אורנה פז
אורנה פז

אורנה פז – משיכון המזרח למפקחת על כל הגנים בארץ

היא מאמינה ב"דרך ארץ לפני תורה", ועכשיו היא התמנתה לאחראית הארצית על החינוך הקדם יסודי וטוענת, "כל מה שאנחנו לומדים לחיים, אנחנו רוכשים בגן הילדים"

פורסם בתאריך: 14.8.18 11:05

היא גאווה לעיר שלנו, הראשונה בחינוך, הגננות מספרות עליה שהיא גם הראשונה להיות אדם בכל מקום, תוצרת כחול לבן ראשון לציון,  אורנה פז, עד לפני שבוע מפקחת גני הילדים בעיר, ומי שמחליפה את סימה חדד המפקחת הארצית לחינוך קדם יסודי.

"אומרים שאנשים לוקחים צידה למסע של החיים אז אותך לנצח אשא בליבי. לנצח תהיי דמות מופת ולאור הדרך שהלכת אחלום גם אני ללכת ולהאיר נשמות כמו שאת עשית! תודה מפקחת אהובה לנצח אוהב ואוקיר אותך", במילים אלה כתבה גננת מראשון לציון למפקחת על גני הילדים אורנה פז, לאחר שקודמה למפקחת ארצית על חינוך הקדם יסודי, וסיימה את תפקידה לאחר שנים רבות כאן בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

אורנה פז נשואה ואמא לשני ילדים בוגרים, רותם דוקטורנטית למדעי המח בטכניון ואסף, סטודנט למערכות מידע, וברזומה המקצועי שלה תמצאו תפקידים רבים ומגוונים בתחום החינוך: פיקוח על גני הילדים, מפקחת מתאמת בחינוך הקדם יסודי במחוז מרכז, מנהלת צוות מדריכות של גנים וכן שותפה בליווי ובפיתוח מקצועי של מפקחות ומדריכות לגני הילדים, בעלת תואר שני במנהל חינוך ותואר ראשון בהוראה. 

היא גדלה בשיכון המזרח ולימים סגרה מעגל בכך שהפכה להיות מפקחת שם

"נולדתי וגדלתי בשיכון המזרח בראשן לציון למשפחה ברוכת ילדים לאבא נגר ולאמא עקרת בית", מספרת אורנה,"השכונה במובנים רבים הייתה מאתגרת ודחפה אותי ללמוד, להצליח ולהצטיין, האדם המשמעותי הראשון בחיי היה אבי ז"ל, שחינך אותנו לאורו של הפתגם: "דרך ארץ קדמה לתורה." משפט זה הוא המוטו המוביל אותי בחיי האישיים ובחיי המקצועיים, ערכים של כבוד, נתינה , אהבה, עזרה לזולת, הקשבה ענווה וצניעות הם נר לרגליי ולפני היותי מפקחת, אני אדם, הרואה ופוגשת אדם אחר, אדם על מכלול ההיבטים שהוא מביא עמו".

על הדמות המשמעותית השניה בחייה היא נזכרת במורה בכיתה א', המורה דרורה שדחפה אותה להצליח, זיהתה את יכולותיה והאמינה בה, בסוף כתה ג', עמדה על בימת המסדרים בחצר בית הספר וקיבלה תעודת הצטיינות על השגייה הלימודיים ומאז שאיפה למצויינות שהיא אורח חיים עבורה. על הבחירה לעסוק דווקא בחינוך היא מספרת, "בחרתי במקצוע החינוך מתוך תחושה של שליחות מתוך רצון לגעת בילדים, להיות משמעותית עבורם, להאמין בהם ולטעת בהם תחושת המסוגלות וההצלחה בדיוק כפי שעשתה המורה דרורה לי.

כשהיא נשאלת על ערכים המובילים אותה היא מונה שלושה, מצוינות ערכית, כבוד לשונות ומצוינות פדגוגית. "אמון הוא ערך מרכזי בעבודתי", טוענת אורנה, "גיליתי שהוא כמו מטה קסם. ככל שנותנים יותר אמון בילד כך הוא מצליח יותר, לימים גיליתי שזה עובד גם עם מבוגרים. ככל שאני מאמינה יותר בגננות שלי הן מעיזות יותר, מצליחות יותר וגם הן הופכות לדמויות משמעותיות יותר עבור ילדי הגנים.

אני מאמינה שבחברה שלנו, ובגן הילדים  יש מקום למגוון אנשים, מגוון דעות ומגוון אמונות. במערכת החינוך יש מקום לסוגים שונים של ילדים ולסוגים שונים של משפחות. החינוך לקבלת השונות יתרום לחברה שוויונית יותר, ובמצוינות הפדגוגית אני מאמינה בגננים ובגננות איכותיים, בעלי ידע, בעלי נכונות ללמוד ולהתפתח ובעלי מוטיבציה להגשים את חלומותיהם וליצור גנים פעילים, ייחודיים, מאתגרים. לא אדרוש מהגננות שלי, מה שלא אדרוש ממני, "ונאה דורש נאה מקיים" ובשנת 2012 זכיתי ב "פרס צוות המנהל הכללי" לשנת התשע"ב – בהמלצת הוועדה המשרדית לבחירת עובד מצטיין בשירות המדינה".

מה החזון שלך?

"היעד המרכזי כפי שאני רואה אותו הוא להתאים את גן הילדים לעולם המשתנה ולבדוק איזה ידע, ערכים ומיומנויות נקנה לילדי הגנים כדי שיוכלו לחיות באופן ממצה ומעשיר בהווה ובעתיד, לפתח מודלים חינוכיים חדשניים על פי עוגני מיומנויות המאה ה- 21 ועל פי ההתאמה לאוכלוסייה הייחודית לכל גן וגן. בנוסף, יש לפתח מרחבי למידה מעוררי השראה המקדמים אוריינות דיגיטלית לצד חיזוק תכנים חברתיים ורגשיים שהם הבסיס להתפתחותו של כל אדם. לסיכום, רוברט פולגרם כתב: "כל מה שאני יודע למדתי בארגז החול של גן הילדים", דרכי הלמידה בגן הילדים הן הקרובות ביותר למיומנויות המאה  ה-21, ילדים לומדים תוך כדי משחק ובדרך של אינטראקציה עם חבריהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאצק

    עוד חוזר בתשובה שרוצה ללמד אותנו יהדות אז בלי קשר לעברך כדי שתדע שדרך ארץ היא כלי לקבלת התורה באם הכלי מנוקב אז לא שווה לימוד התורה למדנו את זה מהמגפה שפגעה בתלמידיו של רבי עקיבא שאולי תורה היתה להם אבל לא החזיקה להם טובה משום שדרך ארץ לא היתה להם ועכשיו שמא תאמר סליחה טעיתי?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר