ועידת החינוך בראשון לציון. צילום: בתי לוין

אז לאיזה גן כדאי לשלוח את הילד – פרטי או ציבורי?

מחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זוהר: "לשלוח ילד קטן לגן ציבורי זה לוקסוס שלא היה קיים בעבר"

פורסם בתאריך: 26.8.19 10:52

בצל הסערות התקשורתיות סביב המקרים הקשים שנתגלו בגני הילדים מצד סייעות וגננות עולה שאלת הפיקוח בגנים וכן התחבטות ההורים בין גן ילדים ציבורי ופרטי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מחזיקת תיק החינוך ליאל אבן זוהר הזכירה כי בעבר לילדים עד גיל שלוש לא הייתה אפשרות לגנים ציבוריים היא אמרה כי "אני לא מסוגלת לשים את הילדים שלי במקום שאינו תחת השגחה ופיקוח. העדיפות שלי תמיד תהיה גן עירוני מתוך הנחה שיש שמירה והשגחה מבוקרת. הרי כל אחד יכול לבוא ולהיכנס לגן ילדים ולכן יש הבדל בין שאני יודעת שהוא תחת פיקוח לבין כזה שאיננו תחת השגחה. בעבר לא היה את ה'לוקסוס' לשלוח ילד קטן לגן ציבורי וכעת לאחר מאבקים זה אפשרי".

בעניין סוגיית המצלמות בגני הילדים הבהירה אבן זוהר כי "אני בעד מצלמות בגנים אבל לא חושבת שזה רעיון טוב שההורים ישבו ויצפו בזה כל היום. אני נגד מצלמות און ליין, אני חושבת שהילדים צריכים לפתח לפחות אמון בסיסי באנשים שמקיפים אותם. הרי סופו של יום הילדים האלה יגדלו לעולם הפתוח. ילד צריך להרגיש שיש ביטחון קיומי בעצמו ובעולם".

הפעילה החברתית גלי ברדה סיפרה: "הבת שלי נמצאת בגן פרטי עם צוות חם ואוהב וזהו הדבר הנכון ביותר לילד. על הגננת להכיל את הילדים, לא לצעוק ולהתחרפן על הילד מצלמות לא יפתרו את הבעיה", עוד סיפרה ברדה "יום אחד הבת שלי חזרה פצועה הביתה אז ביקשתי מהגננת לראות מה קרה והיא פתחה את המצלמות והראתה לי שהיא נפלה כך שיש לי עדיין פיקוח אבל מה שימגר את המקרים הקשים זה רק צוות שיודע לטפל ולהכיל את הילד".

ד"ר שולמית ביסמנובסקי, מנכ"לית ארגון הגנים הפרטיים בישראל אמרה בפתח דבריה כי כל הגנים נכנסים למערך הפיקוח של משרד הרווחה. "אני שמחה על החידוש הזה, משום שהמדינה במשך הרבה שנים לא נתנה פתרונות להורים והם היו צריכים לשלוח את הילדים לגנים הפרטיים ללא פיקוח ממשלתי". בהתייחס למקרים הקשים שאירעו לאחרונה בגנים אמרה ד"ר ביסמנובסקי "חייבים להוקיע את העשבים השוטים מקרבנו", עוד הוסיפה "ראינו את ההתעללויות גם בגנים פרטיים וגם בגנים מפוקחים יש הרבה גנים שהם משפחתונים שהם לא קשורים לגנים הפרטיים והרבה פעמים זה קרה גם במשפחתונים עם פחות משבעה ילדים – אין ביטחון בגן כזה או אחר. אנחנו בארגון לא מקבלים גן עם פחות משתי עובדות ורק כזה שנמצא עם גן צמוד קרקע".

"העבודה בגיל הרך היא קשה ושוחקת והגננת מתמודדת לבד עם הילדים", הדגישה מנכ"לית ארגון הגנים הפרטיים "המצלמה יכולה להראות לנו בדיעבד מה קרה אבל היא לא תמנע את המקרה הבא. מה ימנע? הדרכה – לכל מפקחת במשרד החינוך יש בין 100 ל  200 גני ילדים, זה לא פיקוח, זו אשליה, במיוחד לאור העובדה שמפקחת מגיעה עם תיאום מראש". בנוסף, סיפרה ד"ר ביסמנובסקי כי הם יזמו כבר לפני עשור מסלול לימודי ייחודי בשיתוף עם בית ברל בכדי להתמודד עם הקשיים בתפקיד.

שירן ורסנו, חברת הנהגת הורים עירונית בראשון לציון סיפרה כי מנהלת מעון יום לילדים עם אוטיזם "מגיעים אלינו ילדים מכל אזור המרכז. אני כבר עשר שנים בתחום הזה. יש לנו עמותת הורים – אלו"ט היא עמותה שמנוהלת על ידי הורים. הילדים אצלנו הם חסרי ישע .יש לנו 28 ילדים עם 60 אנשי צוות. לכל ילד יש חדר ולכל ילד יש טיפול אישי, אנחנו מודל ייחודי בעולם".

עוד סיפרה ורסנו: "להחזיק תכנית כזו בעבר לפני 20 שנים היה עולה להורים בסכומים של החל מ- 15,000 שקל באופן פרטי וכיום כל הורה יכול לעמוד בתשלומים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר