ענת דדון
ענת דדון

יו"ר מחלקת הגננות בהסתדרות המורים: "רואה גננות מפוחדות"

בכנס הסתדרות המורים לכ-200 הגננות בעיר, ציינה ענת דדון: "אני רואה בכל הארץ גננות שעובדות מאוד קשה אבל מפוחדות". מחזיקת תיק החינוך ויו"ר הנהגת ההורים הגיבו בחריפות לדברים

פורסם בתאריך: 2.1.20 16:47

"ראיתי גננות מלאות עשייה שעובדות מאוד קשה. זר לא יבין זאת, אבל הן מפוחדות כי כולם חושבים שהן עובדות שלהן", כך אמרה יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון לכ-200 גננות מראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בכנס של הסתדרות המורים שנערך אתמול (רביעי) בצהריים, באולם האירועים אמיליה בראשון לציון, ביקשה דדון להעביר מסר לגננות: "אתן עובדות משרד החינוך, אל תבלבלו ואל תיקחו אחריות לא לכן".

בכנס שבו לקחו חלק מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד ויו"ר הסתדרות הגננות בראשון לציון, מרסלה הירש, התייחסה דדון לשיתוף הפעולה עם ראש עיריית ראשון לציון, שנותן מענה בכל עת שמתעוררת בעיה.

דדון גם לבעיית היעדר מילוי מקום, במקרים של היעדרויות, והסבירה כי "הרשות ציפתה שהגננת תמצא מילוי מקום, ואחר כך משרד החינוך ציפה שדרך האפליקציה החדשה למילוי מקום של משרד החינוך תימצא מחליפה, אבל זה משליך את כל האחריות על הגננת".

בנוסף, מתחה דדון ביקורת על כך שרק בראשון לציון נדרשות הגננות לשלוח מדי יום רשימת נוכחות לעירייה באמצעות אפליקציה שהפעלתה החלה בשנת הלימודים הנוכחית.

"אם הייתי גננת בראשון לציון הייתי מוחקת את האפליקציה של הנוכחות", אמרה דדון,  "זה לא תפקידכן. אתן גם לא אמורות להתקשר להורים מדי בוקר, כשהילד לא מגיע עד השעה שמונה וחצי".

"אם בעיריית ראשון לציון רוצים לדעת כמה ילדים הגיעו לגן, שישלחו נציג שיגיע ויספור אותם", הוסיפה דדון שהתייחסה גם לאפליקציה שבה הקב"ט של גני הילדים בראשון לציון מבקש מהגננות לבצע מטלות בטיחותיות שונות.

ממלאת מקום ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, מסרה בתגובה לדברים: "אני מתפלאה על המסרים שמושמעים על ידי הארגון המקצועי. חינוך הוא משימה משותפת, ולא קרב של סמכויות וארגונים. גננת שלא אכפת לה אם ילד הגיע לגן או לא – אולי לא מתאימה לעבוד בעיר. אנחנו רואים את טובת הילדים, פנינו לשותפות ולא לקרבות, ואנחנו מצפים שכולם: משרד חינוך, רשות מקומית, גננות, סייעות וגם הסתדרות הגננות והמורים, וגם ההורים, יפעלו בכבוד הדדי, לטובת הילדים".

יו"ר הנהגת ההורים בראשון לציון, רוני עקירב, הגיב גם הוא בחריפות לדברים: "קראתי בתדהמה ובעצב, שהתחלף בכעס וחימה על דבריה של ענת דדון. באותו רגע תקף אותי רגש של געגוע לגננת שלי – שלנו, לפני דור או שניים, שהייתה מחנכת ואם כאחת".

"הגברת דדון לא תוכל לסכסך בין ההורים לגננות ולבטל את ההערכה הרבה שאנחנו רוכשים להן על חינוך ילדינו", הוסיף עקירב, "כמו כן, אני חייב להתייחס לדבריה של הגברת דדון בדבר האפליקציה של הנוכחות: אמירתה גובלת בחוסר אחריות, במיוחד לאור האסונות בשנים האחרונות בשכחת ילדים".

"אין ספק כי גננת הממלאת את רשימת הנוכחות ובזכות זה תציל נפש אחת בישראל – יצא הפסדה בשכרה העצום".

בתגובה לדברים מסרה דדון: "אני האחרונה שרוצה לסכסך בין הורין לבין גננות. ההורים הם שותפים שלנו בחינוך ובגידול ילדיהם, אך יש תפקידים שנועדו להורים ויש תפקידים שנועדו לגננת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מאיר

    ברור שהגברת צודקת!
    הרי כל בר דעת יודע שהורים מביאים ילדים כדי שלגננות תהיה עבודה, אח"כ אפשר לזרוק את הילדים. לא יעלה על הדעת שיבואו לגננות בדרישות וכפי שכתבתי גם אין סיבה כי הרי זורקים את הילדים בסוף.
    וברצינות, מזל שלחלק גדול מהגננות אג'נדה שונה ולהן מגיעה כל ההערכה. וחבל עוד יותר שיש מספיק גננות שבחרו בזאת שמדברת כאלה שטויות, תעודת עניות.

  2. דו פרצופיים

    גברת ליאל בואי תעבדי יום אחד כגננת..
    זה המקצוע הגרוע בארץ היום ופראיירית מי שעובדת כגננת או סייעת. שההורים יתמודדו עם הילדים שלהם ונראה אותם. אני שומע בימי החופש מהמרפסת הורים צורחים על הילדים "נמאס לי ממך" – "יאללה שיגמר החופש" ועוד.. וגננת צריכה להתמודד עם עשרות ילדים והורים בעייתיים וגם לצלצל להורים שלא מביאים את הילדים בזמן???
    גננות – תחפשו מקצוע אחר העבודה הזאת לא שווה כלום!!@

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגברת דדון צודקת 100 אחוז!אני כסייעת מרגישה מושפלת ממהייחס של המערכת אלי כאילו אני עבד שלהם אני בן אדם ואימא שיש לי נשמה ורגש המערכת רואה אותנו כלי ביצוע לא יותר

  4. הדסי

    ענת דדון צודקת!בכלל כל המתנס והצהרונים נעשו שכונות ומאפיות.המערכת רואה את הסייעת כעוד חלק בפזל.לא מעניין אותם כלום .אני כסייעת מתנהגת כ"מנקיס" .הכל צבןע ואינטרס הכל שקרים..אסור לדבר.אחרת תעופי לבית!!!!!

  5. גננת מאוכזבת

    ואם הגננת תמלא באפליקציה ותעשה טעות אנושית או שחלילה יהיה בוקר קשה עם ילד/ שמתפרץ…
    אז אחריות חיי ילד אחר שהוריו לא שמו לב אם נכנס לגן או לא מוטלת על הגננת????

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מבין למה תגובות חריפות, מכנות הגננות ובמיוחד בחינוך המיוחד, המערכת מטילה עליהן אחריות ולא נותנת להן גיבוי גם כשמגיעים ילדים אלימים לגן, גם כשחסר ציוד ומעל הכול אין גיובוי מול ההורים, לכאורה, הלקוח תמיד צודק וכאן בוודאי זה אינו נכון.

  7. משה מהמרכז

    ברור שגברת ענת דדון צודקת ויושב ראש הנהגת ההורים טועה. אם ביום מסויים הגננת תשכח למלא נוכחות ולהתקשר להורים בשעה היעודה וימות ילד כי אבא שלו שכח אותו ברכב, "ארגון הנהגת ההורים" יהיה בין הראשונים שיאשימו את הגננת ויטילו עליה את האחריות על הרשלנות של ההורים..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר