עיריית ראשון לציון

אינפלציה של מתמודדים: מי יהיה ראש העיר של ראשון לציון?

מארבעה מתמודדים בבחירות האחרונות, קפץ מספר המתמודדים לקראת הבחירות הבאות לתשעה, האם כולם חושבים שהם יוכלו לנצח את דב צור?

פורסם בתאריך: 10.7.18 12:39

ב-30 באוקטובר יערכו הבחירות לראשות העיר בראשון לציון, ונראה שמערכת הבחירות הזו סוערת מתמיד, ובשונה משנים קודמות הדבר שמאפיין את הבחירות הנוכחיות הוא ריבוי מתמודדים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אם בבחירות הקודמות מספר המתמודדים עמד על ארבעה בלבד (חמי דורון, אסף דעבול, דב צור וליאל אבן זהר) היום המצב שונה לחלוטין עם אופציה לתשעה מתמודדים שונים, ואלו שמות: דב צור ראש העיר, רז קינסטליך, ליאל אבן זהר, דורון אוזן, ואסף דעבול, רותם אברוצקי, איש רשות השידור לשעבר וחבר הכנסת יואל חסון (שהכריז כי הוא שוקל לרוץ, אך בשיחה אתמול טען שלא ירוץ בסוף) ועליהם אפשר להוסיף גם את איתן שלום, חבר המועצה שצפוי להכריז בסוף החודש על התמודדותו וגם מוטי עג'מי, שמחזיק בתיק הרווחה ונמצא בסיעה עם צור ומילא את תפקידו כשזה היה היה במעצר והורחק מבניין העיריה, כך או כך אנו נמצאים בריבוי מתמודדים ומערכת בחירות סוערת במיוחד.

דב צור ראש עיריית ראשון לציון (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)

דב צור ראש עיריית ראשון לציון (צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי)

אז איך נוצר המצב הזה? שאלנו יועץ תקשורת בכיר המתמחה בין היתר בבחירות לרשויות המקומיות לפשר האינפלציה, "התופעה קיימת השנה בהרבה ערים וזה לא משהו שקיים רק בראשון לציון" הוא טוען, "בחיפה יש 7-8 מתמודדים, בירושלים כשישה כך שהתופעה לא ייחודית לראשון לציון, היא נובעת בחלקה מתוך ההבנה שבסופו של דבר התקשורת והעניין הציבורי מכסים בעיקר את המרוץ לראשות העיר וכמעט ולא מכסים את המירוץ למועצת העיר, לכן אנשים מתמודדים לראשות העיר כאמצעי טקטי כדי לקבל חשיפה, גם אם אין להם סיכוי ולו אפסי לשבת על כיסא ראש העיר, בינתיים מזכירים אותם, כותבים עליהם והם מאמינים שבסופו של דבר יהיה להם מקום ברשימה וסיכוי טוב יותר בגלל החשיפה שקיבלו להתברג בתפקיד טוב במועצה".

יואל חסון (צילום: פלאש 90)

יואל חסון (צילום: פלאש 90) הכריז שאולי יתמודד לתפקיד ראש העיר ובסוף חזר בו

חוסר הבנה של החוקים

יועץ התקשורת גם מציין את חוסר הנסיון של המתמודדים, "לראשונה החוק מתקצב אנשים שרצים גם לראשות העיר, יש מתמודדים שחושבים שאם יתמודדו לראשות העיר הם יקבלו את תוספת התקציב הזו, אבל הם מתעלמים מהעובדה שהחוק קובע שצריך לזכות ב-20% מהקולות כדי לקבל את התקציב והמימון האלו. הציבור לועג כמובן לחלק מהמתמודדים, שחלקם אגב שם את השלטים בידיעה שיפסידו, אבל חושב כבר על המירוץ הבא, או שרוצים להיות יותר מפורסמים כדי להרים את מעמדם, וכדי שיבקשו מהם להוריד את מועמדותם ובכך לקבל תפקידים טובים יותר במועצה, זה נקרא מועמדות טקטית".

 

הרשתות החברתיות גועשות

כיכר השוק המודרנית היא כמובן הרשתות החברתיות ובראשון לציון גועשות ותוססות קבוצות הפייסבוק. מה חושבות מנהלות הקבוצות על האינפלציה במתמודדים לראשות העיר. איריס חזן, מנהלת קבוצת "פורום ראשון לציון-בימת התושבים" אומרת: "אפשר לחוש את הלך הרוח של התושבים לגבי המועמדים לראשות העיר, המון פוסטים נכתבים על ידם וקיימות ריבוי תגובות בנושא, מרגישים את המתח באוויר, את אי הוודאות, התחושה לגבי ראש העיר המכהן אינה טובה מצד המגיבים, אין ממש תמיכה והמון מלינים על אכזבה מהקדנציה הנוכחית שבראשות דב צור. בנימה זו אאחל בהצלחה לכל המתמודדים באשר הם ושהטוב ינצח".

עדי זוהר מנהלת את "פורום תושבי ראשון לציון" מרגישה אחרת את הקהל: "יש תחושה מאוד קשה בבחירות האלו – השמצות, ספקולציות, גולשים פיקטיביים וגולשים שלא מזדהים כתומכים אבל עדיין מרגישים שהם "שכירי חרב" של מועמד כזה או אחר ומטרתם להכפיש את שאר המועמדים, לפעמים בלי הגיון. אני בתור מנהלת הצהרתי על תמיכתי ברז קינסטליך המועמד לראשות העיר ואני מנסה ככל יכולתי לשמור על איזון וכבוד לכל הגולשים, לא משנה במי הם תומכים".

כך או כך עקב ריבוי המתמודדים צפוי סיבוב שני של בחירות בוא יעלו שני מתמודדים לסיבוב אחרון ראש בראש, נכון לרגע זה הכל פתוח ויש למה לחכות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר