. באשר למזרקה, אכן הצביעה לא נעשתה לשביעות רצוננו ולכן הקבלן הונחה להשלים את עבודתו".

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר