צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

הסתיימה סדנה להורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

16 זוגות של הורים לקחו חלק בסדנה. תמר כהן-לביא, מסכמת ומגישה: כמה עצות שיעזרו לכם, ההורים

פורסם בתאריך: 4.3.19 14:08

בראשון לציון התקיימה סדנת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז. בתום הסדנה, שהתקיימה במכללת הורים, והעניקה כלים להעצמת הילד ולהעלאת הדימוי העצמי שלו, סיכמה המנחה, תמר כהן-לביא: "אין ספק שלגדל ילד עם הפרעת קשב זהו אתגר".

במכללת ההורים, שמפעילה סדנאות בעלות מסובסדת ומארחת הרצאות במגוון נושאים הנוגעים להורות, הסתיימה באחרונה סדנא בנושא הפרעות קשב וריכוז. בסדנה השתתפו 16 זוגות הורים, שהגיעו לתשעה מפגשים שהתקיימו מידי שבוע במרכז הקהילתי בשיכון המזרח. ההורים קיבלו כלים להתנהלות וכלים להעצמת הילד ולהעלאת הדימוי העצמי שלו.

כהן-לביא, מנתחת התנהגות ומדריכת הורים וצוותי חינוך, מסבירה: "הפרעת קשב וריכוז זו הפרעה מולדת שבדרך כלל מועברת על ידי אחד ההורים, וזה משפיע על הרבה תחומים אפשריים במיוחד על התחום הרגשי".

"הפרעת הקשב יכולה להיות אפילו מתנה אם לומדים להסתכל על זה כיתרון", היא ממשיכה, "דווקא ילד שאינו יכול להתרכז בדבר אחד, יכול לעשות כמה דברים במקביל. ילדים עם הפרעות קשב הם חכמים ורגישים. מצד אחד הם מאוד מאתגרים את ההורים, אך אם לומדים לחיות עם זה ולומדים איך להתמודד עם זה, הילד יכול להצליח בגדול".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בנוסף, משתפת כהן-לביא, במספר עצרות המסייעות להתמודדות עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז:

  1. העצמת הילד – ילדים בעלי הפרעת קשב רגילים לשמוע ביקורות, טענות ותלונות. כועסים עליהם על כך שאינם עומדים בציפיות, מפריעים, מרעישים ולא מצליחים. הילדים סופגים הערות פוגעות על בסיס יום יומי, שמחלחלות לתוכם ופוגעות בדימוי העצמי שלהם. על מנת לשפר ולהעלות את הדימוי והביטחון העצמי חשוב מאוד לחזק אצל הילד את התחומים בהם הוא חזק, זאת באמצעות פיתוח כשרון מסוים.
  1. מודעות לקשיים והכרת מאפייני הקשב – המודעות היא חלק מהפתרון. כדאי שכל הורה יערוך רשימה במה הפרעת הקשב באה לידי ביטוי בהתנהגויות הילד. "הפרעת קשב" אינה נותנת לו לגיטימציה להתנהג באופן שאינו הולם. ניתן לסייע לו ולאמן אותו בתגובות נכונות.
  2. רוטינות קבועות – ככל שרוטינות היום יהיו קבועות וחוזרות על עצמן מידי יום, לילד יהיה קל יותר לעבור מפעילות מהנה לפעילות פחות מהנה, כמו למשל מעבר מצפייה בטלוויזיה להכנת שעורי בית.
  3. מילה טובה – יש לחזק את הילדים בכל פעם שבה הם מגלים איפוק ושליטה ומפגינים התנהגות טובה. ככל שתבחרו להתמקד בדברים הטובים – הם יתרבו.
  4. לראות את ההיתרונות – בפרעת קשב יש גם יתרונות, וניתן להשתמש לחיוב בחלק בתסמיני ההפרעה ולראות בהן יתרון עצום. דווקא חוסר היכולת להתמקד במשהו מסוים יכולה לסייע להם לעשות כמה דברים בו זמנית, רמות האנרגיה הגבוהות יכולות לסייע להם לעבוד שעות ארוכות והאימפולסיביות יכולה לסייע להם לקחת סיכונים וליזום תהליכים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר