רז קינסטליך במחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון (קרדיט צילום: ענבר מאיו)

עשרות הורים מפגינים: "להחמיר את העונש על התעללות בפעוטות" | צפו

הורים התאספו במחאה על תחושת חוסר הביטחון ואוזלת ידה של המדינה על רקע חשיפת ההתעללויות המזעזעות בכמה גני ילדים. רז קינסטליך הגיע לאות הזדהות

פורסם בתאריך: 7.7.19 19:42

עשרות הורים רבים מפגינים הערב (ראשון) בשעה 19:00 מול עיריית ראשון לציון במחאה על תחושת חוסר הביטחון ואוזלת ידה של המדינה על רקע חשיפת ההתעללויות המזעזעות בכמה גני ילדים. בסך הכל מפגינים ב-25 מוקדים שונים ברחבי הארץ. ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הגיע אף הוא להפגנה מול בניין העירייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ההתארגנות למחאה מגיעה בעקבות חשיפת מקרה התעללות בפעוטות בראש העין בשבוע האחרון ומקרים קשים נוספים נוספים. הורים החליטו להתאגד נגד התעללות בילדים בגנים פרטיים ובגני העירייה השונים כדי להציב דרישות שיבטיחו שמקרים כאלה לא יחזרו. מארגנות ומובילות ההפגנה ליאל אשכנזי, אילנה בר כליפא, נופר קצב מזרחי, סימונה אנגלברג סגל ואפרת וייס אלבכר תושבות העיר ואמהות לילדים בגיל הרך בעצמן שביחד עם מאות ההורים הצטרפו למחאה.

רז קינסטליך במחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון (קרדיט צילום: ענבר מאיו)

רז קינסטליך במחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון (קרדיט צילום: ענבר מאיו)

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר כי "אני תומך במחאת ההורים וקורא לממשלה ולמשרד החינוך לקחת אחריות ולהגביר את הפיקוח על היקרים לנו מכל. כאבא לילד בן שנה וחצי הזדעזעתי לראות את מקרה ההתעללות. לא ייתכן שילדים בגילאי  אפס עד שלוש יופקרו בצורה כזאת מבלי שהמדינה תיקח אחריות. הגיע הזמן להחיל את חוק חינוך החובה כבר מגיל שלושה חודשים ולא להפוך את חיי ילדינו להפקר. אצלנו בראשון לציון, בכל מעונות היום של החברה העירונית יופעלו מצלמות כבר החל מהראשון בספטמבר, מלבד המצלמות יש לנו גננות וסייעות מסורות שעובדות הדרכה והשתלמויות לאורך כל השנה".

תושבת העיר, גלי ברדה, המשתתפת בהפגנה אמרה כי "אני רואה בהפגנות אלו 'קול קורא' לחברה הישראלית לעמוד יחד, יד ביד כנגד עבריינים שכוחם מופנה כנגד תינוקות וילדים חסרי ישע. ההפגנות הללו, שהתחילו ביוזמתי בחודש שעבר, מול בית אחותה של ציפי דויד, היו הסנונית הראשונה של מרי ההורים".

מחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון

מחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון

ברדה הוסיפה כי "חשוב מאוד, שמדינת ישראל תבין שהילדים שלנו הם לא הפקר ויש להחמיר את הענישה מול רשעות ורוע. אנחנו הפה שלהם, ולנו הכוח לשנות את המצב. מדינת ישראל חייבת להתקין תקנות ל'חוק הפיקוח', ולהיות אחראית על הגנים הפרטיים מגיל אפס עד שלוש שנים".

לדבריה, "חובתה של המדינה להחמיר את הענישה. הדרך היחידה כדי להשיג זאת, היא באמצעות העלאת המודעות, וכל זאת יעשה באמצעות הפגנות. הבחירות בפתח. זה הזמן של הפוליטיקאים לשלב איתנו ההורים ידיים, להרים את הכפפה, ולעשות הכל, כדי למגר את התופעה". ברדה סיכמה כי "אני סבורה שמצלמות, הן כורח מציאות. ברגע שלהורים ולרשויות תהיה היכולת לפקח על המתרחש, התופעה של התעללות בחסרי ישע תפחת באופן רחב, ויתכן שאף תמוגר לחלוטין".

דרישות ההורים כוללות החמרת ענישה בתחום והרתעה – מאסר ממושך יותר, הקמת רשות שתיתן מענה להורים שילדיהם ספגו התעללות לכאורה, תיקון לגבי חוק האזנות סתר, עזרה בתביעות אזרחיות ופעולות נוספות שנועדו להבטיח הרתעה וענישה אפקטיביות.  

מחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון

מחאת ההורים מול עיריית ראשון לציון

בנוסף דורשים ההורים לחייב תנאי סף למטפלות ולקיים מבחן אישיותי, ראיון עם פסיכולוג ובדיקות רקע, וכן להכפיף חובת יציאה להכשרות בנושאים כמו התמודדות עם מצבי לחץ, התמודדות עם בכי ועזרה ראשונה. 

עוד דורשים ההורים לנסח ולעדכן בהקדם את תקנות הפיקוח על מנת ליצוק תוכן לחוק הפיקוח, הכולל בתוכו איסור לעסוק כמטפל/ת לבעלי רישום פלילי, מאגר גנים ורישום, בטיחות המבנה ועוד. דרישה נוספת היא הקטנת היחס בין מספר אנשי הצוות לילדים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר