כריש עמלץ כחול (צילום: שאטרסטוק)
כריש עמלץ כחול (צילום: שאטרסטוק)

האם הכרישים בדרך לחופי ראשון לציון?

גופות כריש שהתגלו בנתניה ושמועות על כרישים באזורי המרכז הכניסו את ציבור הרוחצים לפאניקה, שאלנו מומחה עולמי מה צריכים לעשות אם בכל זאת נתקלים בכריש

פורסם בתאריך: 16.8.18 17:05

בעקבות הכרישה שנמצאה בחופי נתניה, והשמועות על כריש גם בחופי ראשון לציון ויפו שצצו ברשתות החברתיות ומעולם לא אומתו, נראה כי יש פאניקה סביבה הנושא, ולא לשווא. נראה כי בניגוד לדולפינים, יחסי הציבור של הכרישים לא מוסיף לתדמית המאיימת, עוד מימי "מלתעות". החיה המופלאה שהייתה מזוהה עם השנים כאקזוטית ושייכת לאוקיינוסים רחוקים עשתה "עליה" ונצפתה מספר פעמים בשנים האחרונות בים התיכון, ובעיקר בחדרה ליד תחנת הכח של חברת החשמל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כשבועיים הגיעה כרישה מתה לחופי נתניה, כשהיא בהריון, ובבת אחת החזירה את השמועות, ונראה כי הרוחצים בכל חופי ישראל נתקפו פחד. בשבת האחרונה הופצה כרזה בחופי בת ים-יפו באמצעות מטוס קל עם הכיתוב "זהירות כריש" כחלק מפרסומת (כך נמסר מאיחוד ההצלה בת"א) מה שיצר בהלה בחופים, ונהירה לא מתונה החוצה.

הרשתות החברתיות תורמות לעניין הגובר בכרישים (צילום מסך פייסבוק)

הרשתות החברתיות תורמות לעניין הגובר בכרישים (צילום מסך פייסבוק)

אביב לוי, מומחה לכרישים בעל שם עולמי וגם המנהל המדעי של פארק המצפה התת ימי באילת, מרגיע, ועושה לנו קצת סדר, "הכרישים הם חלק אינטגרלי חשוב בטבע, ותורמים לאיזון הביולוגי. הם ניזונים בעיקר מבעלי חיים מתים, וכך למעשה "מנקים" את הים מבע"ח פצועים, וממחלות. סטטיסטית, יש סיכוי גבוה יותר להיפגע ממפגש עם פרה או מעקיצות נחשים או עקרבים מאשר ממפגש עם כריש. למעשה, אנחנו בכלל לא מעניינים את הכרישים. כמות הכרישים שנצפו בישראל היא גדולה, וכמות הפציעות מהם היא אפסית", לוי מרגיע ומספר, שהמקרה היחיד בו נפצע אדם מכריש בישראל התרחש אי שם בשנות ה-70, וגם אז זו הייתה טעות בזיהוי, וככל הנראה הכריש חשב שמדובר בחיה פצועה. לוי מספר כי הכרישים הם הקורבן האמיתי, וכי לרוב הם נפגעים או מתים ממפגש עם בני האדם, דרך דייג לא חוקי ופגיעות מספינות.

מה צריכים לעשות אם בכל זאת ניתקל בכריש?  נראה כי מה שחשבנו אולי לעשות ( כלומר לברוח) הוא בדיוק ההפך ממה שצריך לעשות "בגלל שהכרישים ניזונים מבעלי חיים פצועים ומתים, אנחנו צריכים להראות לכריש שאנחנו חזקים ובריאים. אם גילינו כריש אסור להשתולל במים כמו חיה פצועה, וגם ריצה מבוהלת והשפרצות מים לא יעזרו לו להבין שאנחנו בריאים".

לוי מוסיף ואומר, "גם לקפוץ מהספינה בלב ים יכול לבלבל את הכריש, שרגיל שהזבל שבני האדם זורקים מהספינות הוא לפעמים אכיל. כמובן שמדובר בלב ים, כמו בשייט תענוגות בין יוון לישראל ".

לסיום לוי חשף אותנו לסטטיסטיקה, שרק חמישה בני אדם נפצעים מכריש בשנה בכל העולם, בעוד מעקיצות יתושים לדוגמה, מתים בשנה כ-3000 אנשים. עוד הוסיף לוי, כי כמעט אף אחד מסוגי הכרישים המסוכנים אינם נמצאים בים התיכון, או בים האדום ולכן אם תתקלו בכריש, נסו להנות מהרגע, לוי טוען שזה רגע מרגש.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר