צילום: שריה לוטן
צילום: שריה לוטן

רק בן 19 וכבר רוצה לכבוש את הרדיו: תכירו את אלעד יזי

הוא עזב את הישיבה לטובת לימודי מוזיקה ומנגן על כמה כלים עוד לפני שמלאו לו 10. אלעד יזי מראשון לציון אומר: "אני אדם מאמין ורוצה שהיצירה תגיע לכמה שיותר אנשים"

פורסם בתאריך: 10.11.18 11:06

תכירו את אלעז יזי, אמן ויוצר חדש מראשון לציון, רק בן 19 וכבר הוציא לרדיו שני שירים שמתקבלים יפה בפלייסטים – "להיבלע במרחקים" ו- "תפסיק עם השטויות". למדתי לנגן על פסנתר מגיל 7" מספר יזי, וכשנתיים לאחר מכן המשכתי ללמוד גם על תופים. עזבתי את הישיבה בכיתה ט' לטובת הלימודים בבית הספר למוזיקה "מזמור" (המקבילה של "רימון" למגזר הדתי. ד.ט) ואני חושב שכבר שם התקבלה אצלי ההחלטה לעסוק בתחום. נשאבתי לקסם הזה שנקרא 'מוזיקה', זה משהו שתמיד היה שם ברקע, החלום הזה של לרגש אנשים דרך מילים ומנגינות ועל הדרך גם להעביר מסר חשוב.

איך מתחילים? מה הדבר הראשון שהעלית ליוטיוב או הקלטת

יצא לי להעלות ליוטיוב במהלך הלימודים ב'מזמור' סקיצות שכתבתי בתיכון. הסקיצה הראשונה שיצאה נקראת "נקצרים זכרונות" והתגובות היו מעורבות ומפתיעות. החברים שהיו קרובים אליי, היו קצת בשוק, לא יצא להם מעולם לשמוע אותי שר, יחד עם זאת, ההפתעה הזו עבורם ועבור אחרים הייתה כל כך טובה וגרפה מחמאות שרק נתנו לי את החותמת הסופית שכדאי וצריך להמשיך בעשייה.

יזי מספר גם על ההשראה שלו בעת הכתיבה ואומר, "אני שואב השראה בעיקר מהאנשים שאני פוגש בדרך, אנשים מיוחדים בעיניי. לכל אחד יש איזה כאב או צעקה שאני יודע לתרגם לדף ואחר כך להלחין את זה. אני כותב בעיקר על סיפורים של אחרים במטרה ללמוד וללמד. קודם המילים מגיעות ורק אז המוזיקה, אבל לפעמים המילים נובעות אצלי ביחד עם הלחן".
אז על מה יזי שר, כמו שהוא  מגדיר זאת, "על נושאים שמעניינים אותי כרגע, אני שמח לקבל תגובות מבני גילי, צעירים יותר ואף מבוגרים ממני שמתחברים למילים וללחנים, מתרגשים ורק רוצים לשמוע עוד, זה מרגש ומעצים".

עד כמה אתה מעורב בתהליך ההפקה של המוזיקה?

את הסינגל הראשון והשני הפיק עבורי גלעד מרקוביץ' המוכשר. מאוד חשוב לי להיות מעורב בתהליך עצמו, בייחוד כשזה נוגע למוזיקה שלי. יחד עם זאת, אני גם משתדל מאד לקחת צעד אחורה ולתת לכל אחד את המקום שלו על מנת שתצא תוצאה טובה ולשביעות רצונם של כל מי שקשור לתהליך היצירה. אני בן אדם מאמין, אני אוהב את היצירה, אני הייתי רוצה שהיא תגיע לכמה שיותר אנשים, שתרגש".

ספר על השיר "תפסיק עם השטויות" וכמובן מה הולך להיות באלבום

"את השיר "תפסיק עם השטויות" כתבתי אחרי שיצא לי לשמוע שחברים טובים שלי התגרשו, ובשבילי זאת הייתה הפתעה. הסיפור שלהם זה השיר הזה. אני מאמין ומרגיש שלכל אחד חסר הדיבור הזה פנים מול פנים במיוחד בעידן הטלפונים של היום .צריך להיות ערים אחד לשני ולמה שעובר עלינו, כדי שתמיד נוכל לנסות ולתקן. אלבום הבכורה שלי עוד לא נראה באופק, כי היום עובדים בעיקר על סינגלים לרדיו. אני עסוק בלכתוב, להלחין, להכיר מפיקים וליהנות מהדרך הזו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר