"הבן שלי הולך למות לי בידיים, תצילו לי אותו"

האב מתוסכל: בנו הצעיר שמתמודד עם מחלת נפש ומנסה לשים קץ לחייו לא מקבל כל מענה. מי יציל את הצעיר מראשון לציון?

פורסם בתאריך: 22.6.18 08:50

יואב, אב לצעיר המתמודד עם מחלת נפש זועק לעזרה: "בני מיואש, מאושפז פעם אחר פעם ומקבל טיפול רפואי לא מתאים, חוזר הביתה ומאיים להתאבד. שמישהו יתעורר לפני שיהיה מאוחר", מבקש האב הנואש.

הסיפור העצוב הזה מתחיל לפני חמש שנים. חודש לפני הגיוס לצה"ל, חלה בנו של יואב במחלת נפש. לאחר מספר אשפוזים הוא קיבל טיפול תרופתי ועם הזמן הצעיר חזר לעבודה ולשגרת חייו. אבל היציבות לא נשארה לאורך זמן. לפני כחודש חלה התדרדרות חמורה במצבו של הצעיר, זאת, לאחר שבמהלך השנה האחרונה אשפז אותו אביו כעשר פעמים. "בכל אשפוז הוא קיבל טיפול רפואי שלא הצליח לייצב את מצבו הנפשי. רק בחודש האחרון, הוא נכנס וחזר לבית החולים ואני מתחנן: תעזרו לנו, שמישהו יעזור לנו", אומר אביו של הצעיר, "ביום חמישי האחרון לאחר אשפוז של כמה ימים, שיחררו אותו מבית החולים, במוצאי שבת הוא שוב לא הרגיש טוב, הוא אמר שהוא רוצה להתאבד. מיד הזעקתי את מד"א ואת המשטרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"העובדת סוציאלית המליצה לי לקחת אותו לבית חולים. הלכתי לפסיכיאטר המחוזי והסברתי לו שהבן שלי לא מאוזן נפשית. אמרתי לו שבכל פעם נותנים לו זריקה שלא מתאימה לו ואחר כך שולחים אותו הביתה. אמרתי שהוא בוכה ורוצה להתאבד, שאינו לא מרגיש טוב ואנחנו אובדי עצות בבית ולא יודעים איך להתמודד", ממשיך האב.

"אתמול הלכתי למרפאה  ודיברתי עם הרופא שלו. סיפרתי לו על המצב שאנחנו חווים בבית מאז שהבן השתחרר, על כך שהוא כל הזמן מאיים להתאבד. הרופא אמר לי שאקח אותו מיד למיון והלכנו כמו שהמליץ הרופא למיון בבית החולים לבריאות הנפש. חיכינו שם שלוש שעות וכשהגיע תורנו, אמרו לנו לחזור לרופא שלנו. אמרתי להם בדמעות: 'אותו רופא שלח אותי אליכם, ואתם מחזירים אותי לרופא אחרי כל ההמתנה הזו?'. בנוסף, המאבטחים רצו להכות אותי לאחר שפרצתי בבכי כי איבדתי את הכוחות האחרונים שנשארו לי. אני אדם חולה, אדם מבוגר אחרי שני ניתוחים בגב, זו לא צורה ולא דרך, אי אפשר כל פעם כשמגיעים אליהם לתת לו זריקה ולשלוח הביתה הילד מת לי בידיים, תצילו לי אותו".

מבית החולים לבריאות הנפש שבו אושפז הצעיר נמסר בתגובה: "מטעמי סודיות רפואית, לא נוכל להתייחס למקרה הפרטי. בית החולים חרט על דגלו מלחמה באישפוז הכפוי והוא יעשה כל שביכולתו כדי למנוע אשפוזים כפויים, בנוסף בית החולים עושה כל מאמץ כדי לאפשר למטופלים ממושכים להשתקם בקהילה ולא לחיות תקופות ארוכות בבתי החולים. חירות האדם וחיי קהילה הם ערך מרכזי בעיני הנהלת בית החולים והיא פועלת יום ולילה ליישמו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר