המפגינים מחוץ לאולם הקונצרטים - כרזות המשוות בין ישראל לנאצים
המפגינים מחוץ לאולם הקונצרטים - כרזות המשוות בין ישראל לנאצים

הופעת הסימפונית ראשל"צ: בחוץ הפגנת BDS – בפנים "התקווה"

תשובת תזמורת ראשון לציון לפעילי הBDS במקסיקו בחגיגות ה-70 לישראל במקסיקו: 'התקווה' ו'ירושלים של זהב' מכלי מיתר ששרדו בשואה

פורסם בתאריך: 21.10.18 12:23

התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון הוזמנה באחרונה לקונצרט חגיגי במקסיקו סיטי, במסגרת חגיגות ה-70 למדינת ישראל שצוינו בעיר. הקונצרט נערך בהשתתפות גורמי ממשל, דיפלומטים ואנשי הקהילה היהודית המקומית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במהלך הקונצרט, התקיימה מחוץ לאולם הקונצרטים הגדול "bellas artes" במרכז העיר הפגנה של גורמי ה-BDS ופעילים פלסטיניים. כל זאת, בזמן שבאולם – הקהל התרגש לצלילי השיר "ירושלים של זהב" בביצוע התזמורת ובסיום הקונצרט – לצלילי "התקווה".

יחד עם התזמורת מראשון לציון, עלו על הבמה שני כלי מיתר אותם בנה ז'אק וולפגנג האקרט, יהודי-הולנדי שנרצח באושוויץ. את כינורו הראשון בנה ז'אק בהיותו סטודנט בשנת 1906, ואילו הצ'לו נבנה על ידו בסמיכות לפרוץ מלחמת העולם השנייה.

שגריר ישראל במקסיקו יונתן פלד, אמר באירוע: "אי אפשר שלא לחוש גאווה כאשר שומעים את התזמורת הסימפונית הישראלית מראשון לציון בלב התרבות המקסיקנית, בארמון האמנויות היפות. הופעת התזמורת היא שיא של פעילות ישראלית לציון שנות ה-70 לישראל שנחגגו במקסיקו, בהשתתפות אלפים ברחבי המדינה והיא סמל נוסף לידידות בין העמים".

מנכ"ל התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון, עופר סלע: "אנחנו נרגשים לחגוג את שנות ה-70 למדינתנו במקסיקו סיטי. שמחנו לראות את ההתרגשות הגדולה באולם הקונצרטים, ונוכחנו כי שום הפגנה לא תחריש את צליליהם העוצמתיים של 'התקוה' ושל 'ירושלים של זהב'".

הכינור ששרד את השואה

הכינור ששרד את השואה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר