דב צור בועידת ערי החינוך בראשון לציון
דב צור בועידת ערי החינוך בראשון לציון

דב צור בוועידת החינוך בראשל"צ: ילד שמכה מורה הוא פרח מוגן על ידי משרד החינוך"

דב צור ראש עיריית ראשון לציון פתח את ועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה בעיר ואמר, "הגדלנו את ההשקעה בתלמיד מ-1600 שקלים ל-4000 ומ-61% זכאים לבגרות עד ל-92%

פורסם בתאריך: 22.8.18 10:22

בוועידת החינוך של ערי ישראל שנפתחה הבוקר בראשון לציון, אחת מתוך 11 ועידות שונות המתקיימות בכל רחבי ישראל ביוזמת רשת שוקן, בה עיתוני השקמה בחולון, בת ים וראשון לציון, נשא ראש עיריית ראשון לציון דב צור את דברי הפתיחה ואמר: "חינוך בשבילי הוא תפיסת עולם ובסופו של דבר הבסיס הוא חינוך, ולכן אנחנו בעיריית ראשון לציון מקדישים מאמצים אדירים. אנחנו מטפלים בחינוך ובסביבתו בשלושים אחוזים מזמננו. אם הצלחנו להגיע לסיטואציה כזאת אפשר להבין מה בשבילנו הוא החינוך".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כשהגעתי לתפקיד שלי" המשיך צור, "ראשון לציון הייתה האמצע של המדינה בחינוך. חשבתי שבמובן הזה צרכים להחזיר עטרה ליושנה. החלטתי שצרכים לשנות את התפיסה של החינוך בעיר, אמרתי שהמערכת העירונית בראשות תרקוד סביב החינוך. אני אזכיר שבראשון לציון לפני שנבחרתי ההוצאה על כל תלמיד הייתה 1600 שקלים והשנה ההוצאה היא מעל 4000 שקלים. העירייה מוציאה כל שנה 150 מליון שקלים על חינוך. העלנו את אחוז הזכאות לבגרות מ-61 אחוזים ל-92 אחוזים. ככה ראשון לציון הפכה לעיר יותר איכותית. זה מספר דרמתי ואנחנו לא מסתפקים בו. הממוצע שלנו בעיר עומד 92 אחוזי זכאות ושני בתי ספר עם מאה אחוזי זכאות".

על המחסור במורים הגיב צור ואמר, "שבעה מתוך 14 בתי הספר העירוניים קבלו אות הצטיינות. אנחנו כמערכת נתנו וקיבלנו בחזרה אך זה לא מספיק לנו. חלק גדול מהאתגרים שלנו זה שאנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לקבל מהמדינה מה שיש למערכת חינוך טובה. יש מחסור במורים שמאיים למוטט את מערכת החינוך בישראל. וועדי הורים אומרים לי "לא הייתה לנו מורה לאנגלית, לא הייתה לנו מורה למחשב חצי שנה". לדעתי משרד החינוך מתקשה להתמודד עם המחסור הזה. אם הייתה לנו כעירייה את האופציה להטיב את שכר המורים היינו עושים את זה. החלטנו להקים מרכז הכשרה למורים, אנחנו נקים פסגה ייחודית ליד המכללה למנהל, מבנה שיהווה פסגה ברמה גבוהה מאוד ומוקד לחדשנות עם אינטראקציה עם תעשיית הסטארט אפ ואנחנו נקווה שבאמצעות המודל הזה נוכל לגייס מורים איכותיים לראשון לציון".

צור המשיך לתאר את התוכניות העתידיות בעיר ואמר, "בחודשיים הקרובים נפתח את מרכז שוורצניימן למדעים. הלכנו למהלך הזה כי ראינו שיש בעיה בלימוד המדעים בראשון לציון. זה דבר שהולך לעלות בהרבה כסף ומאמץ לעירייה. יהיה שם את הציוד התקדם והחדשני ביותר בלימודי פיזיקה בעולם. אני מניח שזה ימשוך את הסיפור של לימוד המדעים בראשון לציון למעלה.

 

על קהילה ואלימות

צור התייחס לשתי בעיות בבחינתו הן אקוטיות, מחסור בקהילה ובעיית האלימות בבתי הספר, "כשגדלנו בבית משותף כמעט כל הדירות היו פתוחות, זו הייתה החברה שלתוכה צמחתי. כיום בבית משותף כאשר אתה יוצא מן המעלית אתה כבר לא רואה אף אחד. כי אחד שומר את הפרטיות שלו וזה יוצר פחד. בגלל זה היינו צריכים להתמודד עם אנשים שלא רצו אנשים שאינם מהשבט שלהם. אנחנו רוצים שלכל בית ספר יהיה בסיס קהילתי".

על נושא האלימות המשיך ואמר, "נתקלתי באלימות של ילדים שמתקבלת בסלחנות בלתי נסבלת על ידי המנגנונים של משרד החינוך. ילד שמכה מנהלת וזורק ארונות והוא פרח מוגן, זה דבר בלתי אפשרי. אמרתי למנהלים שהם יקבלו גיבוי ממני לאפס סובלנות לאלימות. זה חייב להיות המסר שלנו בראשון לציון בשנה הקרובה".

 

ועידת החינוך של ערי ישראל בראשון לציון

ועידת החינוך של ערי ישראל בראשון לציון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מורה וותיק

    גיבוי גיבוי עד התלונה במשטרה ,למה החזקת לי את הילד ביד ומנעת ממנו להשתחרר על המנהלת ,ובית המשפט יגיד שזה היה מעבר לצורך הנדרש . אני בתור מורה אומר ,שיאכלו אחד את השני ,זה מה שהמדינה וההורים מגדלים ,זה מה שיקבלו ,אי אפשר ביד אחת לחנך לערכים מסויימים וכשהילד חוזר הביתה מקבל בערוץ 2 חינוך הפוך לגמרי .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר