יפה בן דויד מזכ"לית הסתדרות המורים בועידת ערי החינוך של ראשון לציון

מזכ"לית הסתדרות המורים: "רואה מקרים מזעזעים של הורים שמנסים לנהל את ביה"ס"

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים נשאה דברים בוועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה בראשל"צ ואמרה, "לא יעלה על הדעת שמדינה תבוא ותגיד שצריך לקצץ את החופשות של המורים. אם אתם רוצים להשוות אז תגדילו את חופשת עובדי המשק"

פורסם בתאריך: 22.8.18 11:19

בועידת ערי החינוך שנערכה בראשון לציון נשאה דברים יפה בן דוידמזכ"לית הסתדרות המורים, בין היתר אמרה בן דויד, "בשבועיים האחרונים קיימנו כמה ועידות חינוך. עד כה הוועידות שערכנו היו מוצלחות מאוד, אני גאה להיות בראשון לציון ומשוכנעת שהכנס יהיה מעשיר ומרתק במיוחד. בראשון לציון עובדי ההוראה מחנכים לערכים במציאות לא פשוטה. אני מקיימת מפגשים עם עובדי הוראה בכל הארץ. כל מה שאנחנו עושים כל השנה בכל החזיתות הוא למען קידום עובדי ההוראה בכל הארץ. אני מייצגת מעל 120 אלף מורים ועובדי הוראה. פגשתי עובדי הוראה שבאו לשנות ולחולל מהפכה, הם אנשים מסורים שרואים בחינוך שליחות. הבעיה היא שחלקם מתייאשים מהמערכת ועוזבים, הם מרגישים לא מוערכים מספיק מכל הבחינות, לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יש עלייה של מורים שעוזבים בחמש השנים הראשונות לעבודתם.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בן דויד המשיכה להתייחס לבעיות שנתקלים במורים במערכת החינוך ובין היתר התייחסה גם להתערבות ההורים, "יש שתי בעיות עיקריות –  האחת היא ההתערבות של ההורים והשנייה היא חוסר הגיבוי של המורים, כיום יש מחסור במנהלים שרוצים לנהל בתי ספר. כדי לפתור זאת יש לטפל בשכר של המנהלים, שנית יש לטפל באוטונומיה של המנהלים, תן למנהל לנהל את בית הספר, תציב לנו יעדים כמשרד אך אל תכבול לו את הידיים. תן למנהלים בדרכים שלהם להגיע ליעדים" היא הדגישה, "הסתדרות המורים נאבקת בהמון חזיתות למען עובדי הוראה בישראל. בנושא קיצוץ בסייעות הרפואיות נאלצנו ליצור סכסוך עבודה. במקרה אחר נאבקנו בקיצוץ ימי החופשה של המורים. לא יעלה על הדעת שמדינה תבוא ותגיד שצריך לקצץ את החופשות של עובדי ההוראה כדי להשוות לחופשות של עובדי המשק. אם אתם רוצים להשוות אז תגדילו את חופשת עובדי המשק" היא אמרה כשמחיאות כפיים נשמעות מהקהל, "אנחנו נמשיך לעסוק בקו שבין מעורבות להתערבות הורים. אנחנו מעודדים מעורבות ורוצים אתה ואנחנו גם רואים את התוצאות, היכן שיש מעורבות כולם מרוויחים. אבל מצד שני אני רואה כמעט מדי שבוע מקרים מזעזעים של הורים שמנסים לנהל את בתי הספר ושהם לא מקבלים את מה הם רוצים הם פותחים בבריונות ואף באלימות, השבוע דיברה איתי מנהלת שעברה שיימינג ברשת".

 

בשלב זה בן דויד אף פנתה אל ראש עיריית ראשון לציון דב צור שישב בקהל ואמרה, "המזל של המורים זה שהם עובדי משרד החינוך. אני לא רוצה להגיד לך עם כמה מקרים אני מתנהלת שבהם ראשי רשויות שאינם מעסיקים את מנהלי בתי הספר ואומרים להם למסור את המפתחות", בן דויד המשיכה ואמרה, "אנחנו ננסח יחד אמנה עם אנשי חינוך באקדמיה שתחזיר את האוטונומיה למנהלות והמנהלים. אני מאמינה שהאינטרסים של כולנו זהים, כולנו רוצים מערכת חינוך טובה יותר ונוכל להשיג זאת רק באמצעות שיתוף פעולה. המשכורות של המורים הן נמוכות. אומרים לנו 60 אחוז לתת למורה המתחיל, אבל מה עם המנהלים והמורים? האחריות של המדינה היא להעלות את השכר של עוברי ההוראה, לא יעלה על הדעת שמנהל יקבל פחות ממורה ושמורה יקבל יותר ממנהל. אנחנו נשנה זאת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר