המתגברות. צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

30 מתגברות שפתיות יתווספו לגני הילדים בהשקעה של 1.2 מיליון שקל

המתגברות ילוו ילדים שמגלים קשיים בשפה, שלא פעם יוצרים גם חסומים רגשיים וחברתיים

פורסם בתאריך: 9.9.19 16:25

עיריית ראשון לציון הודיעה כי תשקיע בתיגובר מיומנויות השפה 1.2 מיליון שקל. המשמעות: בשנת הלימודים הנוכחית יתווספו למערכת החינוך כ-30 מתגברות שפתיות בגני הילדים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מתגברת שפתית נבחרת על ידי אגף קדם יסודי במינהל החינוך, עליה להיות בעלת תואר ראשון לפחות ובנוסף נבדקת יכולת ההתבטאות והניסוח שלה, עושר השפה והמקצועיות. המתגברות משולבות בגני החובה שבהם ישנם ילדים שצפויים לעלות בשנה הבאה לכיתה א', והם מתמודדים עם קושי או עיכוב שפתי.

מינהל החינוך מלווה את המתגברות לאורך כל השנה על ידי מדריכה פדגוגית ומדריכה ניהולית. כמו כן, הן לוקחות חלק במפגשי העשרה והכשרה. המפגש הראשון התקיים השבוע ועסק בפיתוח כישורי חשיבה בגיל הרך.

בתחילת שנת הלימודים מצטרפות המתגברות לפעילות קבוצתית בגן. במהלך הדינמיקה בין הילדים, היא מזהה את הילדים שזקוקים לסיוע ותגבור ובעצה משותפת עם צוות הגן, נבחרים הילדים שיקבלו ליווי כל השנה, במסגרתו מסייעת המתגברת לפתח את מיומנות ההבעה של הילד, מעשירות את שפתו, מסייעת בתיווך עם ילדי הגן ובכך גם מפתחת אצלו מיומנויות חברתיות.

"המטרה שלנו היא לדובב את הילדים", אומרת סניז'נה גולדמן המשמשת כמתגברת שפתית. "אנחנו מעשירות את השפה של הילדים. למשל, יש מילים שבדרך כלל הילדים לא מתוודעים אליהן. אז אנחנו מקריאות סיפור שבו ישנן מילים גבוהות, אם אנחנו נתקלות במילה שהילדים לא מכירים, אנחנו פותחות מילון, מפרשות את המילה ויחד מציירים את המשמעות שלה".

שני אקווה שמשמשת גם היא כמתגברת שפתית, מספרת: "הייתה לי ילדה בגן שהייתה ממש מחוץ לתמונה מבחינה חברתית. היה לה מחסום בשפה שיצר למעשה מחסום רגשי. ברגע שטיפלנו בזה, ביטחון העצמי שלה עלה והיא רכשה חברים. כלומר שפה ומיומנויות חברתיות באות ביחד, אי אפשר לפתח את השפה מבלי לפתח את המיומנות החברתית".

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "שפה זה הכלי החשוב ביותר לתקשורת, להבנה ולפיתוח כישורי חיים. ללא כלים אלו, מתעוררים קשיים בהמשך. אנחנו משקיעים בגיל הזה כדי לאפשר לכל הילדים בגנים נקודת פתיחה שווה בכיתה א'".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך והתרבות ליאל אבן-זהר, הוסיפה: "אנחנו רואים במתגברות השפתיות שפועלות לשפר את שפת ילדי הגן חלק בלתי נפרד מצוותי הגנים. ראשון לציון קולטת את כלל ילדי העיר באהבה ובמחויבות, ובשנה הקרובה גם ילדי בתי הספר יגיעו לגנים כחלק ממערך הרצפים, ויסייעו בהדרכה שפתית, הקראת סיפורים ועוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר