כלב עם רצועה בפארק

מי נגד מי: העירייה נגד בעלי הכלבים או ההפך?

בעלי כלבים טוענים כי העירייה מתנכלת להם ונותנת להם דו"חות ללא הבחנה. מנגד בעירייה טוענים כי מגיעות אלפי תלונות בשנה על בעלי הכלבים עצמם, אז מי צודק?

פורסם בתאריך: 27.5.18 14:17

מלבד עניין הניידות המצלמות שעלו לכותרות לאחרונה וביטולן, בעיות נוספות הכוללות את פקחי העירייה, מעסיקות חלק מהתושבים. רבים מתושבי העיר המגדלים כלבים, חשים כי העירייה שמה לעצמה מטרה "לדפוק לנו דו"חות", כהגדרתם. האם זוהי התנכלות ללא סיבה ממשית, או פשוט רצון לשמור על העיר נקייה מגללי כלבים וסכנת נשיכות?

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

מידן כחלון בן 28, עזב את ראשון לטובת עיר אחרת וזאת בגלל שהרגיש שהפקחים לא עוזבים אותו ויורדים לחייו.
"זה גבל בהתעללות" הוא מספר, "יום יום כשהייתי יורד עם הכלבים היו מחכים לי הפקחים ומחכים לאיזו טעות קטנה לתת לי דו"ח, עברתי כאן התעללות עד שהחלטתי עם אישתי לעזוב את העיר ששונאת כלבים. אני יודע שאני לא היחיד שירדו לו לחיים, יש עוד המון אנשים כמוני, אין לי בעיה לקבל דו"ח, וזה נכון וצריך שתהיה אכיפה, אם לא אוספים את הצואה, ואם יורדים עם כלב תוקפני ללא מחסום פה, אני בעד, אבל אני קיבלתי דו"חות לא מוצדקים למרות שתמיד ירדתי עם רצועה וקולר, יש לי שני כלבים גזעיים ומאולפים, במקצועי אני מאלף כלבים, והכלבים שלי מחונכים.

פעם אחת החזקתי ביד אחת את הרצועה וביד השניה שקית עם מסמכים שהייתי צריך להעביר, לשנייה הורדתי את הרצועה כדי לראות שלא שכחתי מסמכים, באותה שנייה קפץ עלי פקח ורשם לי דו"ח, בפעם נוספת ירדנו אני ואשתי עם הכלבים, אישתי היתה באותה תקופה בשמירת הריון והתקשתה ללכת, כשהיא רצתה להתיישב על ספסל בגינה וכדי לתת לה יד שיחררתי את הרצועה לשנייה, ושוב פקח קופץ משום מקום ושוב דו"ח, הסברתי את המצב של אישתי, לא עניין אפילו את הפקח. אני לראשון לציון לא חוזר, בעיר שאני גר כיום כבר למעלה משנה, לא נתקלתי ביחס מזעזע כזה לתושבים".

אלפי תלונות נגד בעלי כלבים מתקבלות בשנה

גורמים בעירייה הגיבו לנושא ואמרו, "עבירות בעלי כלבים הן מהמטרדים הנפוצים ביותר בקרב תושבי העיר. הדבר בא לידי ביטוי בכמות הפניות למוקד העירוני שעולה מדי שנה. זו עובדה, התושבים מתלוננים שוב ושוב לעירייה כנגד בעלי כלבים שלא שומרים על החוק, למשל ב-2014 כמות הפניות הנוגעות לגללי כלבים עמדה על 1800 פניות, ואילו ב-2016 זה הגיע כבר ל-2500 פניות. זה לא יוזמה שלנו, אלא תושבים שמתלוננים. מלבד צואת כלבים, כלב שאינו קשור ברצועה מהווה סכנה בכמה היבטים. הסכנה הראשית כמובן היא סכנת הנשיכה ותקיפה. גם כלבים שאינם מוגדרים מסוכנים עלולים לתקוף, כך היה רק לפני שלושה חודשים כאשר כלב שאינו מוגדר מסוכן תקף תושב כבן 75 שנזקק לטיפול רפואי". עוד מסבירים גורמים בעירייה כי הכלבים יכולים לזנק לכביש אם הם לא מוחזקים ברצועה, "כלבים נוטים לרדוף אחרי חיות אחרות כמו חתולים או כלבים אחרים או להיבהל מרעשים או סירנות, וכך הם מזנקים לכביש, מסכנים עצמם ואת הנהגים. כמו כן, אנו נאלצים להתמודד עם תופעות שונות בנוגע לאחזקת כלבים, למשל בני זוג שהחזיקו שני כלבים מגזע מסוכן- בול טרייר ופיטבול ללא עיקור, חיסון ושבב. הכלבים נמצאו משוטטים ברחובות שוב ושוב והיוו סכנה ממשית לציבור. למזלנו פעמיים הם נאספו על ידי השירות הווטרינרי".

לדברי גורמים בעירייה בראשון לציון קיימים כעשרים פארקים לכלבים, ביחס נאה לכמות התושבים ולמעשה הם טוענים כי אין שום סיבה לשחרר את הכלבים מהרצועה. "מעבר לכך אנחנו מקדמים כל שנה קמפיין לשמירה על הניקיון, איסוף צואת כלבים ושימוש ברצועה" אומרים בעירייה, "אנחנו מקיימים ימי אימוץ אינטנסיביים. יזמנו את יום המעשים הטובים לבעלי חיים, חילקנו בעבר "שקי קקי" לאיסוף צואת כלבים ועוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. נטלי

    גינות הכלבים באמת לא משופצרות כמו בערים אחרות אבל יאמר לזכותם שהתלוננתי על הזוהמה בגינת הכלבים ברחוב פריימן והם שלחו צוות נקיון לגינה, סגרו בורות וניקו את הגינה רק חשוב שגם יזכרו לתחזק את זה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מילה בסלע. החברה לסדר וביטחון ברשותו של רז קינסטליך ה"ירוק" עלק סימנה את בעלי הכלבים כפרה חולבת של העירייה. פרחים יכולים לשבת שעות במארב על חשבוננו בשביל לתפוס גור שהשתחרר מהרצועה לשניה.
    ומילא אם זה היה עוזר העיר מטונפת יותר מתמיד מצורות כלבים.

  3. שני

    אני אתמול קיבלתי דוח על זה שזרקתי זבל מחוץ לבית והכלבה שלי שנייה עלתה איתי!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר