העירייה קיצצה בשעות הניקיון – דרישה להעביר את האחריות לביה"ס

הורים רבים בראשון לציון טוענים כי השירותים בבתי הספר מלכולכים ותלמידים רבים נאלצים להתאפק. יו"ר ועד ההורים: "יש להעביר את האחריות להנהלות בתי הספר"

פורסם בתאריך: 17.12.18 14:08

הורים בראשון לציון דורשים להפריט את הניקיון במוסדות החינוך ובבתי הספר בעיר. זאת, על רקע הטענות כי השירותים בבתי הספר מלוכלכים ובשל כך תלמידים רבים אינם יכולים להשתמש בהם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


האחריות והפיקוח על הניקיון בבתי הספר נמצא בשליטת העירייה, והיא זו שמשלמת לקבלנים על מנת שינקו בסוף היום את בית הספר, כולל השירותים שבהם עוברים מאות תלמידים ביום. זאת, כאשר לפני כחודשיים קוצצו שעות לקבלנים במוסדות החינוך, דבר המקשה על תחזוקת הניקיון. בתוך כך, הורים רבים בעיר טוענים כי השירותים בבתי הספר אינם נקיים וכאשר הם מתלוננים בפני הנהלת בית הספר, הם מופנים לעירייה.

לטענת הורים בראשון לציון בחדרי השירותים בבתי הספר ישנם צחנה חריפה ומחסור בנייר טואלט, הריצפה מלוכלכת לא פעם עם שתן וצואה המרוחים עליה. "הבת שלי לא נכנסת לשירותים, היא נאלצת להתאפק יום שלם עד השעה שלוש כשהיא מגיעה הביתה", מספרת אם לתלמידת כיתה י"א בתיכון בעיר. "היא לא מוכנה להיכנס לשירותים. והיא לא לבד, תלמידות ותלמידים רבים מעדיפים שלא להשתמש בשירותים בגלל מצבם, מהשעה עשר בבוקר אי אפשר יותר להכנס לשירותים. זה פשוט מפגע תברואתי".

הורים נוספים מצטרפים לטענות. כך מספרת אם לתלמידה באחד התיכונים: "נייר הטאולט נמצא אצל השרת או אצל המחנכת, אם ילד שכח לבקש אין לו נייר להשתמש בשירותים ולא מדובר בילדים בגן. צריך עובד ניקיון שיהיה בבתי הספר, יכנס לפחות פעמים ביום ויראה שהכל תקין, אין לי מושג אם זה תפקידו של השרת אבל מישהו צריך לעשות את זה, וכרגע נראה שאין אף אחד".

רוני עקירב יו"ר ועד ההורים העירוני בראשון לציון אומר כי אחד הנושאים שהוא מתכוון לקדם הוא הפרטת שירותי הניקיון בבתי הספר. "לצערי, לפני כמה חודשים קוצצו כשעתיים משעות הניקיון של הקבלן והמצב בא לידי ביטוי בשטח", אומר עקירב, "בנוסף, ברגע שלכל בית ספר תהיה הסמכות לבחור חברת ניקיון, הנהלת בית הספר תדאג לנושא בתוך בית הספר, וכך קבלן שלא יעשה את עבודתו יוחלף באותו הרגע. בבית הספר ניתן היה לבדוק באופן ישיר שהכל נקי. כיום אם יש בעיה, צריך לפנות לעירייה והכל מסורבל. הרבה תלונות מגיעות אלי בנושא, הניקיון בבתי הספר חייב לעבור הפרטה כדי שהמצב יהיה שונה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "משרד החינוך ביצע לפני למעלה משנה קיצוץ בתקצוב שרתים, המשפיע ישירות על עניין הניקיון. למרות האמור, העירייה מממנת עובד ניקיון למשך כל שעות הבוקר. במקרה נקודתי שהגיע לידינו פעלנו מידית וערכנו בירור מול הנהלת בית הספר וקבלן הניקיון. בסיום הבירור הוחלט לקנוס את הקבלן ולהזהירו שאם לא יחול שיפור באופן מידי הוא יזומן לשימוע. אנו נקפיד לחדד את הנהלים מול כל הגורמים הרלוונטיים ולפקח שאכן הדברים מבוצעים לטובת רווחתם של התלמידים. ראש העירייה יקיים דיון בנושא על מנת שמקרים כאלה לא יישנו".

ליאל אבן זהר, ממלאת מקום ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, הוסיפה: ״ראש העירייה ואני רואים חשיבות רבה בנושאי היסוד של מערכת החינוך וכמובן שניקיון הוא בסיסי והכרחי ללימודים תקינים ואנחנו ניתן דגש על הנושא מול מערכת החינוך כולה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר