יהונתן דדון שדרן רדיו ערוץ 2000

"ראיתי הרבה אנשים שקוראים לעצמם רבנים": הכירו את עוזר סגן ראש העירייה בן ה-21

בנה של הרבנית המוכרת שמחזירה בתשובה, יהונתן דדון בן ה-21, מצליח לשלב בין העולם החרדי לחילוני

פורסם בתאריך: 16.8.19 10:25

עוזרו האישי של סגן ראש העירייה הרב אריה כהן, יהונתן דדון בן ה-21, על אף גילו הצעיר והעובדה כי משתייך לזרם הדתי-חרדי הספיק לעבוד ברדיו כשדרן וכעת מעביר תוכנית שבועית. דדון בעל חיוך תמידי ובגדים בצו האופנה האחרון מראה את כל מה שיפה בחברה הדתית-חרדית. אפשר להיות דתי ומודרני, לשלב בין הדברים ולהביא לאחדות ושיח אמיתי ואמיץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אמא של דדון מוכרת בשם הרבנית "ליסה דדון", שמה הולך לפניה כמחזירה בתשובה, עורכת שיעורי תורה והפרשת חלה בכל הארץ. אימו חזרה בתשובה לפני שנולד וכל בני המשפחה, בהם שמונה ילדים גדלו לתוך בית הדתי-חרדי.

דדון שיתף על ילדותו, "גדלתי בבית חרדי מצד אחד ומצד שני העולם החילוני לא היה זר לנו כי כל האנשים שהגיעו להורים שלי לקבל עזרה או לשמוע אותם היו חילונים. כך שגדלנו יחד תמיד, החוכמה של אדם דתי בעולם החילוני. זה לא קל להיות בעולם החילוני שהוא מאוד צבעוני, החוכמה היא לדעת מתי לקחת ימינה ומתי שמאלה, עד כה אני עומד במבחן בגבורה", הוסיף דדון בחיוך.

שירותו הצבאי החל ביחידה "נצח יהודה" של חטיבת כפיר, מסלול למתגייסים חרדים. אך לאחר שבעה חודשי שירות עקב בעיה רפואית ירד הפרופיל שלו ודדון הועבר לתפקיד נהג של סגן אלוף.

בתום השירות הגיע לרדיו לערוץ 2000, מנהל הרדיו, הרב משה בן לולו קיבל אותו, ובשביל דדון מדובר בסגירת מעגל. "הורי התחילו את החזרה בתשובה שלהם מערוץ ,2000 כאשר הרב בן לולו מלווה אותם בכל התהליך. אני נכנסתי לעבוד שם כנציג טלפוני ולאחר כמה חודשים עברתי להפקה ומשם לשידורים", אמר דדון.

על עצמו העיד דדון כי "הרדיו הזה חוגג 24 שנים, עבדתי קשה ויש לי מוסר עבודה גבוה, שום דבר לא בא לי עם כפית של זהב בפה". הבחירות המקומיות הביאו לדדון אפיק חדש לקריירה והוא עשה הסבת מקצוע, "לפני ארבע חודשים מיד לאחר תוצאות הבחירות המקומיות חיפש הרב אריה כהן חבר המועצה וסגן ראש העיר עוזר צעיר ונמרץ וכך נולד השיתוף פעולה".

"מלהיות מסביב לשעון ברדיו, הורדתי הילוך והתחלתי לעבוד עם הרב אריה כהן, כיום ברדיו אני מגיש תוכנית שבועית שלי שנקראת 'מלווה מלכה' כל מוצאי שבת, שזאת תוכנית ייחודית בה אני מביא רבנים ומדבר איתם על נושאים בוערים בחברה הדתית חרדית", אמר דדון. לדבריו, "מגיעים גם מפורסמים ויש גם מוזיקה טובה בתוכנית ,אני עושה את זה באהבה ובעיקר עושה הרבה קידוש ה' ואחדות של דתיים וחילונים, זאת המטרה שלי בתוכנית".

כשדדון נשאל על הציבור הדתי-חרדי בעיר ועל קור ההיתוך כאן הוא ענה כי "יש לנו ראש עירייה שמכבד את הסטטוס קוו בצורה הכי טובה שאפשר. בראשון יש אחדות וזה לא משנה אם היא עיר דתית או חילונית, אני לא אוהב להיכנס להגדרות ,מה שכן מרגישים את האחדות כאן ואת המרקם האנושי הטוב בעיר הזאת".

לא כולם "נביאי אמת" לדבריו של דדון, קיימים רבנים שלא התקבלו לרדיו ערוץ 2000 בגלל הבנתו באנשים, "ראיתי הרבה אנשים שקוראים לעצמם רבנים, שהגיעו לרדיו ערוץ 2000 וביקשו מהמקום לתייג אותם כרבנים, אבל אני שהגעתי מבית של דתיים אמיתיים שעושים את הדברים מהלב לשם שמים ולא שופטים אדם לפי הלבוש או הכיפה". דדון סיכם כי "ידעתי להבדיל במי יש אמת ובמי שקר, לא כל אדם שקורה לעצמו רב הוא כזה, הדרך שלי היא להסתכל על הבפנים, על הלב, זה משהו שספגתי בבית, זה העולם שלי עד היום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר